RO EN
The cart is empty

MT: Anul viitor vor fi in executie proiecte in valoare de peste 16 miliarde de euro

Comisiile reunite de buget-finante ale Parlamentului au avizat, luni, favorabil, proiectul de buget al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pe anul 2024, informeaza Agerpres.
Bugetul MTI a trecut cu 19 voturi pentru, noua impotriva si nicio abtinere.
MTI are pentru anul viitor un buget propus de peste 30 de miliarde de lei, care va ajuta la recuperarea decalajelor de dezvoltare economica a regiunilor si a intarzierilor din ultimii 30 de ani din infrastructura mare de transport, potrivit ministrului de resort, Sorin Grindeanu.
Seful de la Transporturi a precizat ca anul viitor vor fi in executie proiecte in valoare totala de 81 de miliarde de lei.
"Pe drumuri de mare viteza - aici vorbim de autostrazi si de drumuri expres - in executie la anul sunt 816 km, cu o valoare totala de 55 de miliarde de lei, pe calea ferata - modernizare si electrificare vorbim de 440 de km - in valoare de 21 de miliarde de lei si as mai adauga un punct, si anume achizitie de trenuri noi. Sunt 131 de trenuri noi in valoare de 5 miliarde de lei. De asemenea, n-as trece peste si as spune ca vom accesa si deja s-au aprobat unele proiecte si pe Fondul de modernizare, unde vorbim, de asemenea, de alte 60 de trenuri noi cu eficienta energetica si impact redus asupra mediului in valoare de aproximativ 2,5 miliarde de lei. Pentru celelalte tipuri de cheltuieli aferente bugetului de stat, suma necesara sau suma alocata este de 9,6 miliarde de lei, cu o crestere de aproximativ 10% fata de anul 2023. Deci pe partea de investitii, vorbim de peste 20 de miliarde de lei, o crestere cu aproape 30% fata de anul acesta. Pe partea cealalta, cea legata de de sumele aferente bugetului de stat, o crestere de 10%", a sustinut ministrul.
Din aceasta suma, de la bugetul de stat, aproximativ 725 de milioane vor fi alocate pentru investitii. Pe rutier se vor aloca aproximativ 350 de milioane de lei, pe feroviar - aproape 340 de milioane, pe naval - 28 de milioane de lei si pe aerian 15 milioane de lei.
Alte 4,5 miliarde de lei sunt necesare pentru intretinerea infrastructurii rutiere si feroviare, defalcat fiind aproximativ un miliard de lei pe zona rutiera si 3,5 miliarde de lei pe feroviar.
"Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere este nevoie, de asemenea, de alte 113 milioane de lei. Pentru reparatii curente ale infrastructurii feroviare publice trebuie sa alocam peste 50 de milioane de lei. La aceste sume se adauga ajutoare sociale in valoare de aproape 600 de milioane de lei si cheltuieli de capital in valoare de aproximativ 44 milioane de lei. Diferenta de aproximativ 3 miliarde de lei o reprezinta dobanzi, subventii, despagubiri civile, rambursari de credite, cheltuieli materiale, cheltuieli salariale, cheltuieli aferente programelor, finantare rambursabila, dar si alte tipuri de cheltuieli", a precizat Grindeanu.
Guvernul a aprobat, pe 15 decembrie, proiectele de lege privind bugetul pentru 2024. Anul viitor, bugetul Romaniei va fi axat pe investitii in valoare de circa 7% din PIB, precum si pe o crestere economica de 3,4%. Deficitul bugetar este estimat la 5% din PIB.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter