RO EN
The cart is empty

SAINT-GOBAIN: Crestere a preturilor de vanzare, pentru sustinerea afacerii

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primele trei trimestre a.c. o crestere organica de numai +0,4% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul diminuarii livrarilor sub aspect cantitativ si in contextul unei majorari a pretului de +0,5% (pentru sustinerea afacerilor), astfel incat se poate afirma ca nivelul incasarilor ramane stabil. In acelasi timp, scaderea cantitativa a fost de -0,5% atat in perioada analizata, cat si in trimestrul al treilea, iar dupa reclasificarea diviziei de ambalaje Verallia North America, impactul a fost minim. In schimb, deprecierea monedei europene, mai ales in raport cu dolarul american si lira sterlina, a generat un trend ascendent semnificativ al incasarilor, determinat de cursul de schimb valutar (+3,6% in ianuarie-septembrie a.c., dar mai limitat, la +1,8%, in cel de-a treilea trimestru). “Rezultatele din primele noua luni a.c., dar mai ales in iulie-septembrie 2015, reflecta un climat economic dezamagitor, in pofida estimarilor noastre initiale, cu o contractie a pietei franceze (ceea ce a determinat regresul cantitativ mentionat anterior) – pentru care nu se intrevad semnale ce ar putea indica o recuperare –, insotita de o crestere moderata in celelalte tari vest-europene. Vanzarile in scadere ale industriei petroliere si de gaz natural franeaza dezvoltarea din SUA, insa in statele emergente se remarca o majorare organica optima, in pofida deteriorarii situatiei economice in anumite zone, cum ar fi Brazilia. Avand in vedere aceste realitati de necontestat, daca in ianuarie-septembrie 2014 la nivelul grupului s-au inregistrat 28,701 miliarde euro, vanzarile actuale indica 29,826 miliarde euro (+3,9% la o baza actuala de calcul, +4% pentru una comparabila sau +0,4% prin metoda LFL). Pentru restul anului 2015, deoarece indicatorii macroeconomici au un grad sporit de nesiguranta, iar situatia de ansamblu este mai dura decat ne-am asteptat, estimam ca vom putea mentine profitul operational pe baze LFL la cota precedentelor 12 luni (renuntand la sporirea planificata pana la finalul semestrului intai a.c.), incercand sa generam fluxuri optime de lichiditati”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Incasarile din distributia materialelor de constructii se situeaza pe un trend descendent
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din primele noua luni ale lui 2015 indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +2,5% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+5,6% pentru divizia de sticla float si -0,9% pentru cea de materiale de inalta performanta), +0,8% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +1,9% raportat de sectia de solutii pentru interior si o scadere de -0,4% pentru cea de solutii exterioare) si -1,1% la distributia de materiale de constructii, a carei activitate nu s-a redresat. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -4,4% in Franta, precum si fluctuatii LFL sau organice de +1,6% in celelalte tari vest-europene, -2% in America de Nord si +4,9% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au aratat insa ca rata de crestere a afacerilor Saint-Gobain s-a majorat vizibil, pana la +6,1% pe baze actuale de comparare, pe fondul unui avans considerabil in Cehia si Polonia, in timp ce in America Latina, la nivelul trimestrului al treilea, majorarea a fost de +11,7% . Pana la finele acestui an, conducerea Saint-Gobain considera ca piata franceza va ramane dificila, in celelalte tari din Europa de Vest urmand sa se consemneze o crestere moderata (pe baza stabilizarii vanzarilor din Germania, a sporirii din statele scandinave si in pofida unei ponderari a ascensiunii in Marea Britanie), iar in SUA se va constata o crestere doar pe anumite segmente. In schimb, subsidiarele din statele emergente si cele din Asia vor continua sa se evidentieze prin cresteri organice satisfacatoare, in pofida unor probleme punctuale in America de Sud.
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de majorare a pretului produselor Saint-Gobain, in concordanta cu nivelul costului materiilor prime si energiei. De asemenea, grupul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 360 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2014 si sa implementeze un program ce presupune cheltuieli de capital in cuantum de 1,4 miliarde euro. Pentru 2015, proiectul de achizitii strategice si de renuntare la anumite afaceri care se dovedesc a fi neprofitabile va fi aplicat in mod sustinut. La acest capitol, conducerea holdingului a anuntat ca intentioneaza sa finalizeze procesul de renuntare la afacerile Verralia si sa-si urmeze planul de a obtine pachetul de control ce va permite integrarea grupului Sika, o decizie a primei instante sesizate (tribunalul cantonului Zug – Elvetia) fiind asteptata in prima parte a anului 2016. In concordanta cu obiectivele sale pe termen lung, in primele trei trimestre a.c., Saint-Gobain a recumparat 12,6 milioane de actiuni, ceea ce anuleaza problemele legate de planul de economisire stabilit de grup si de exercitarea unor optiuni pe piata de capital.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro, iar in tara noastra toate cele opt activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs sunt insa neutre, mentinerea rezultatelor operationale, cel putin pe baze LFL, urmand a fi consemnata si in 2015, desi in actualul exercitiu financiar holdingul aniverseaza 350 de ani de existenta si initial si-a propus o sporire a profitabilitatii. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter