RO EN
The cart is empty

Reveal & OLX: Romanii prefera locuri de munca sigure si stabile pe termen lung

 
In cadrul conferintei ReSource by OLX Locuri de Munca, s-a lansat cel mai recent studiu ce evalueaza dinamica pietei muncii din ultimul an, realizat de Reveal Marketing Research in parteneriat cu OLX Locuri de Munca, unul dintre liderii platformelor de recrutare.
Scopul principal al studiului a fost de a intelege nevoile emergente si in continua schimbare ale angajatilor din categoria blue collar (cei care lucreaza in domenii fizice sau manuale) si grey collar (cei care imbina elemente ale muncii manuale cu cele de birou).
Concluziile au fost urmatoarele:
  • Topul asteptarilor candidatilor legate de locul de munca actual sau viitor include: cresterea salariala (54%), beneficiile suplimentare motivante (33%) si echilibrul intre serviciu-viata personala (33%).
  • Principalele provocari ale candidatilor in procesul de cautare a unui nou loc de munca sunt gasirea oportunitatilor potrivite (58%), increderea in angajator (46%) si procesul dificil de aplicare si selectie (33%).
  • 63% dintre angajatii blue/ grey collar au luat in considerare posibilitatea de a lucra in strainatate, in special tinerii intre 18-24 ani (76%).
  • Pe fondul anxietatilor in crestere, asteptarile angajatilor de la un loc de munca sunt definite de notiunile de siguranta, incredere si seriozitate
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, pentru 45% dintre respondenti, evenimentele majore, precum pandemia Covid-19, au influentat negativ asteptarile si preferintelor referitoare la locurile de munca. Astfel ca, aspecte precum securitatea locului de munca (33%), echilibrul dintre viata personala si cea profesionala (31%) sau cresterea importantei beneficiilor de sanatate (30%) au fost efectele cel mai des mentionate ale acestor evenimente. La o privire mai atenta, observam ca beneficiile de sanatate si siguranta la locul de munca sunt importante intr-o masura semnificativ mai mare pentru 42% dintre reprezentantii Generatiei Baby Boomer (peste 58 ani).
"Cresterea asteptarilor salariale este unul dintre aspectele cele mai vizibile in ultimii ani, fapt ce a amplificat si mobilitatea profesionala. Daca in trecut, se punea mai mult accentul pe pregatirea si instruirea profesionala, acum prioritatea principala este obtinerea unui salariu mai mare. Acest aspect poate fi atribuit cresterii costurilor de trai si unei constientizari mai mari a valorii angajatilor pe piata muncii. Asadar, pe fondul anxietatilor in crestere, asteptarile si nevoile angajatilor din categoria blue/ grey collar de la un loc de munca sunt in prezent definite de notiunile de siguranta, incredere si seriozitate" mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
In ceea ce priveste asteptarile salariale, in prezent, majoritatea lucratorilor din zonele blue si grey collar se asteapta la un salariu lunar cuprins intre 3001 si 4000 RON (28%) sau intre 4001 si 5000 RON (25%) atunci cand incep sa caute un nou loc de munca.
 
Mobilitatea profesionala este influentata in primul rand de dorinta de a obtine venituri mai mari (61%) si reflecta nevoia generala a oamenilor de schimbare si avansare profesionala
70% dintre romani isi schimba locul de munca la mai mult de 3 ani. Ca tendinta, cei din Generatia Z (18-24 ani), isi cauta mai frecvent locuri de munca la mai putin de 2 ani (27% vs. 13% total esantion)
Principalele beneficii percepute ale schimbarii frecvente a locurilor de munca sunt: cresterea salariului si alte beneficii oferite de angajator (61%), oportunitatile de dezvoltare profesionala (44%) si imbunatatirea abilitatilor profesionale (38%). In ceea ce priveste provocarile in procesul de cautare a unui nou loc de munca, gasirea oportunitatilor potrivite (58%), increderea in companie/ angajator (46%) si procesul dificil de aplicare si selectie (33%) sunt cele mai des mentionate bariere.
In plus, specialistii in HR tin sa evidentieze faptul ca in randul angajatilor blue/ grey collar exista o tendinta in crestere de a-si cauta locuri de munca sezoniere in industrii cu cerere fluctuanta a fortei de munca (ex. constructii, turism, agricultura sau alte servicii sezoniere), iar in timpul sezonului rece cauta mai degraba locuri de munca ce le ofera o mai mare stabilitate.
Indreptandu-ne atentia catre aspectele care influenteaza decizia de a nu schimba locul de munca, stabilitatea locului de munca (85%) si beneficiile pe termen lung, cum ar fi maririle salariale, bonusurile etc. (84%) sunt factorii cheie  care ii determina pe angajati sa ramana la actualul loc de munca.
 
 
Munca in strainatate continua sa fie privita ca o oportunitate de catre 6 din 10 angajati blue/ grey collar
63% dintre respondenti au luat in considerare posibilitatea de a lucra in strainatate sau de a se muta in alta tara in cautarea unui loc de munca, avand in vedere atractia pentru salarii mai mari (42%), stabilitatea economica (30%) si conditiile de munca mai bune (29%). Datele studiului releva faptul ca tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 ani (Generatia Z) sunt cei mai deschisi in a lua in considerare posibilitatea de a lucra in strainatate (76%).
Mai mult decat atat, motivatia de a-si cauta un loc de munca in strainatate pentru a obtine venituri mai mari este mai puternica (47%)  in cazul reprezentantilor Generatiei Y (28-46 ani).
 
Site-urile de job-uri (67%) si recomandarile din partea cunoscutilor raman cel mai des utilizate canale de recrutare pentru a gasi un loc de munca potrivit
Canalele de recrutare cel mai des utilizate de angajati pentru a gasi un loc de munca potrivit sunt site-urile de joburi (67%), recomandarile din partea cunoscutilor (60%), site-urile angajatorilor (57%) si platformele de social media – Facebook, LinkedIn etc. (56%).
Principalele motivatii pentru care lucratorii blue/ grey collar utilizeaza frecvent aceste canale de recrutare constau in: accesul facil si rapid la informatiile necesare despre locurile de munca (72%) si diversitatea oportunitatilor de angajare (63%). In contrast, principalele bariere sunt reprezentate de lipsa de incredere in eficacitatea canelelor (62%) si lipsa de familiaritate cu aceste metode de recrutare (57%).
Potrivit specialistilor in HR, site-urile de recrutare sunt apreciate in primul rand pentru profesionalism si simplitate, in timp ce recomandarile contureaza o imagine mai clara si transparenta asupra unui potential nou loc de munca.
In timpul procesului de recrutare, angajatii isi pierd adesea interesul daca oferta salariala este sub nivelul asteptarilor (73%), in special in randul reprezentantilor Generatiei X (47-58 ani), cu un procent de 79%. De asemenea, interesul poate scadea si daca cerintele job-ului sunt considerate excesive sau nerealiste (48%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter