Lucrarile de constructie a Pasajului Mihai Bravu - Calea Vacaresti vor fi definitivate in luna martie 2012, in pofida dificultatilor aparute in derularea lucrarilor. Obiectivul, a carui executie a fost demarata recent, incepe din B-dul Mihai Bravu (din dreptul strazii Vantului), va traversa Splaiul Unirii (axa raului Dambovita) si intersectia Caii Vacaresti cu B-dul Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti. "Linia de tramvai va fi mentinuta la nivelul solului, aceasta fiind recent modernizata si pe partile laterale vor fi realizate doua poduri paralele, cu o lungime de peste 700 de metri, care traverseaza cele doua bulevarde de pe Splai si raul Dambovita", a declarat Florian Burtescu, proiectantul lucrarii.
Cele doua pasaje paralele vor asigura circulatia rutiera cu doua benzi pe sens (avand o parte carosabila de 8 metri). Pentru a fi reduse suprafetele expropriate, au fost eliminate trotuarele. In vederea diminuarii volumului de relocare sau deviere a lucrarilor utilitare din zona, s-a optat pentru executia unei structuri centrale de deschidere de 90 de metri, care va supratraversa podul existent peste raul Dambovita. Aceasta va avea o structura pe arce si tablier metalic, cu o singura deschidere de 90 de metri.
Cele doua rampe (Mihai Bravu si Calea Vacaresti) vor fi alcatuite din cate un viaduct de acces, realizat din beton precomprimat, avand structura pe grinzi continue cu trei deschideri, prevazute cu ziduri din beton armat la baza.
Planurile tehnice au fost elaborate de compania Betarmex, antreprenor fiind societatea Romstrade, ambele din Bucuresti. Valoarea contractului de executie este de 28 milioane de euro.