RO EN
The cart is empty

RIGIPS: Premise de crestere a pietei de gips-carton, pe termen mediu

Afacerile din Romania ale grupului francez Saint-Gobain au crescut cu 5% in 2013, fata de nivelul anului anterior, depasind pragul de 700 milioane de lei, echivalentul a circa 156,7 milioane de euro, in timp ce rezultatele financiare operationale ale filialelor locale s-au imbunatatit considerabil. Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin pozitive, trendul de crestere urmand a fi consemnat si in 2015, cand grupul va aniversa 350 de ani de experienta. In Romania, Saint-Gobain coordoneaza patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu diviziile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Peste 50% din cifra de afaceri a Saint-Gobain Construction Products Romania este realizata de divizia Rigips.
 
Rigips Business Unit, din cadrul Saint-Gobain, este liderul pietei locale de sisteme uscate pe baza de gips-carton (tencuieli, pereti, pardoseli), ipsos pentru constructii si sectorul industrial, precum si produse dedicate plafoanelor demontabile si fixe. "Pentru 2014, am prevazut investitii de circa 2,2 milioane de euro destinate achizitiei de echipamente pentru retehnologizarea unor procese ale unitatilor din Turda, respectiv lucrarilor necesare asigurarii unei protectii optime a mediului si consolidarii nivelului de sanatate si siguranta a muncii, contribuind la cresterea eficientei energetice si la majorarea capacitatilor de productie", a declarat Constantin Hariton, director general al Saint-Gobain Rigips. In pofida faptului ca nu exista date provenite dintr-o monitorizare oficiala a Institutului National de Statistica (INS), piata locala de gips-carton a atins, potrivit datelor Saint-Gobain, o valoare de maximum 80-85 milioane de euro la finele lui 2013, iar din punct de vedere cantitativ volumul comercializat s-a situat sub cota de 40 de milioane mp inregistrata cu doi ani in urma.
 
Marca Rigips, desemnata Superbrand pentru a doua oara consecutiv
In luna aprilie 2014, in cadrul unei ceremonii de premiere desfasurate la Grand Hotel Marriott din Bucuresti, Saint-Gobain Rigips a primit pentru a doua oara consecutiv statutul de Superbrand in Romania, la categoria "Household & Construction", in Programul Superbrands Romania 2013-2014. Aceasta distinctie a fost acordat dupa un riguros proces de selectie si evaluare prin care s-au luat in considerare criterii precum calitatea, increderea si diferentierea in piata. Rigips este singurul brand eligibil pentru statutul de Superbrand din segmentul finisajelor pe baza de ipsos si se bucura de o notorietate considerabila in randul consumatorilor (peste 50%). Premiul reflecta opiniile a 1.500 de consumatori din Romania, incluse intr-un studiu realizat pentru Superbrands Romania de compania internationala de cercetare de piata IPSOS, fiind precedata de un proces complex de selectie. In prima parte a procesului, Consiliul Superbrands (compus din 23 de specialisti recunoscuti in domeniul marketingului) a evaluat aproximativ 1.400 de marci din 52 de sectoare industriale. In cea de a doua etapa, 578 de marci au fost incluse in cercetarea de piata, iar in final doar 300 dintre acestea au primit certificarea Superbrand in Romania. "Acest trofeu reprezinta o recunoastere a calitatii produselor noastre si a eforturilor constante facute de 20 de ani pentru a inova si pentru a oferi clientilor servicii la cele mai inalte standarde. Primirea acestui premiu este onoranta pentru companie, dar ne si obliga sa pastram acelasi nivel ridicat de profesionalism in activitatea viitoare", a declarat Constantin Hariton. In cele doua decenii de prezenta pe piata din Romania, Saint-Gobain Rigips a investit continuu in cresterea nivelului de cunostinte si aptitudini a celor ce lucreaza cu produsele sale si in educarea viitorilor specialisti. La inceputul acestui an, compania a initiat programul denumit "Perspective", dedicat recrutarii si formarii tinerilor specialisti conform standardelor companiei. In cadrul programului, au fost organizate o prezentare la Facultatea de Chimie din Cluj-Napoca si o vizita la fabricile de gips-carton si ipsos de la Turda. "In urma acestor actiuni, am selectat deja un grup de interni pentru unitatile de productie din Turda. Din luna martie am inceput si un program educational, printr-o serie de prezentari teoretice si practice la liceele profesionale, primul fiind cel din Brasov si la facultatile de constructii din Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi, pe tot parcursul anului vom continua aceste activitati si in alte centre universitare", a mai spus managerul companiei.
 
Pregatiri pentru o reluare sustenabila a cererii
In ianuarie 2014, Saint-Gobain...
Un reportaj complet despre activitatea Saint-Gobain Rigips in Romania poate fi lecturat in editia TOP Agenda Constructiilor, ce va fi disponibila la jumatatea lunii mai 2014.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter