RO EN
The cart is empty

SAINT-GOBAIN: Sporire organica de 1,6%, a cifrei de afaceri

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru trimestrul intai al anului in curs o crestere organica de +1,6% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul unei influente pozitive usoare date de majorarea activitatii strategice de achizitii a corporatiei, cu toate ca fluctuatiile ratei de schimb valutar si scaderea cantitativa a livrarilor (ca urmare a unor efecte calendaristice si sezoniere nefavorabile) au avut un impact negativ puternic. „In perioada analizata, corporatia a reusit sa-si demonstreze abilitatile de ajustare in sens pozitiv a pretului, in pofida trendului inflationist actual privind costul materiilor prime si al energiei. Conditiile meteo nefavorabile si zilele lucratoare mai putine ca in primul trimestru din 2017 au distorsionat, insa, interpretarea performantei operationale la inceput de an, dar tendintele subsecvente confirma o ascensiune a cererii pe pietele din majoritatea tarilor europene, mai ales in Franta, precum si un moment potrivit pentru continuarea cresterii in America de Nord si statele emergente. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in ianuarie-martie 2017 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari de 9,937 miliarde euro, rulajul din trimestrul intai al lui 2018 indica un nivel de 9,755 miliarde euro (-1,8% la o baza actuala de calcul, -3,1% pentru una comparabila sau +1,6% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, ne mentinem atentia spre prioritatile strategice si operationale, preconizand, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global influentat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine. In acest context, reiteram previziunile prin care ne-am propus inca o crestere LFL a profitului operational la nivelul lui 2018. Mai mult, in ianuarie-martie a.c., dupa cum am anuntat anterior, am continuat implementarea strategiei de achizitii a unor intreprinderi mici si mijlocii, preluand noua societati si cheltuind in acest sens peste 300 de milioane de euro, urmand sa derulam aceasta strategie si in celelalte trimestre ale anului in curs”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 9,755 miliarde euro din ianuarie-martie 2018 includ un impact negativ semnificativ al cursului de schimb (-4,7%), indus ca urmare a deprecierii dolarului american si unor monede asiatice sau din numeroase tari emergente in raport cu euro. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+1,3%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Kimmco, Tumelero, Megaflex, Isoroc Poland), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (TekBond, Maris, Scotframe), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati integrate cu ceva timp in urma (Glava, Biolink, Kirson, Wattex, SimTek). Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +1,6%, in pofida diminuarii cantitative de -0,5% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, preturile au continuat sa se majoreze cu +2,1%.
Situatia ramane optima in Europa de Est
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala a activitatii din cele trei luni ale anului in curs indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +3,7% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+0,9% pentru divizia de sticla float si +7,3% pentru cea de materiale de inalta performanta), apoi de +3,2% la departamentul de produse pentru constructii, cu un salt de +4,6% raportat de sectia de solutii pentru interior si un avans, oarecum neasteptat (din cauza conditiilor meteo dificile), de +1,6%, pentru cea de solutii exterioare si de -0,7% la distributia de materiale de constructii, unde s-a remarcat clar efectul calendaristic si meteorologic negativ, cu precadere in Europa. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o crestere organica de +1,3% in Franta, precum si fluctuatii LFL sau organice de -1,1% in celelalte tari vest-europene, +4,6% in America de Nord si +6,8% in Asia si statele emergente. Referindu-se la zona est-europeana, unde se afla si Romania (inclusa, insa, in randul tarilor emergente), managerii corporatiei franceze au aratat ca aceasta regiune continua sa contribuie substantial la cresterea vanzarilor grupului, operatiunile comerciale fiind solide, pe baza majorarii livrarilor in toate tarile din arealul respectiv.
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de ajustare a pretului produselor Saint-Gobain, in contextul inflatiei. Ca perspective pe termen scurt, managerii Saint-Gobain au dat publicitatii estimari actualizate, subliniind ca in Franta ar trebui sa beneficieze de o imbunatatire ceva mai rapida a cererii, pe fondul reluarii intr-un ritm mai alert a lucrarilor de constructii noi, dar si pe fondul unui progres semnificativ in cazul proiectelor de renovare. Si Europa Occidentala ar trebui sa furnizeze o crestere organica a vanzarilor, mai putin vizibila in Marea Britanie, in timp ce in America de Nord se va remarca un avans al pietelor de constructii, precum si al unor domenii industriale. In fine, dar nu in ultimul rand, la nivelul Asiei si tarilor emergente ar trebui sa se remarce o crestere organica robusta. Toate acestea vor duce, fara indoiala, la o noua majorare pe baze LFL a profitului operational (cel putin in ritmul anului trecut), ceea ce reprezinta principala tinta din 2018 la nivel de grup.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%). In Romania, Saint-Gobain detine trei societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi si Brodrene Dahl Tulcea), avand circa 800 de angajati si 10 unitati de productie in sapte centre industriale localizate in Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Cele mai recente date oficiale disponibile la Ministerul Finantelor Publice atesta ca, in 2016, aceste companii, ce reunesc in tara noastra activitatile mentionate anterior, au cumulat o cifra neta de afaceri ce depaseste 762,6 milioane de lei (sau 167,34 milioane de euro), ceea ce reprezinta o scadere de -2,8% (denominata in moneda europeana), comparativ cu 2015, cand s-au realizat circa 766,3 milioane de lei (sau 172,16 milioane de euro). Ca structura, ponderea afacerilor anului trecut a detinut-o Saint-Gobain Glass Romania, cu peste 413,7 milioane de lei, urmata de Saint-Gobain Construction Products Romania, cu aproape 308,7 milioane de lei, respectiv Brodrene Dahl, cu 40,2 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter