RO EN
The cart is empty

SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 2,2% a afacerilor

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru anul trecut o crestere organica de +2,2% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), incluzand un impact pozitiv al pretului de +1,1%. In acelasi timp, sporirea cantitativa a fost de +1,1% in intervalul analizat, insa in iulie-decembrie 2014 s-a constatat o depreciere de -0,7%, din cauza problemelor consemnate mai ales pe piata de constructii din Franta. Cu toate acestea, pe fondul vanzarii diviziei Verallia North America si al unui impact nefavorabil determinat de cursul de schimb valutar (-1,5% anul trecut), scaderea pe baze reale a fost de -1,7%, consemnata inclusiv ca urmare a efectului dat de modificarile structurale la nivel de holding (-2,4%). “Anul 2014 a confirmat imbunatatirea rezultatelor grupului, care indica vanzari nete de 41,05 miliarde euro, comparativ cu 41,76 miliarde euro in 2013, dar in conditiile unei profitabilitati nete de 953 milioane de euro, in comparatie cu 595 milioane de euro (+60%), in pofida unui climat macroeconomic provocator in Franta si a nesigurantei din Germania, mai ales ca in toate celelalte regiuni s-au raportat niveluri optime de crestere. Am continuat sa aplicam programul de reducere a costurilor pe toate planurile. In exercitiul financiar trecut Saint-Gobain a reusit sa realizeze o reorganizare semnificativa a portofoliului de afaceri, urmarind sa preia pachetul de control din cadrul Sika si sa lanseze un procedeu competitiv de licitatie pentru vanzarea Verralia. Astfel, situatia respectiva marcheaza o accelerare in implementarea strategiei pe care am dezvaluit-o in noiembrie 2013. La nivelul anului in curs vom continua sa ne focalizam atentia asupra prioritatilor strategice si vizam o noua crestere pe baze LFL mai ales in ceea ce priveste profitul operational, precum si sa generam niveluri superioare de numerar”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain. Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din 2014 indica avansuri LFL ale vanzarilor de 3,9% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+3,4% pentru divizia de sticla float si +4,5% pentru cea de materiale de inalta performanta), +2,9% la departamentul de produse pentru constructii (cu salturi de +4,7% raportate de sectia de solutii pentru interior si +1% de cea de solutii exterioare), +0,8% la distributia de materiale de constructii, respectiv +1,6% la departamentul de ambalaje (Verallia). Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -1,3% in Franta, precum si sporiri LFL sau organice de +2,6% in celelalte tari vest-europene, +2,8% in America de Nord si +7,7% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au aratat insa ca rata de crestere a afacerilor Saint-Gobain s-a ponderat vizibil, mai cu seama in Polonia si Cehia, iar in prima parte din 2015 s-ar putea remarca un trend asemanator, desi activitatea comerciala va fi mai dinamica decat in trecutul apropiat, iar consumul populatiei, in ceea ce priveste produsele grupului (furnizate pe piata de habitat), se va majora constant. Pana la finele acestui an, Saint-Gobain va fructifica, astfel, cresterea economica din SUA, Asia si tarile emergente, insa in vestul Europei ascensiunea va fi franata, cel putin in primul semestru, de declinul tot mai pronuntat din Franta. Mai mult, intervalul ianuarie-iunie a.c. va fi dificil si prin prisma unor baze dure de comparare cu intervalul similar din 2014. In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar. In particular, aceasta presupune acordarea unei prioritati deosebite politicii de majorare a pretului produselor Saint-Gobain, impuse de sporirea usoara a cotatiei materiilor prime, concomitent cu deflatia costurilor energetice. De asemenea, grupul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 400 milioane de euro  in plus fata de nivelul economisit in 2014. Pentru 2015, cheltuielile de capital (investitiile) vor fi ajustate in consecinta, sub un prag estimat la 1,6 miliarde euro, in timp ce proiectul de achizitii strategice si renuntari la anumite afaceri care se dovedesc a fi neprofitabile va fi aplicat in mod sustinut. Angajamentul de a aloca fonduri substantiale in cercetare-dezvoltare a fost reinnoit, pentru a sustine strategia de diferentiere prin furnizarea unor produse cu valoare adaugata mare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, afacerile din Romania ale grupului Saint-Gobain au sporit cu 5% in 2013 fata de exercitiul financiar precedent, depasind pragul de 700 milioane de lei, echivalentul a circa 156,7 milioane de euro, in timp ce rezultatele financiare operationale ale filialelor locale s-au imbunatatit considerabil. Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin pozitive, trendul de crestere a rezultatelor operationale, cel putin pe baze LFL, urmand a fi consemnat si in 2015, cand holdingul va aniversa 350 de ani de existenta. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter