Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) SA a reziliat contractul de modernizare a DN 76 pe sectorul Ionesti-Varfurile (km 55+425-km 69+350) pe fondul "lipsei de mobilizare a personalului si de echipamente a antreprenorului". Contractul de executie, in valoare de 42,85 milioane de lei (fara TVA), a fost atribuit in luna octombrie 2012 asocierii spaniole Construcciones Lujan - Viales Publicas SA, lucrarile fiind realizate in proportie de aproape 30%, desi trebuiau finalizate pana la aceasta data. "CNADNR SA a emis, in repetate randuri, notificari de remediere a situatiei. Acestea insa nu au fost respectate de catre antreprenor si au atras dupa sine aplicarea clauzelor contractuale, respectiv rezilierea contractului. O comisie a CNADNR s-a deplasat pe santier si a constatat lipsa de mobilizare a personalului si de echipamente a antreprenorului. Astfel, in data de 24 septembrie 2015, CNADNR a emis instiintarea de reziliere a contractului. Precizam ca decizia a fost luata ca urmare a repetatelor constatari din teren referitoare la slaba mobilizare a antreprenorului si a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre acesta", se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Lucrari de reciclare in situ, pe tronsonul Beius-Oradea
In ceea ce priveste contractul de reabilitare a DN 76 pe tronsonul Beius-Oradea (km 133+660 - km 184+390), acesta a fost reziliat si CNADNR a demarat proceduri de achizitie pentru lucrari de refacere a structurii rutiere. S-a propus realizarea unor lucrari de intretinere periodica, constand in reciclarea in situ a sistemului rutier existent (cu sau fara aport de material de adaos) cu lianti hidraulici (ciment) si bituminosi (emulsie bituminoasa) a straturilor asfaltice existente (pe latimea existenta a drumului national). Odata cu semnarea noilor contracte de lucrari de reciclare in situ, acest tronson a fost impartit in trei sectoare omogene, respectiv: Sectorul 1 (km 133+600 - 150+000), Sectorul 2 (km 150+000 - 166+000) si Sectorul 3 (km 166+000 - 180+794). Ordinele de incepere a lucrarilor au fost emise in ultima parte a lunii septembrie 2015. "Precizam ca, din momentul predarii amplasamentelor, antreprenorii au inceput lucrarile de pichetare a traseului (necesare pentru materializarea cotelor stratului reciclat si a celui asfaltic), de scoatere a bordurilor existente pe tot traseul, de prefrezare a asfaltului existent, precum si precedarea la realizarea sectorului de proba, pe baza caruia reiese reteta si caracteristicile cerute ale stratului reciclat. De asemenea, mentionam ca prin procesul de reciclare in situ se obtine o imbunatatire a capacitatii portante a sistemului rutier reciclat, prin dimensionarea acestuia la o incarcare de 11,5 tone/ osie. Reciclarea se face pe o grosime de 20-30 cm (in aceasta grosime intrand atat zestrea drumului existent cat si un aport de material de adaos-balast)", au precizat oficialii CNADNR.
Modernizarea tronsonului Stei-Beius, intarziata de blocaje financiare
Potrivit datelor CNADNR, lucrarile de modernizare a tronsonului Stei-Beius (km 102+660 - km 133+660) de pe DN 76 au fost blocate de constructor, respectiv de asocierea AZVI-Azcale la stadiul fizic de 50%, ca urmare a unui blocaj financiar aparut din cauza imposibilitatii emiterii unui certificat de plata, in lipsa documentelor justificative solicitate de inginer. "Astfel, desi CNADNR SA dispune de fondurile necesare in vederea efectuarii platii constructorului, acesta nu a pus la dispozitia inginerului desemnat toate documentele justificative necesare in vederea emiterii certificatelor de plata. Precizam ca fara aceste documente justificative, nu putem emite certificate de plata si, prin urmare, nu ne putem asuma responsabilitatea pentru lucrarile executate. Desi bani exista pentru continuarea lucrarilor, CNADNR nu va efectua nicio plata catre antreprenori, indiferent care sunt acestia, daca nu vor face dovada unor documente legale si justificative pentru lucrarile executate", a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR SA. Contractul de reabilitare a tronsonului Stei-Beius a fost semnat in luna august 2012, avand o valoare de 99,5 milioane de lei (fara TVA).
***
CNADNR SA a avertizat cu sanctiuni sau chiar rezilierea contractelor mai multi antreprenori ce deruleaza lucrari de constructii pe DN 76 inca din luna iulie a.c., cand, in urma unor vizite realizate pe santierele respective, autoritatile au constatat ca lucrarile sunt tergiversate, companiile nu-si respecta obligatiile contractuale si graficele de executie sunt incalcate.