RO EN
The cart is empty

SAINT-GOBAIN: Obiectiv confirmat, de crestere a vanzarilor pe baze LFL

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primul semestru a.c. o majorare organica de +0,5% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul cresterii livrarilor sub aspect cantitativ, astfel incat nivelul incasarilor este mai degraba stabil, incluzand un impact pozitiv al pretului de +0,5%. In acelasi timp, diminuarea cantitativa a fost de +1,5% doar in trimestrul al doilea, iar pe fondul reclasificarii diviziei Verallia North America (in cadrul veniturilor nete din operatiuni discontinue) afacerile au fost, de asemenea, reconfigurate (indicand un salt de +4,8%), in pofida efectului dat de modificarile structurale la nivel de holding si republicarii conform standardului IFRS 5 (respectiv -0,3%). In schimb, deprecierea monedei europene, mai ales in raport cu dolarul american si lira sterlina, a generat un impact favorabil semnificativ, determinat de cursul de schimb valutar (+4,6% in ianuarie-iunie a.c.). “Rezultatele din primul semestru a.c. confirma trendul ascendent din America de Nord, cu o revenire puternica a diviziei de sisteme pentru acoperisuri, accesarea unor oportunitati la momentul potrivit in Asia, tarile emergente si Europa de Vest (cu exceptia Frantei si Germaniei), astfel incat, daca in ianuarie-iunie 2014 s-au inregistrat 9,874 miliarde euro, vanzarile actuale indica 19,86 miliarde euro. Pentru restul anului 2015 estimam o imbunatatire graduala a situatiei, ceea ce ne permite sa reconfirmam obiectivul Saint-Gobain de a majora profitul operational pe baze LFL si de a genera fluxuri optime de lichiditati”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Plan de afaceri pe termen lung, implementat cu succes
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din primele sase luni ale lui 2015 indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +2,6% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+5,6% pentru divizia de sticla float si -0,8% pentru cea de materiale de inalta performanta), +0,9% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +2,2% raportat de sectia de solutii pentru interior si o scadere de -0,4% pentru cea de solutii exterioare) si -1,1% la distributia de materiale de constructii. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -4,2% in Franta, precum si fluctuatii LFL sau organice de +1,7% in celelalte tari vest-europene, -2,2% in America de Nord si +4,8% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au aratat insa ca rata de crestere a afacerilor Saint-Gobain s-a majorat vizibil, pana la 4,3%, pe fondul unui avans considerabil in Cehia. Pana la finele acestui an, Saint-Gobain va fructifica, astfel, cresterea economica din SUA, Asia si tarile emergente, in pofida unor probleme punctuale survenite pe continentul sud-american (cu precadere in Brazilia), iar in vestul Europei recuperarea graduala va fi subminata, cel putin pe termen scurt, de o eventuala stabilizare la un nivel foarte redus in Franta si de anumite aspecte economice incerte in Germania. Astfel, in Europa Occidentala, singurele tari in care se estimeaza o activitate optima raman Marea Britanie, unele state nordice si Spania. In schimb, in Asia si tarile emergente (inclusiv cele din Europa de Est) ar putea avea loc o crestere organica optima.
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de majorare a pretului produselor Saint-Gobain, in pofida unei inflatii reduse a pretului materiilor prime, concomitent cu deflatia costurilor energetice. De asemenea, grupul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 360 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2014 si sa implementeze un program ce presupune cheltuieli de capital in cuantum de 1,5 miliarde euro. Pentru 2015, proiectul de achizitii strategice si de renuntare la anumite afaceri care se dovedesc a fi neprofitabile va fi aplicat in mod sustinut. La acest capitol, conducerea holdingului a anuntat ca intentioneaza sa finalizeze procesul de renuntare la afacerile Verralia si sa-si urmeze planul de a obtine pachetul de control ce va permite integrarea grupului Sika. In concordanta cu obiectivele sale pe termen lung, in semestrul al doilea a.c., Saint-Gobain a recumparat 4,6 milioane de actiuni, ceea ce anuleaza problemele legate de planul de economisire stabilit de grup si de exercitarea unor optiuni pe piata de capital.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro, iar in tara noastra toate cele opt activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin intr-o sfera optimista, trendul de crestere a rezultatelor operationale, cel putin pe baze LFL, urmand a fi consemnat si in 2015, cand holdingul aniverseaza 350 de ani de existenta. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter