RO EN
The cart is empty

REHAU: Sustenabilitatea din ADN-ul grupului, suport pentru initiativele de dezvoltare

REHAU este un brand recunoscut pe piata globala a polimerilor, iar in Romania grupul german are o prezenta indelungata, fiind un competitor major atat pe segmentul sistemelor de profile pentru tamplarie termoizolanta, cat si pe cel al solutiilor inovatoare pentru instalatii sanitare si mobilier. Rezultatele financiare in crestere de la un an la altul demonstreaza succesul de care compania se bucura pe o piata emergenta importanta din Europa, iar investitiile din ultima perioada arata in mod clar interesul pe care REHAU il arata dezvoltarii afacerilor in regiune. Provocarile din ultima perioada, reprezentate, pe rand, de pandemie si agresiunea Rusiei din Ucraina, nu au perturbat programele de investitii, in pofida faptului ca activitatea economica a fost afectata de problemele generate de volatilitatea pietei materialelor si de disfunctionalitatile lanturilor de aprovizionare. In continuare, Alexandru Oprea, Country Manager REHAU Romania, ofera detalii despre modul cum au fost solutionate aceste provocari, precum si despre strategia pe care REHAU o implementeaza in vederea consolidari competitivitatii pe plan local si regional. 
 
- Cum a evoluat activitatea grupului REHAU in 2022, in general, pe fiecare divizie de activitate? Care sunt premisele de dezvoltare pentru 2023?
- Piata materialelor de constructii este in continua crestere. Acest lucru este determinat de cererea ridicata pe sectorul rezidential. Cu toate acestea, putem spune ca anul 2023 sta sub semnul impredictibilitatii. Mediul de business nu mai este cel cu care eram familiarizati, iar schimbarile pot aparea neasteptat si pot genera stagnari pe piata materialelor de constructii. Totusi, noi ne pastram optimismul in ceea ce priveste evolutia sectorului in care activam. In 2022, activitatea REHAU a fost intensa pe fiecare dintre diviziile prezente pe plan local. Obiectivul nostru principal este sa continuam sa imbunatatim intregul portofoliu de produse si servicii, iar pentru a putea realiza acest lucru, ne dedicam intru totul proiectelor noastre si muncim zilnic pentru a obtine rezultatul pe care ni-l dorim. De-a lungul anului trecut, am finalizat numeroase investitii menite sa aduca un plus de valoare portofoliului, astfel ca fiecare divizie a lansat solutii care ofera noi oportunitati clientilor. Astfel de solutii inovatoare au fost prezentate si partenerilor prin diverse serii de evenimente si chiar centre de experienta, cum ar fi expozitia World of Windows, desfasurata in Germania. O atentie deosebita au obtinut-o sisteme precum Artevo - o dezvoltare a bine-cunoscutei serii Geneo, precum si solutiile glisante Slinova si Slinova X, realizate din materialul Rau-Fipro X, care asigura cea mai subtire sectiune de interblocare care a existat vreodata la un profil pe baza de polimeri. In ceea ce priveste preferintele oamenilor in materie de solutii pentru mobila, in anul precedent am observat un interes crescut pentru suprafetele mate, anti-amprenta, rezistente la zgarieturi. Astfel, colectia REHAU RAUVISIO Noir se afla in topul preferintelor clientilor, datorita faptului ca ofera solutii complete de suprafete acrilice atat pentru fronturi, cat si pentru blaturi. De asemenea, divizia REHAU Building Technology si-a imbunatatit portofoliul de produse in anul 2022, tocmai pentru a raspunde cererii clientilor pentru produse inovatoare. Astfel, anul precedent am lansat RAUSILENTO, un sistem de canalizare fonoabsorbant, care a devenit rapid o investitie necesara pentru orice locuinta moderna. Un avantaj incontestabil oferit de acest produs este nivelul inalt de izolare fonica, acesta fiind un aspect deosebit de important pentru proprietarii de locuinte.
 
- Ce vanzari ati raportat in 2022 si cum estimati ca vor evolua acestea pe parcursul exercitiului financiar curent?
- REHAU continua sa aiba un parcurs financiar ascendent. Am incheiat anul 2022 in crestere, ceea ce ne dovedeste ca solutiile pe care le punem la dispozitie continua sa satisfaca nevoile tuturor clientilor nostri. Privim cu optimism catre viitor si suntem de parere ca si in 2023 vom inregistra rezultate pozitive si vom continua sa inovam, dezvoltand considerabil afacerea noastra. La fel ca pana acum, vom continua sa ne perfectionam portofoliul de produse astfel incat sa deservim orice tip de client. Scopul nostru este sa livram calitatea pe care partenerii o cauta, iar pentru ca acest lucru sa fie posibil, sunt necesare investitii frecvente. O astfel de investitie, menita sa aduca un plus de valoare serviciilor noastre, este hub-ul regional de la Sibiu. Acesta va dispune de un depozit modern si o linie de infoliere pentru divizia Window Solutions si va pune Romania pe harta fabricilor REHAU WS, la nivel international. Prin inaugurarea noului hub regional, vom putea raspunde la timp cererii de profile din PVC atat pe plan local, cat si regional. Totodata, hub-ul de la Sibiu va asigura facilitati de depozitare si pentru divizia Building Technology, in timp ce spatiul de depozitare pentru divizia Interior Solutions va fi relocat intr-un spatiu extins si modern in judetul Ilfov. Livrarile care vor pleca din Sibiu vor restabili echilibrul pe pietele din Europa de Est aflate in proximitatea Romaniei, cum ar fi Republica Moldova, Bulgaria sau Grecia. 
 
- Ca mare procesator de polimeri, cum v-au afectat cresterile de preturi din 2022? In ce masura resimtiti efectele majorarilor de preturi din constructii si dificultatile din lanturile de aprovizionare? 
- Anul 2022 a fost marcat de provocari. Nu este un secret ca intreaga economie globala a avut de suferit, fapt ce a generat cresteri consistente in ceea ce priveste preturile materiilor prime, care la randul lor s-au reflectat in cresterile preturilor materialelor finale. Cu toate acestea, noi am reusit sa facem fata noilor provocari cu ajutorul experientei acumulate la nivel global si pe perioada pandemiei. Astfel, chiar daca razboiul dintre Ucraina si Rusia a periclitat lanturile de aprovizionare, REHAU si-a asigurat continuitatea aprovizionarii cu materii prime gratie parteneriatelor pe care le-a dezvoltat de-a lungul anilor. In ceea ce priveste anul curent, suntem de parere ca va fi marcat de o perioada de reechilibrare. Prin urmare, exista posibilitatea aparitiei unor fluctuatii in ceea ce priveste raportul dintre cerere si oferta. Cu toate acestea, vom urmari cu mare atentie evolutia preturilor la nivel mondial.
 
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In 2022, fiecare divizie din cadrul REHAU a lansat solutii menite sa ofere noi oportunitati clientilor si, totodata, sa sporeasca potentialul de crestere a partenerilor nostri. In 2023, cea mai importanta investitie este reprezentata de finalizarea lucrarilor si inaugurarea noului hub regional de la Sibiu. Acesta ne va ajuta sa imbunatatim semnificativ performanta de livrare si sa extindem serviciile pentru clientii pietei regionale. In momentul de fata, lucrarile se afla intr-un stadiu avansat, iar finalizarea proiectului este programata pentru a doua jumatate a anului. De asemenea, anul acesta, sediile REHAU din Bucuresti si Cluj-Napoca se vor bucura de o noua casa. Aceasta investitie este realizata cu scopul de a crea un mediu de lucru favorabil tuturor angajatilor nostri, cu ajutorul unui spatiu generos, dezvoltat cu ajutorul sistemelor inteligente furnizate de grupul nostru. Mai mult decat atat, birourile din Bucuresti vor beneficia si de un spatiu dedicat in care vom prezenta o parte dintre solutiile din portofoliul REHAU Romania. 
 
- Care sunt principalele provocari si oportunitati pe care le intrevedeti pentru acest an? 
- Mediul de afaceri sta sub semnul impredictibilitatii, la acest inceput de an. Ne aflam, in continuare, intr-un context geopolitic sensibil, care a pus presiune pe lantul de aprovizionare. Pietele din intreaga lume au fost, de asemenea, fortate sa reactioneze, drept pentru care am observat cu totii fluctuatiile in materie de preturi. Acestea au devenit mai costisitoare, fapt ce a reflectat cresterile preturilor materialelor finale. Asadar, probabil cea mai dificila provocare cu care REHAU se va confrunta in continuare va fi, pentru moment, tinerea sub control a acestei cresteri accelerate a preturilor. In ceea ce priveste oportunitatile, ne-am setat inca de la finalul anului 2022 noi obiective. Piata materialelor de constructii inregistreaza cresteri constante in fiecare an, fapt care ne ofera un motiv in plus pentru dezvoltarea unor solutii inovatoare.
 
- Care sunt cele mai noi produse din oferta companiei, ce raspund cerintelor de sustenabilitate si eficienta energetica? 
- Sustenabilitatea a facut mereu parte din "ADN"-ul REHAU. Utilizarea responsabila a resurselor, crearea produselor durabile si inovatoare, precum si investitiile sustenabile vor fi mereu un aspect important in dezvoltarea grupului nostru. Astfel, continuam sa dezvoltam produse realizate in mod sustenabil, care ajuta si consumatorul final sa economiseasca. Portofoliul REHAU este alcatuit din numeroase produse menite sa transforme locuinta intr-o asa-numita "casa verde". In materie de mobila, canturile RAUKANTEX sunt unul dintre cele mai vechi programe de la REHAU. Cu RAUKANTEX eco am dezvoltat un cant realizat din 50% reciclat post-industrial, care nu difera de clasicul cant PP in ceea ce priveste designul, calitatea si procesarea. De asemenea, RAUKANTEX evo se bazeaza 100% pe materii prime regenerabile, care nu necesita petrol suplimentar. Daca vorbim de divizia Window Solutions, putem mentiona ferestrele REHAU EcoPuls, realizate prin folosirea materialelor reciclate in miezul interior, unice in industria ferestrelor din punctul de vedere al economiei circulare. Cu fiecare metru de profil livrat, grupul participa la salvarea planetei, intrucat prin activitatea sa, ajunge la economii anuale de pana la 97.000 tone de CO2. De asemenea, punem la dispozitie si solutii pentru instalatii dezvoltate in mod sustenabil, menite sa contribuie la economisirea resurselor si reducerea costurilor. Cu ajutorul termostatului NEASMART 2.0 se poate realiza un control optim al energiei datorita aplicatiei mobile, obtinandu-se o economie a costurilor cu energia de pana la 20%. In ceea ce priveste sistemul AWADUKT Thermo dezvoltat de REHAU, acesta se dovedeste a fi o solutie ideala pentru ventilarea controlata, dar si a instalatiilor de climatizare utilizate frecvent in cladirile de birouri, datorita faptului ca pre-incalzeste si pre-raceste aerul care intra in casa, folosind caldura constanta a pamantului. Aceasta are un efect pozitiv pentru reducerea emisiilor de CO2 si diminuarea constanta a cheltuielilor cu energia. Pentru 2023 ne pastram obiectivele de crestere sustenabila, oferind produse noi, inovatoare, care sa raspunda nevoilor pietei si sa contribuie incet, dar sigur, la rezolvarea problemei resurselor tot mai rare.
 
- Cum va aliniati tendintei de digitalizare si ce investitii aveti in plan in 2023, in aceasta directie?
- Pentru noi, inovatia este un aspect deosebit de important. Ne-am indreptat mereu atentia spre procesul de digitalizare a serviciilor, tocmai pentru a putea oferi clientilor nostri calitatea pe care acestia o cauta. Timpurile se schimba si, odata cu ele, inclusiv dorintele oamenilor in materie de solutii pentru ferestre, instalatii si mobila. De aceea, ne angajam sa inovam produse prin digitalizare, care sa transforme fiecare locuinta intr-una inteligenta. Digitalizarea se regaseste in toate diviziile grupului. Prin integrarea unor noi produse inteligente, cum ar fi Smart Privacy, destinat protejarii intimitatii vietii private sau serviciile digitale din categoria noului identificator de ferestre Window.ID, ferestrele realizate cu sisteme REHAU devin mult mai inteligente si mai moderne. Cardul digital al ferestrei reprezinta garantul proceselor optimizate, de la productie pana la reciclare. In materie de instalatii, am lansat inca din 2016 o platforma de loializare business-to-business (B2B), intitulata REWARDS, care a devenit rapid un instrument complet de servicii B2B atat in Romania, cat si in celelalte tari in care suntem prezenti. Platforma reuneste specialistii din domeniul instalatiilor si le ofera instrumentele necesare pentru a se promova, a-si creste business-ul, a se dezvolta in plan profesional si a accesa noutatile si materialele REHAU. Astfel, divizia Building Technology pune la dispozitie Building Information Modeling (BIM), o metoda de reprezentare a cladirilor pe intregul lor ciclu de exploatare, impreuna cu toate informatiile relevante. Cu ajutorul BIM, toate datele cladirii sunt combinate si conectate in retea folosind diverse aplicatii software, astfel incat sa faciliteze crearea unui model virtual de cladire (digital twin) cu care sa poata lucra toate persoanele implicate in proiect. Alaturi de BIM, am dezvoltat si software-ul RAUCAD, cu ajutorul caruia se pot calcula rapid si usor retelele de conducte pentru termoficare, apa potabila si drenare/canalizare. Printre proiectele Interior Solutions se numara #edgeisdigital. Pe langa instrumentul de cautare a canturilor pentru designeri de interior si tamplari, oferim serviciul #edgeisdigital, pentru digitalizarea si accelerarea procesarii canturilor, ceea ce duce la minimizarea ratei defectelor. Astfel, canturile sunt conectate la utilajul clientului folosind "date pe eticheta" (cod de bare/cod 2D) pe rola de cant sau o conexiune bazata pe cloud, oferind date de baza in forma digitala, precum latimea, grosimea, materialul, versiunea, culoarea sau chiar si lungimea rolei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter