RO EN
The cart is empty

eJobs: Angajatii fara functie de conducere ar alege saptamana de lucru de 4 zile

Studiul Ce isi doresc romanii de la locul de munca, lansat de agentia de PR MSL The Practice, parte din Publicis Groupe Romania, si eJobs, liderul pietei de recrutare online din Romania prezinta aspecte importante privind preferintele si asteptarile angajatilor de la locul de munca din industrii precum Auto, Retail, Oil & Gas, Medical & Pharma sau IT&C. Analizand criteriile de alegere a unui angajator, factorii de schimbare a locului de munca, factorii de loializare sau modul de lucru preferat, studiul realizeaza un portret fidel al pietei de munca actuale din Romania.
“Chiar daca, pentru angajatii din toate industriile, salariul si beneficiile oferite de catre angajator sunt factorii principali de alegere a unui loc de munca, fiecare industrie are particularitatile ei in ceea ce priveste ceilalti factori motivatori de alegere a unui angajator sau de a parasi actualul loc de munca. Astfel ca o analiza mai detaliata pe fiecare industrie ajuta companiile sa ia deciziile legate de adaptarea EVP-ului sau a intregii strategii de Employer Branding, bazandu-se pe date concrete. Pe langa acest studiu pe industrii, putem merge si mai in profunzime cu ajutorul unui studiu personalizat dedicat unei organizatii ca prim pas intr-un Employer Branding Audit.”, a declarat Stela Toderascu, Employer Branding Director, MSL The Practice.
“Candidatii si angajatii sunt destul de hotarati atunci cand vine vorba despre asteptarile pe care le au de la un loc de munca si de la un angajator. Stiu foarte bine ce isi doresc, la ce sunt dispusi sa renunte, ce i-ar putea determina sa plece de la un loc de munca sau cum ar putea fi convinsi sa accepte o oferta noua de job. Lista asteptarilor pe care le au reprezinta un bun punct de start pentru companiile care lucreaza la propriul brand de angajator, fie ca acum il construiesc, fie ca sunt in pozitia in care trebuie sa-l “repare”. Mai ales ca sunt suficient de multe indicii venite din partea respondentilor care nu presupun neaparat eforturi financiare, ci o regandire a culturii organizationale”, a completat Raluca Dumitra, Head of Marketing, eJobs Romania.
 
Flexibilitate si mod de lucru preferat
Indiferent de industria in care activeaza, modul de lucru hibrid este cel preferat de majoritatea angajatilor intervievati in cadrul studiului (58%), salariatii fara functie de conducere preferand intr-un procent mai mare sa lucreze de acasa. In plus, cei mai multi angajati declara ca isi doresc flexibilitate din partea angajatorului in ceea ce priveste ora de incepere si de terminare a programului de lucru, peste o treime dintre respondenti optand pentru aceasta varianta. Managerii sunt mai interesati decat alte categorii de angajati de stabilirea programului de lucru in functie de indeplinirea sarcinilor de munca si nu de ore fixe.
In ceea ce priveste optiunea tot mai des vehiculata de a se adopta in companii saptamana de lucru de patru zile, in loc de cinci, aceasta este o varianta mai atractiva pentru salariatii fara functie de conducere si pentru muncitori.
 
Aspecte privind principalele domenii de activitate cercetate in cadrul studiului ”Ce isi doresc romanii de la locul de munca”
Oportunitatile de perfectionare - atractive pentru angajatii din industria auto
 
Pentru 85% dintre cei care activeaza in domeniul auto, salariul si beneficiile oferite reprezinta cel mai important factor care le influenteaza decizia de alegere a unui angajator. Iar pentru mai mult de jumatate dintre acestia, echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, dar si atmosfera de lucru sunt decisive atunci cand intentioneaza sa faca o schimbare de cariera.
De asemenea, angajatii din aceasta industrie sunt atrasi in mod deosebit de posibilitatile de perfectionare si dezvoltare, pentru 44% dintre acestia un plan concret si coerent de cariera cu posibilitatea de promovare fiind un factor important de crestere a loialitatii fata de angajator.
Posibilitatea de a lucra remote este un motiv mai putin important de alegere a unui angajator decat in cazul altor industrii, doar 10% alegand aceasta varianta, modul de lucru hybrid fiind preferat de peste 60% dintre intervievati.
Pe de alta parte, pentru 55% dintre angajatii din acest domeniu, beneficiile salariale, atmosfera de lucru neprietenoasa si managementul toxic sunt principalii factori care ii determina sa schimbe locul de munca, cu toate ca acestia dovedesc o stabilitate mai mare la job fata de media angajatilor intervievati. Astfel, aproape o treime dintre acestia au acelasi loc de munca de mai bine de cinci ani, iar 40% vor sa continue sa activeze in industria auto, in timp ce 30% ar schimba in viitor si domeniul odata cu locul de munca.
 
Reputatia companiei - importanta pentru loializarea angajatilor din industria Oil & Gas
Daca, la fel ca in cazul majoritatii respondentilor, si pentru angajatii din industria Oil & Gas, salariul si beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a unui angajator, reputatia companiei este un factor mai important decat pentru cei care activeaza in alte domenii, fiind probabil corelat cu o siguranta sporita a conditiilor de munca.
In ceea ce priveste loialitatea fata de companie, pentru 71,7% dintre angajatii din industria oil & gas atmosfera de lucru placuta este un factor important in decizia de a ramane la actualul loc de munca, fiind urmata de reputatia companiei (cu 21%) si programe de sustenabilitate si responsabilitate sociala (cu 15%), toti acesti factori avand valori mai mari decat in alte industrii.
Atmosfera de lucru ocupa un loc central in alegerile angajatilor din industria oil & gas si atunci cand vorbim despre alegerea de a pleca de la locul actual de munca, 71% dintre acestia alegand sa renunte la jobul actual daca atmosfera de lucru ar fi una ostila si ar fi motivati sa aleaga un alt angajator daca ar avea posibilitati de promovare, fiind mai motivati decat cei din alte domenii de acest factor.
Pe de alta parte, insa, domeniul Oil & Gas dovedeste o stabilitate crescuta in ceea ce priveste forta de munca, 45% din acestia dorind sa ramana in aceeasi industrie in cazul in care aleg sa schimbe angajatorul.
 
Angajatii din Retail - atrasi sa activeze in alte companii sau alte domenii
Daca pentru angajatii din alte industrii posibilitatea sa lucreze remote sau in sistem hibrid este un factor deosebit de atractiv, pentru cei care activeaza in domeniul retail-ului, definit in cele mai multe cazuri de prezenta fizica, aceasta posibilitate este mai putin importanta. Pe de alta parte, insa, pentru 85% dintre acestia salariul si beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a angajatorului.
In ceea ce priveste schimbarea locului de munca, peste un sfert dintre respondenti au declarat ca au acelasi angajator de mai mult de cinci ani, in timp ce 79% dintre angajatii din retail, participanti la studiu, intentioneaza sa schimbe locul de munca in urmatorul an, iar aproape jumatate dintre acestia iau in calcul sa activeze intr-un cu totul alt domeniu. Pentru 42% dintre respondenti, unul dintre obiectivele pentru urmatorul an este sa isi gaseasca un job nou intr-o alta companie.
 
Echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - un obiectiv principal pentru angajatii din domeniul Medical & Pharma
Cu toate ca salariul si beneficiile oferite reprezinta pentru 88% dintre persoanele care activeaza in domeniul Medical & Pharma principalele motive de alegere a unui angajator, echilibrul dintre viata profesionala si cea personala ocupa un loc extrem de important in randul prioritatilor acestora, pentru 70% dintre respondenti fiind prima optiune atunci cand vorbim despre obiectivele pentru urmatorul an, dar si unul dintre motivele principale pentru care ar alege sa plece de la actualul loc de munca.
75% din angajatii din domeniul medical & pharma participanti la studiu intentioneaza sa isi schimbe locul de munca in urmatorul an, majoritatea acestora (62%) intentionand sa ramana in acelasi domeniu.
Printre motivele alegerii unui angajator, in crestere fata de alte industrii, se afla si posibilitatea de perfectionare prin programe de training si dezvoltare (pentru 28% dintre respondenti) sau posibilitatea de perfectionare prin reprofilare sau recalificare (pentru 19% dintre acestia).
 
Angajatii din IT&C - motivati de programul flexibil si de modul de lucru remote
Fata de angajatii din alte industrii, angajatii din domeniul IT&C sunt mai motivati de posibilitatea de a lucra remote, 41% preferand acest mod de lucru, in timp ce 50% prefera modul de lucru hybrid.
Atunci cand se gandesc la o schimbare a angajatorului, factorii care le influenteaza cel mai mult aceasta decizie sunt, pentru 60% dintre respondenti - un stil de management toxic la actualul loc de munca, pentru 41% - lipsa perspectivei de crestere, pentru 36% - lipsa echilibrului dintre viata profesionala si cea personala, sau o oferta salariala mai buna pentru 57%. Spre deosebire de alte industrii, angajatii din IT&C acorda o atentie sporita perspectivelor de dezvoltare profesionala, insa dovedesc si o mobilitate mai crescuta, un sfert dintre respondentii care activeaza in acest domeniu declarand ca au schimbat locul de munca cu mai putin de 6 luni in urma.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter