RO EN
The cart is empty

EMS Floor vrea sa-si dubleze afacerile pana in 2023, la 20 de milioane de euro

EMS Floor Group, grupul de companii specializate in aplicarea de pardoseli pe baza de rasini, cu sediul central in Romania, a incheiat anul 2020 cu afaceri de peste 10 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent. Pentru 2021, compania isi propune sa deschida o filiala in Ungaria, sa se dezvolte in continuare pe mai multe piete si sa investeasca masiv in digitalizare, ca parte a strategiei de a atinge o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in 2023.
”In 2020 am depasit cifra de afaceri de 10 milioane de euro, obiectiv pe care ni l-am popus la inceputul anului si pe care l-am atins. Este o crestere cu 20% fata de 2019, ritm pe care vrem sa il pastram si in anii urmatori, pentru a atinge tinta de 20 de milioane de euro pe care o avem in vedere la orizontul anului 2023. In acest an, ne bazam cresterea in special pe Romania si pe Ungaria, fiecare dintre cele doua piete urmand sa inregistreze un avans de 20%”, a declarat Claudiu Baciu, cofondator EMS Floor Group.
La finalul anului trecut, EMS FHP SYSTEMS (companie care activeaza in Romania si Ungaria) a avut afaceri de 4,5 milioane de euro, iar restul de 5,5 milioane de euro au fost raportate de EMS FLOOR BELGIUM si EMS FLOOR LUX (pe pietele din Belgia si Luxemburg). Pentru 2021, EMS FLOOR GROUP isi propune sa atace masiv piata din Ungaria, precum si sa asigure o crestere sustinuta a activitatii din Romania.
Cum a schimbat pandemia businessul. Lectiile anului 2020
Desi compania a realizat cifra de afaceri tintita initial, anul 2020 a fost unul dificil din cauza pandemiei de COVID-19, pentru ca a venit cu situatii si costuri noi, care au necesitat o repliere rapida si o remodelare a businessului si a contractelor aflate in derulare, in conformitate cu restrictiile impuse in fiecare tara in care grupul activeaza.
”Acum, activitatea s-a reluat in proportie de 100%, s-au deblocat caile de acces in toate tarile din Europa in care lucram, insa in prima parte a anului ne-am confruntat si noi cu situatii pe care nu le luasem in calcul initial. Au aparut testarile COVID, am avut colegi care s-au infectat, am fost nevoiti sa ne informam in permanenta despre conditiile in care puteam sa circulam, prin ce tari puteam trece, dar si ce fel de cerinte erau la destinatie, carantina, iar toate aceste variabile ne-au modelat activitatea. Nimic nu mai era valabil din strategia anterioara pandemiei. A trebuit sa ne regandim planurile de executie si sa ne adaptam santierul in functie de toti acesti factori, ceea ce a extins termenele de livrare, dar fara ca acest lucru sa afecteze vreo relatie contractuala”, a explicat Claudiu Baciu.
Din punct de vedere financiar, au aparut cheltuieli in plus cu dezinfectanti si echipamente de protectie, precum si cheltuieli de carantinare, care au fost suportate de companie si au influentat marja de profitabilitate din 2020.
Dupa un an pandemic dificil, lectiile care raman sunt legate de digitalizarea afacerii dar si de introducerea unor marje suplimentare in contracte, astfel incat sa preintampine aparitia unor noi sincope in activitatea companiei, in cazul situatiilor neprevazute.
”Prima lectie pe care am invatat-o in criza este aceea ca online-ul poate fi o cale prin care ne putem gestiona businessul, astfel ca ne vom concentra in continuare pe digitalizare la nivelul companiei si vom folosi toate instrumentele pe care le avem la dispozitie. Pandemia ne-a invatat, apoi, sa ajustam termenii de executie introducand o marja suplimentara, sa adaugam in contracte clauze specifice impuse de COVID -19, lucru care nu se intampla inainte. Am invatat ca este extrem de importanta dinamica afacerii, am regandit sistemul de management si de performanta in interiorul echipei. S-a diversificat modul in care se face business, dar apelam mai mult la digitalizare, ceea ce simplifica multe aspecte”, a spus Claudiu Baciu.
Planuri pentru 2021: filiala in Ungaria si investitii in digitalizare
Principalul proiect de dezvoltare pe care se va concentra EMS Floor Group in acest an este deschiderea unei filiale in Ungaria, piata similara ca dimensiune cu cea romaneasca, unde compania este prezenta cu proiecte.
”In 2021 vom avea filiala in Ungaria, unde vrem sa avem o cifra de afaceri stabila. Piata de pardoseli din Ungaria este la acelasi nivel cu cea din Romania, dar distributia proiectelor si marjele de profit sunt mai bune. Vom deschide filiala, cel mai probabil, undeva in a doua parte a anului”, a declarat cofondatorul EMS Floor Group.
De asemenea, digitalizarea a devenit o directie prioritara pentru companie, dupa ce anul 2020 i-a demonstrat si mai mult necesitatea in perioade de criza si nu numai. ”Continuam digitalizarea, ne propunem sa aducem softuri care sa ne permita sa gestionam businessul de la distanta, astfel incat sa avem un management integrat in toate tarile in care activam. Trebuie, de exemplu, sa gasim o solutie integrata pentru zona de HR care sa raspunda nevoii noastre de gestionare a angajatilor si de adaptare la legislatia din fiecare tara, dar care sa ne ajute sa simplificam si sa reducem timpii pentru a gestiona informatii si activitati”, a mai spus Claudiu Baciu.
Obiectivul EMS FLOOR GROUP este sa devina cea mai mare companie de profil din Europa, de aceea in acest an si in anii urmatori focusul va fi pe dezvoltarea pietelor pe care activeaza deja, pentru ca dupa 2023 sa targeteze Franta si Germania, care sunt cele mai mari piete europene pentru pardoseli industriale si hidroizolatii. Totodata, grupul isi propune sa devina "cel mai dorit angajator" din industria de profil in Uniunea Europeana.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter