RO EN
The cart is empty

eJobs: Aproape 85% din companii ofera angajatilor beneficii extrasalariale

84,5% dintre companiile participante la cel mai recent sondaj derulat de eJobs Romania spun ca ofera angajatilor beneficii extrasalariale si ca acestea raman un criteriu important pentru candidati atunci cand isi aleg angajatorul. Tichetele de masa apar cel mai frecvent in structura pachetului de beneficii, 77,1% dintre angajatori declarand ca le au incluse. Sunt urmate de primele de sarbatori, oferite de 68,6% dintre respondenti, abonamente de sanatate la clinici private (55,7%) si zile libere suplimentare (41,4%). 40% ofera angajatilor acces la training-uri de specializare profesionala, 34,3% organizeaza petreceri anuale cu echipa sau teambuilding-uri, 31,4% deconteaza transportul, iar 30% ofera vouchere cadou.
„Pe langa aceasta structura traditionala si cel mai des utilizata de companii, au aparut, in ultimii ani componente suplimentare, dupa ce angajatorii au sondat in randul angajatilor pentru a afla ce anume isi doresc. Asa se face ca vedem tot mai des beneficii precum masa de pranz la birou, tichete de vacanta, cosuri cu produse cadou, masaj la birou sau servicii de consiliere psihologica. Bonusurile de performanta, pachetele de actiuni, evenimentele mondene trimestriale, voucherele pentru ziua de nastere sau vinerea scurta sunt alte beneficii care completeaza lista, dar care se regasesc, totusi, intr-un numar mic de companii”, declara Ana Calugaru, Head of Communications in cadrul eJobs Romania.
40% dintre cei care au participat la sondaj au raspuns ca, fata de anul trecut, ofera mai multe beneficii angajatilor. 55,7% ofera la fel de multe, in timp ce, pentru 4,3%, pachetul extrasalarial s-a diminuat. Cei mai multi dintre cei care au acum mai multe decat anul trecut indica si o alocare suplimentara de buget, cuprinsa intre 5 si 10%. „Nici in cazul celor care au facut reduceri nu vorbim despre taieri drastice din buget. 80% dintre angajatorii care in 2022 au avut un pachet ajustat in minus au redus cu maximum 10% sumele destinate acestui scop. Raman, insa, moderati in estimarile cu privire la anul viitor, in conditiile in care majoritatea (61,4%) spune ca inca nu a fost decisa structura pachetelor de beneficii pentru 2023. 17,1% anunta deja ca vor include mai multe beneficii, 2,9% vor scadea numarul lor, iar 18,6% spun ca vor avea acelasi buget, insa vor face unele inlocuiri. Vor renunta la beneficiile pe care angajatii nu le folosesc si vor introduce unele noi, pe care si le doresc”, mai spune Ana Calugaru.
Suma medie cheltuita in acest scop este cuprinsa intre 400 si 600 de lei pe luna, pentru fiecare angajat. 18,3% au un buget mediu cuprins intre 200 si 400 de lei, la fel de multi intre 600 si 800 de lei, 11,3% intre 800 si 1.000 de lei si 5,6% peste 1.000 de lei.
Intrebati care ar fi acele beneficii pe care le-ar introduce daca nu ar avea limita de buget si despre care stiu ca sunt foarte dorite de angajati, 72,5% dintre managerii si specialistii in HR participanti la sondaj au mentionat cel de-al 13-lea salariu. 55,1% ar opta si pentru saptamana de lucru de 4 zile, cu scurtarea programului de lucru la 32 de ore pe saptamana, 37,7% pentru acoperirea cheltuielilor casnice (facturile la utilitati), iar 29% pentru extinderea pachetului de beneficii si catre membrii familiei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter