RO EN
The cart is empty

iSense Solutions: Oboseala persista la peste 61% dintre locuitorii din mediul urban

Prezentul este marcat de incertitudini si necunoscute, iar aceasta perioada este plina de provocari si schimbari pe toate planurile. Drept urmare, 46% dintre romanii din mediul urban declara ca simt ca nu mai au control asupra lucrurilor din jur, o arata cel mai recent studiu cantitativ iSense Solutions, dublat si de un studiu calitativ in profunzime asupra trairilor romanilor din aceasta perioada.
Cand vorbim despre efectele pandemiei la 1 an si jumatate de la inceputul acesteia, observam ca impactul psihologic este unul extrem de puternic si a schimbat radical perceptiile de dinainte. Intrebati ce simt in prezent, 61% dintre romanii din mediul urban declara ca vor sa evadeze din prezent. Pandemia genereaza frustrare si anxietate, iar sentimentul de suprasaturare a atins cote foarte mari. Oamenii sustin ca simt furie si neputinta, neincredere, anxietate legata de educatia si viitorul copiilor, epuizare psihica manifestata prin neliniste, atat in ceea ce priveste viata personala, cat si cea profesionala.
In aceleasi timp, este extrem de prezenta nevoia de relaxare, 82% dintre romanii din mediul urban declarand ca au nevoie de relaxare, parintii resimtind si mai mult acest lucru (90%). De asemenea, nevoia de a se distra mai mult este prezenta la 54% dintre romanii din mediul urban, semnificativ mai mult in randul tinerilor, a barbatilor (59%) si a persoanelor cu copii (61%).
Totodata, la nivel relational, putem observa o accentuare a sentimentului de singuratate in prezent. 63% dintre romanii din mediul urban spun ca nu mai sunt la fel de conectati cu familia si prietenii la fel ca in trecut si 41% se simt mai singuri. Persoanele care nu sunt intr-o relatie, se simt intr-o masura semnificativ mai mare mai singure in timpul pandemiei (61%). Gandindu-se la viitor, 37% considera ca vor ramane in continuare mai deconectati de familie si prieteni si 24% se vor simti in continuare singuri.
Chiar daca traversam o perioada dificila, cu o incarcatura emotionala puternica si care ne impacteaza la nivel psihologic, un efect interesant pe termen lung, este cresterea increderii in propriile puteri. Astfel, 74% dintre romanii din mediul urban estimeaza ca, datorita greutatilor prin care trec in prezent, pe viitor vor avea mai multa incredere in propria persoana.
Un efect pozitiv al acestei perioade este cresterea interesului pentru creativitate si practicarea hobby-urilor, cei mai multi simtind ca astfel au parte de momente de relaxare si de conectare cu ei insisi, fie ca vorbim despre regasirea spatiului personal sau micile placeri cum ar fi ascultatul de muzica, pictura sau orice alte activitati care dau sentimentul de evadare din rutina.
De asemenea un alt mod de reconectare cu sinele si relaxare este reprezentat de proiectele de tip “do it yourself”, in care oamenii si-au descoperit sau redescoperit pasiuni cum ar fi gradinaritul, bricolajul sau ingrijrea masinii.
Totodata, 55% dintre romanii din mediul urban isi doresc sa se plimbe si mai mult in mijlocul naturii si 58% vor sa calatoreasca mai mult.
Pandemia a avut efecte benefice in ceea ce priveste empatia romanilor, 7 din 10 romanii din mediul urban afirmand ca sunt mai dispusi sa ofere ajutor si ca se asteapta ca pe viitor sa aiba mai multa intelegere pentru ceilalti.
Datele au fost prezentate in exclusivitate in cadrul evenimentului Back to the Future din data de 30 septembrie 2021, in care specialistii iSense Solutions au analizat teme precum: contextul macroeconomic actual si impactul asupra consumatorilor, psihologia consumatorului in timpul pandemiei, schimbarile in ceea ce priveste comportamentul de consum si unde au lansat 6 predictii despre cum se va schimba marketing-ul in viitor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter