Compania Trane, parte a concernului Ingersoll Rand, este unul dintre cei mai importanti competitori internationali pe segmentul de incalzire, ventilare si conditionare a aerului (HVAC). Produsele promovate sunt disponibile inclusiv pe piata autohtona, alaturi de sistemele principalilor concurenti de pe plan mondial. In continuare, directorul executiv al concernului Ingersoll Rand se refera la situatia la nivel de grup, accentuand elementele specifice sectorului HVAC.
* Michael W. Lamach, director executiv al concernului Ingersoll Rand: "La nivel de grup, in prima parte a anului curent am inregistrat o majorare de 13% a incasarilor, in vreme ce valoarea comenzilor a consemnat o crestere de 12%. Astfel, in trimestrul intai din 2010 cifra de afaceri s-a situat la nivelul de 3,14 miliarde USD, pe piata internationala livrarile crescand cu o rata de 19%, in special pe baza evolutiei cererii beneficiarilor de pe pietele din Asia. In perioada analizata, Ingersoll Rand a facut progrese remarcabile, apropiindu-se tot mai mult de atingerea obiectivelor propuse in ceea ce priveste cresterea pe termen lung a vanzarilor, ratei profitului si veniturilor. Implementam si in continuare o strategie de orientare spre client, ce presupune promovarea unei oferte care sa depaseasca asteptarile beneficiarilor si sa asigure, in acelasi timp, o imbunatatire neta a eficientei economice a holdingului. Pe segmentul solutiilor climatice destinate utilizarii comerciale, care include produsele din categoria HVAC (promovate sub marcile Trane si Thermo King), incasarile intervalului raportat au fost de 1,67 miliarde USD, in crestere cu 17% (+15% daca se exclude efectul cursului de schimb valutar) fata de perioada similara din 2010. In acelasi timp, valoarea comenzilor s-a imbunatatit cu 14%. Situatia a fost pozitiva in toate regiunile geografice in care compania noastra deruleaza operatiuni comerciale, cele mai bune performante fiind consemnate in Asia, America de Nord si de Sud. In ceea ce priveste regiunea nord-americana, piata echipamentelor comerciale din categoria HVAC s-a revigorat substantial, dupa ce atinsese un nivel minim in cea de-a doua parte a anului anterior. Pe segmentul aplicatiilor rezidentiale, vanzarile au fost de 433 milioane USD (+10%), stagnarea inregistrata pe piata din SUA fiind pe deplin compensata de cresterea cererii de la beneficiarii din America Latina. O mare parte a veniturilor a fost generata de actiunile de inlocuire a echipamentelor existente, insa profitabilitatea segmentului a fost limitata de mai multi factori, cum ar fi inflatia si costurile aferente lansarii noilor sortimente. Efectul acestor elemente negative a fost, insa, atenuat, de sporirea cantitatilor comercializate, a preturilor de livrare, precum si de majorarea productivitatii".