In contextul revenirii pe un trend ascendent al pietei locale de constructii in 2015 si al actiunilor DNA pentru asanarea mediului economic, apetitul investitorilor pentru plasarea de capital in Romania este in crestere, potrivit opiniei lui Constantin Hariton, delegat general adjunct al grupului Saint-Gobain din Romania si directorul general al Saint-Gobain Construction Products Romania - Rigips si Isover Business Units. "Investitorii seriosi aplauda DNA si procesul de curatare a zonei politico-administrativo-economice si asteapta momentul cand economicul va fi mult mai putin dependent de mediul politic decat acum. Aceasta nu se va intampla imediat, dar pasi mici se fac in fiecare zi. Economia isi revine usor, dar deocamdata nu cum am avea nevoie. La nivel guvernamental, trebuie identificate prioritatile majore si modalitatile optime si corecte pentru a face investitiile necesare, deoarece, fara acestea, jumatate din Romania va continua sa ramana nu foarte departe de Evul Mediu, atat la nivelul dotarilor cat si al mentalitatilor", a declarat managerul Saint-Gobain. Potrivit lui Constantin Hariton, situatia din infrastructura nationala este dezastruoasa, esecurile in concesionarea si in executia cailor rutiere, a celor ferate si a retelelor edilitare fiind deosebit de grave pentru dinamica economica a tarii si pentru atractivitatea in fata investitorilor. "Nu avem nicio autostrada terminata de la un capat la altul, capitala tarii nu are o centura adevarata, functionala, nu mai vorbim de o a doua. Situatia trebuie analizata atent, determinate cauzele si cei responsabili sanctionati aspru. La nivel politic nu exista conturata si agreata o viziune despre Romania, nu stim unde vrem sa ajungem in 20, 30 si 50 ani. In lipsa acestei viziuni pe termen lung, strategiile pe termen scurt sunt doar de natura conjuncturala si deseori nu reusesc", a mai spus directorul Saint-Gobain.
Estimari pozitive pentru 2016
Cresterea in ansamblu a economiei a avut un efect benefic asupra afacerilor Saint-Gobain in Romania, fiind vizibile deja efectele relaxarii politicii de creditare si ale implementarii programului Prima Casa. "Cresterea interesului pentru creditele ipotecare si scaderea dobanzilor au readus piata rezidentiala pe o tendinta puternic ascendenta. Si, spre deosebire de perioada de boom, de aceasta data dezvoltarea pare a fi mai sanatoasa si mai putin speculativa. Nimeni nu mai pare dispus sa faca aceleasi greseli precum cele de dinaintea crizei", a explicat Constantin Hariton. In acest context, afacerile tuturor diviziilor din cadrul Saint-Gobain au crescut cu procente variind intre 3% si peste 10% in primele noua luni din 2015, fata de aceeasi perioada a anului trecut, o situatie asemanatoare fiind asteptata in 2016. "Economia, in ansamblu, creste, exista semne bune din aproape toate sectoarele, insa acestea trebuie sa fie consistente. Este necesara o evolutie continua pe o perioada de cel putin 3-5 ani pentru a intari economia tarii, nu doar de cresteri conjuncturale ale unor segmente economice", a mai spus Constantin Hariton.
In Romania, grupul Saint-Gobain detine opt activitati (Abrazivi, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber), avand aproximativ 1.100 de angajati si 12 unitati de productie, in opt situri industriale din Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Potrivit datelor companiei, grupul Saint-Gobain a realizat in Romania afaceri de 163 milioane de euro in 2014. In perioada 2011-2015, compania a investit 44 milioane de euro in Romania, in special in retehnologizarea fabricilor si in dezvoltarea de noi tehnici de productie, in protectia mediului, in instruirea angajatilor, dar si in unitati noi de fabricatie.
350 de ani de activitate neintrerupta
In 2015, grupul Saint-Gobain a aniversat 350 de ani de activitate neintrerupta, fiind una dintre cele mai vechi companii industriale din lume. Saint-Gobain se afla in topul primelor 100 de firme la nivel global si este una dintre cele mai inovatoare 100 de societati, conform Topului 100 Global Innovators, realizat de Thomson Reuters. In 2014, holdingul a investit peste 400 milioane de euro in cercetare si dezvoltare, avand 900 de proiecte de cercetare, 400 de brevete depuse si 3.700 de persoane angajate in domeniul inovarii. Conducerea grupului si-a aratat increderea in potentialul tuturor regiunilor geografice de referinta si construieste fabrici in fiecare dintre acestea, reflectand angajamentul pe termen lung de a asigura cerintele fiecarei piete in parte. In tarile dezvoltate, Saint-Gobain indeplineste cererea de eficienta energetica, in timp ce in statele aflate in curs de dezvoltare compania se concentreaza pe nevoile stringente ale pietei de locuinte, spatii de birouri si alte tipuri de cladiri.
In Romania, afacerile Saint-Gobain au cumulat 163 milioane de euro in 2014, iar doua dintre subsidiarele grupului, Saint-Gobain Glass si Saint-Gobain Construction Products, sunt in topul celor mai mari 10 producatori de materiale de constructii din tara noastra. Principalul obiectiv declarat al managementului local al Saint-Gobain este reprezentat de dezvoltarea de produse si sisteme cu performante deosebite. "Ramanem fideli viziunii noastre de a fi furnizorul preferat in domeniul habitatului, obiectivul nostru strategic fiind acela de a dezvolta si de a lansa produse si sisteme dedicate, care pot raspunde eficient provocarilor tot mai presante ale lumii contemporane: eficienta energetica, protectia mediului si dezvoltarea durabila", a mai spus Constantin Hariton.
Lansare a Programului Saint-Gobain Atelier, in moment aniversar
Cu ocazia aniversarii a 350 de ani de activitate la nivel mondial, grupul Saint-Gobain a lansat in Romania Programul Saint-Gobain Atelier, un proiect educational care promoveaza solutiile inovatoare ale companiilor Rigips, Isover si Weber in randul colegiilor tehnice cu profil de constructii. In acest an vor participa la acest program 350 de viitori constructori.