Grupul Ascendis, liderul pietei de training si consultanta in domeniul dezvoltarii profesionale din Romania, a incheiat cu afaceri de aproximativ 11 milioane de euro in 2023, in crestere cu 5% fata de anul 2022. Anul trecut a fost cel mai bun an din istoria de 26 de ani a companiei.
"Vanzarile din Republica Moldova si din Ucraina au mers foarte bine anul trecut, cu o crestere de 25% an/an, iar veniturile generate acolo au ajuns la nivelul de dinainte de razboi. La inceputul anului 2023, anticipam o crestere remarcabila a business-ului Ascendis, dupa o crestere de 30% a vanzarilor grupului in primul trimestru comparativ cu 2022. Totusi, pe parcurs, ritmul s-a temperat, iar unele fabrici din centrul si din vestul tarii au suspendat temporar anumite proiecte de training si team building”, a declarat Andrei Gosu, managing partner al grupului Ascendis.
Programele de management si cursurile de utilizare a noilor tehnologii au fost diviziile - vedeta ale anului 2023, cu cele mai mari cresteri ale cererilor din partea companiilor. De asemenea, anul trecut a marcat si finalul implementarii, de catre Ascendis, a celui mai mare proiect de transformare a culturii organizationale intr-o institutie publica.
”In 2024 ne concentram pe consolidarea echipelor de consultanti pentru proiectele din sectorul public si pentru cele din domeniul eficientei operationale si a sustenabilitatii. Planul este sa depasim pragul de 11 milioane de euro venituri anul acesta. Am crescut si echipa: am adus 2 oameni noi de vanzari si 6 traineri. De asemenea, avem o echipa de comunicare pe care o implicam in proiectele de transformare organizationala in care suntem consultanti”, a adaugat Andrei Gosu.
Tot in 2024, Ascendis va investi 200.000 euro in dezvoltarea consultantilor proprii, prin participarea acestora la programe de training si conferinte internationale.
Din totalul veniturilor de aproximativ 11 milioane de euro ale grupului in 2023, peste 9 milioane de euro au fost inregistrate pe Ascendis Consulting – programe de training, consultanta si evenimente corporate. Birourile din Republica Moldova si din Ucraina au generat vanzari de cate peste 400.000 de euro fiecare, iar 750.000 de euro au reprezentat veniturile din platforma de invatare digitala Code of Talent. Pe de alta parte, anul acesta Ascendis a luat decizia de a inchide biroul din Serbia, pentru ca nu a generat rezultatele dorite.
Piata de training de programe de tip soft skills, estimata la o valoare anuala de 30-40 de milioane de euro anual, va creste semnificativ in urmatorii ani, pe mai multe segmente. Exista o crestere a cererii pentru programe de training sustinute financiar de Uniunea Europeana, cu accent pe digitalizare. De asemenea, mai exista solicitari pentru dezvoltarea competentelor de leadership in sectorul public si pentru programe menite sa sporeasca eficienta operationala si constientizarea asupra subiectelor legate de sustenabilitate.
Grupul Ascendis, fondat in 1997, este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building si evenimente corporate, consultanta, servicii de evaluare, coaching, studii de piata), Code of Talent (platforma de invatare digitala realizata in parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova si Ascendis Ucraina.