CNAIR SA a anuntat, recent, inceperea unor lucrari de constructie a infrastructurii rutiere si semnarea unor contracte de proiectare si executie a unor obiective ce totalizeaza aproximativ 3,4 miliarde lei. Astfel, a fost desemnat castigatorul pentru sectiunea 4 din Autostrada Sibiu-Pitesti, iar la lotul 5 antreprenorul a demarat lucrarile. De asemenea, au fost aduse anumite modificari la contractul drumului de mare viteza Focsani-Bacau si a fost incheiat contractul de finantare pentru nodul rutier Cumpana A4 (km 16+700) - DN 39.
Porr Construct va construi sectiunea 4 din Autostrada Sibiu-Pitesti
In data de 3 septembrie a.c., CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de Curtea de Apel Bucuresti in ceea ce priveste ofertantul castigator pentru proiectarea si executia celor aproximativ 10 km din sectiunea 4 (Tigveni - Curtea de Arges) a Autostrazii Sibiu-Pitesti. Drept urmare, castigatoare a ramas compania Porr Construct, cu pretul de 1,67 miliarde lei. Una dintre lucrarile principale ce urmeaza a fi realizate in cadrul acestui obiectiv consta in executia unui tunel cu o lungime de 1,35 km. Contractul se va desfasura pe o perioada de 60 de luni, perioada de garantie fiind de 5 ani.
Totodata, antreprenorul italian Astalpi SPA a initiat, recent, lucrarile la lotul 5 al Autostazii Sibiu-Pitesti. Traseul soselei (cu o lungime de peste 30 km) este amplasat in judetul Arges, incepe in zona localitatii Curtea de Arges si continua paralel cu raul Arges pana la actuala centura a municipiului Pitesti. Valoarea totala a investitiei depaseste suma de 1,7 miliarde lei, termenul de finalizare fiind stabilit pentru anul 2025.
Modificari in contractul pentru drumul de mare viteza Focsani-Bacau
CNAIR a semnat un act aditional pentru contractul de elaborare a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteza Focsani-Bacau. Astfel, se modifica:
- art. 2, alin. (2): „Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni, respectiv intre 10.01.2019 si 31.12.2023, la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare”;
- art. 3, alin. (1) si (2): valoarea totala a contractului de finantare este de 36.715.080,23 lei, iar valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala este in suma de 26.371.796,22 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila.
Toate celelalte prevederi importante ale contractului si anexelor raman neschimbate.
Sectorul Focsani-Bacau face parte din drumul de mare viteza care va lega Muntenia si Moldova, avand o lungime totala de circa 340 km.
Acord de finantare pentru un nod rutier
Nu in ultimul rand, CNAIR si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii au convenit in vederea incheierii contractului de finantare pentru elaborare studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic de executie pentru nodul rutier Cumpana A4 (km 16+700) - DN 39. Drept urmare, se are in vedere acordarea finantarii nerambursabile alocata prin POIM 2014-2020. Obiectivul general al investitiei consta in dezvoltarea infrastructurii de transport pentru a crea un cadru optim sporirii volumului investitiilor, promovarii transportului durabil si coeziunii in reteaua de drumuri europene. Valoarea totala a proiectului este de aproximativ 0,9 milioane de lei, finantarea fiind asigurata prin POIM 2014-2020. Perioada de implementare este de 27 luni.