66% dintre angajatorii participanti la cel mai recent sondaj derulat de eJobs Romania au declarat ca ofera angajatilor beneficii extrasalariale. 29% spun ca acestea nu au facut sau nu mai fac de mult timp parte din planul de compensatii, iar 5% au renuntat la beneficii in ultimul an, din cauza contextului economic nefavorabil. Aproape jumatate dintre cei din urma declara, in acelasi timp, ca situatia nu se va schimba in 2021, iar 54% asteapta sa vada mersul lucrurilor din urmatoarea perioada inainte de a decide daca le vor reintroduce sau nu.
Tichetele de masa raman cel mai des oferite beneficii, lucru deloc surprinzator, in conditiile in care aproape 9 din 10 angajatori spun ca le au incluse in pachetele extrasalariale. 55% dintre managerii de resurse umane participanti la sondaj au spus ca ofera si abonamente la clinici medicale private, iar o treime au mentionat, in aceeasi lista, si decontarea transportului ori masina de serviciu. ”Foarte sus in top, dar ca o premiera a ultimilor ani, apare consilierea psihologica, pe care tot mai multi angajatori incep sa o buna la dispozitia angajatilor, in special in acele companii in care se lucreaza exclusiv sau preponderent de acasa de mai bine de un an. Training-urile si cursurile de dezvoltare personala continua sa fie incluse in bugetele anuale ale companiilor, urmate de abonamentele la sala, de asigurarile private de sanatate, pensiile private facultative ori voucherele cadou in diverse magazine partenere”, spune Roxana Draghici, Head of Sales in cadrul eJobs Romania.
Cei mai multi dintre angajatori, mai exact, 48% spun ca valoarea pachetelor de beneficii pe care le ofera lunar fiecarui angajat este situata intre 200 si 400 de lei. 13% aloca un buget cuprins intre 100 si 200 de lei pe luna, 22% intre 400 si 600 de lei, in timp ce 4,3% acorda beneficii lunare evaluate la mai mult de 1.000 de lei, lunar, pentru fiecare angajat.
”Dintre toate beneficiile pe care le primesc, angajatii folosesc cel mai mult tichetele de masa, servicii medicale private si decontarea transportului. Desi spun ca simt nevoia consilierii psihologice, inca nu sunt complet obisnuiti cu acest tip de serviciu. Il considera binevenit, dar inca isi fac curaj sa il foloseasca. Un alt beneficiu a carui nevoie s-a facut simtita anul acesta, dar pe care destul de putine companii il ofera este bugetul pentru amenajarea biroului de acasa. Este ceea ce angajatii, in special cei pentru care se va prelungi perioada de munca de acasa, isi doresc intr-o masura destul de mare”, mai spune Roxana Draghici. Cu toate ca pachetele de beneficii extrasalariale au suferit anul acesta o serie de modificari, managerii de resurse umane spun ca ele nu par a cantari mai greu decat in trecut in ochii angajatilor si nici nu devin criteriu departajare atunci cand vine vorba de alegerea unei companii pentru care sa se angajeze.
Sondajul a fost realizat in perioada februarie-martie 2021, pe un esantion de 115 angajatori. Cei mai multi reprezinta domenii precum vanzari, productie, call center, IT / software, asigurari, medicina sau constructii.