RO EN
The cart is empty

CNAIR: Crestere de 8,6% a veniturilor proprii ale companiei, in 2016

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (fosta CNADNR) a raportat o crestere de 8,6% a veniturilor proprii realizate in 2016 fata de nivelul din 2015, pana la 1,31 miliarde lei, conform datelor preliminare ale societatii de stat. Cea mai mare parte a incasarilor, in cuantum de 936,4 milioane de lei (aproape 78% din total), a provenit din incasarea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale (rovinieta). La finele anului 2016, CNAIR avea aproximativ 400 de angajati.
Anul trecut, compania de drumuri a inregistrat si cateva premiere, precum primul proiect deblocat si executat in regie proprie. In primele luni din 2016, societatea a decis rezilierea contractului cu Salini Impregilo, antreprenorul general al tronsonului de autostrada Orastie-Sibiu (lotul al treilea, iar in luna aprilie a constituit grupul de lucru denumit "Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orastie - Sibiu", ce a avut ca principala sarcina reluarea traficului pe sectorul de 22 km, lucrarile de reparatie fiind executate in regie proprie. Pentru finantarea lucrarilor, CNAIR a executat garantia de buna executie constituita de catre Salini Impregilo SpA, in valoare de 60,5 milioane de lei, suma ce a fost incasata de catre companie de la banca emitenta in data la finele lunii aprilie 2016.
 
Proiecte noi, demarate de directiile regionale
In 2017, toate cele sapte directii regionale de drumuri si poduri (DRDP) din Romania, aflate in subordinea CNAIR, au demarat proiecte noi. Astfel, DRDP Cluj a initiat proiectele de constructie a variantelor de ocolire a municipiilor Sacuieni si Zalau, precum si reabilitarea DN 76 (Ionesti - Varfurile). Prin DRDP Brasov, s-au demarat proiectele de constructie a centurii orasului Fagaras, precum si de modernizare a DN 73. Prin DRDP Iasi au fost initiate investitiile in realizarea centurilor municipiilor Suceava si Barlad, prin DRDP Craiova - varianta ocolitoare a orasului Bals, iar prin DRDP Timisoara - soseaua de centura a municipiului si constructia unor pasaje in Arad. DRDP Constanta a demarat proiectul de constructie a unui drum expres Alternativa Techirghiol, iar DRDP Bucuresti, a initiat drumul de legatura Giurgiu - Vama si varianta ocolitoare a municipiului Giurgiu.
 
2016, anul deblocarii marilor proiecte de infrastructura
Conform CNAIR SA, proiectele incepute si nefinalizate, unele chiar blocate, au reprezentat obiectivul imediat al noii conduceri manageriale companiei si au avut ca rezultat elaborarea, aprobarea si emiterea OUG nr. 7/2016, privind unele masuri pentru accelerarea implementarii proiectelor de infrastructura rutiera. Prevederile acestei Ordonante au determinat aducerea multor proiecte de infrastructura rutiera in normalitate si legalitate, avand ca rezultat deblocarea si continuarea lor. Obtinerea avizelor, acordurilor, autorizatiilor de construire a fost un real succes pentru proiectele deja incepute. OUG nr. 7/2016 a fost modificata de actualul guvern condus de Sorin Grindeanu, la inceputul anului 2017.
 
Proiecte de autostrazi deblocate:
·         tronsonul Gilau - Nadaselu: a fost rezolvata problema fondului forestier si a fost emisa autorizatia de construire;
·         tronsonul Ogra - Campia Turzii: a fost semnat contractul de proiectare si executie, fiind emis si ordinul de incepere a lucrarilor;
·         autostrada Brasov - Bors, tronsonul Targu Mures - Ogra (lotul al doilea): a fost obtinuta autorizatia de construire, fiind emis si ordinul de incepere a lucrarilor;
·         autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 2A Ogra -Campia Turzii, lotul al doilea Iernut - Chetani: a fost semnat contractul de proiectare si executie;
·         autostrada Sebes - Turda (loturile 1-4): a fost semnata autorizatia de construire;
·         autostrada Lugoj - Deva: a fost obtinuta autorizatia de construire (partial).
 
Proiecte de reabilitare a drumurilor nationale deblocate:
·         DN 76 (Deva - Oradea):
o   Soimus - Brad (km 0+000 - km 30+436), primul lot, cu o lungime de 29,1 km;
o   Brad - Ionesti (km 35+432 - km 55+425), lotul al doilea, cu o lungime de 20 km;
o   Ionesti - Varfurile (km 55+425 - km 69+350), lotul al treilea, cu o lungime de aproape 14 km;
o   Varfurile - Stei (km 69+350 - km 102+660), lotul al patrulea, cu o lungime de 33,3 km;
o   Stei - Beius (km 102+660 - km 133+660), lotul al cincilea, de 28 km;
o   Beius - Oradea (km 133+660 - km 184+390), lotul al saselea, cu o lungime de 47,25 km.
·         DN 66 (Filiasi - Petrosani):
o   Rovinari - Bumbesti Jiu (km 48+900 - km 93+500), cu o lungime de 36,5 km;
o   Bumbesti Jiu - Petrosani (km 93+500 - km 126+000) cu o lungime de 32,3 km.
oDN 56 (Craiova - Calafat)
o   Craiova - Galicea Mare (km 0+000 - km 47+000), cu o lungime de 47 km;
o   Galicea Mare - Calafat (km 47+000 - km 84+020), de 37 km.
·         DN18 (Baia Mare - Iacobeni):
o   Lot 1 Moisei - Borsa (km 131+627 - km 156+232), de 24,6 km;
o   Lot 2 Borsa - Sesuri (km 156+232 - km 180+850), de 24,6 km;
o   Lot 3 Sesuri - Carlibaba (km 180+850 - km 199+400), de 18,5 km;
o   Lot 4 Carlibaba - Iacobeni (km 199+400 - km 220+088), de 20,7 km;
o   Baia Mare - Sighetul Marmatiei (km 3+522 - km 62+234), de 58,7 km.
o
Tot in 2016, CNAIR a deblocat proiectul de modernizare a centurii municipiului Bucuresti, intre A1 - DN7 si DN2 - A2. Primul lot, A1 (km 55+465) - DN 7 (km 64+160), a fost deblocat dupa o perioada lunga de timp. Cele doua probleme majore care au stat in calea evolutiei lucrarilor, respectiv eliberarea amplasamentelor de catre diversi proprietari, persoane fizice si finalizarea lucrarilor de largire la 4 benzi in zona pasajului peste apeductele Arcuda I, II si III ale Apa Nova (km 57+740), au fost rezolvate. In prezent, se lucreaza la mutarea utilitatilor in zonele Titan Mar, Mega Company si Remat Holding, la executia lucrarilor necesare in vederea finalizarii sensurilor giratorii de la Dragomiresti, Remat si Petrom, la rampa de la Pod Chitila, precum si la pasajul peste apeducte in zona Mega Company. Receptia intregului obiectiv a fost stabilita in luna mai 2017.
Alte sosele de centura ale caror lucrari au fost deblocate in 2016 sunt: Bacau (30,7 km), Brasov (11,6 km), Targu Mures (6,3 km), Craiova Sud (20 km), Carei (10,5 km), Targu Jiu (20 km), Tecuci (6,9 km), Caracal (10,3 km), Stei (27,2 km) si Alesd (9 km).
Alte lucrari deblocate in 2016 au vizat reabilitarea podului de la Agigea (pe DN 39), a podului peste Dunare, Giurgiu - Ruse (km 64+884), lucrari realizate in proportie de 90%.
 
Proiecte noi, initiate in 2016
Anul trecut, CNAIR a lansat mai multe proiecte noi, printre cele mai importante aflandu-se autostrada Sibiu - Pitesti, cu cele sase sectiuni (Sibiu - Boita, Boita - Racovita, Racovita - Valeni, Valeni - Curtea de Arges, Curtea de Arges - Pitesti si reabilitarea DN73C si a drumului de legatura, pentru conectarea autostrazii cu municipiul Ramnicu Valcea. S-au demarat operatiunile de revizuire si actualizare a studiului de fezabilitate, in conformitate cu HG 28/2008.
Alte proiecte noi, initiate in 2016, vizeaza constructia autostrazilor Craiova - Pitesti, Targu Neamt - Iasi - Ungheni, Campia Turzii - Targu Mures, Targu Mures - Ditrau - Targu Neamt, Comarnic - Brasov, Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Sibiu - Fagaras - Brasov, precum si a drumului expres Ploiesti - Focsani - Bacau - Pascani.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter