RO EN
The cart is empty

HAURATON: Stabilizarea pietei, o premiza de crestere a vanzarilor

Bogdan Apostol (47 de ani)
Functia/Firma: director general, Hauraton Romania - Bucuresti;
Experienta profesionala: 3 ani in domeniul sistemelor de drenare si epurare a apelor.
 
In perioada recesiunii economice, societatea Hauraton GmbH (Germania) a adoptat o strategie de dezvoltare caracterizata prin accesarea unor piete noi. Astfel, firma si-a extins afacerile in zona Orientului Mijlociu (Emiratele Unite Arabe), unde a fost executata o lucrare speciala constand in realizarea unui sistem de preluare a apelor de suprafata prin rigole speciale de tip HICAP, pe o lungime de 20 de kilometri in cadrul circuitului auto de formula 1 Yas Marina, din localitatea Abu Dhabi (din Emiratele Arabe Unite). Compania efectueaza livrari fie din depozitul pentru produse de uz larg din zona Bucuresti-Nord, fie prin comanda, direct din fabrica aflata in Germania, astfel incat - prin aceste doua modalitati - sunt satisfacute toate solicitarile partenerilor.      
 
Care a fost evolutia veniturilor companiei in ultimii ani?
Din punct de vedere cantitativ, volumul vanzarilor anuale de sisteme al Hauraton Romania s-a mentinut constant in intervalul 2009-2010. Mai mult, anul trecut a fost caracterizat de o consolidare a rezultatelor obtinute in 2009. In conditiile stabilizarii pietei autohtone de constructii, pentru anul in curs ne-am propus o majorare moderata a livrarilor proprii, estimarea avand ca fundament intervalul ianuarie-iunie a.c., cand, datorita participarii in cadrul unor proiecte importante si a derularii acestora inclusiv in sezonul rece, am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri. Totodata, pentru 2012, estimam o mentinere a rezultatelor financiare pentru debutul intervalului, urmata de o eventuala majorare spre finele acestuia.   
 
Cum s-a dezvoltat segmentul specific in anul 2010?
Evolutia sectorului de constructii are o influenta directa asupra activitatii companiei noastre, iar oscilatiile acestuia duc la dezechilibre in cadrul afacerilor din domeniul sistemelor de drenare si epurare a apelor. In opinia noastra, trendul descendent al sectorului de constructii din perioada de inceput a declinului economic a continuat inclusiv in 2010. Principalul motiv a fost reprezentat de derularea dificila a proiectelor incepute, din cauza problemelor financiare - ce au dus inclusiv la cazuri de insolventa sau faliment - ale unuia sau mai multor agenti economici implicati in proiect, coroborat cu sustinerea redusa din partea institutiilor bancare prin care au fost finantate obiectivele. Situatia pietei de constructii din 2010 a fost generata, de asemenea, de nivelul scazut al investitiilor externe pe plan autohton. Pentru anul in curs speram sa incetineasca declinul din bransa sau chiar sa fie atins un oarecare echilibru menit sa stabilizeze piata specifica. Consideram ca, in timp ce inca nu se poate lua in calcul perspectiva unei cresteri economice similare celei de dinainte de recesiune, o majorare echilibrata este mult mai sanatoasa pentru evolutia viitoare a companiei.      
 
Care sunt dificultatile pe care le intampinati?
Principala problema cu care ne confruntam se refera la un aspect cunoscut multor companii de prestigiu ce activeaza pe plan autohton, respectiv punerea in circulatie, de catre unii producatori, a unor sisteme sau materiale al caror nivel de calitate se afla sub cel impus de standardele aflate in vigoare. Hauraton Romania incearca sa promoveze calitatea in domeniul constructiilor atat prin discutiile purtate cu reprezentantii societatilor de proiectare, cu antreprenorii sau beneficiarii, cat si cu autoritatile locale implicate in proiecte. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter