RO EN
The cart is empty

NEPI: Ca jucator intr-o piata concurentiala, CCIR trebuie sa respecte regulile

Cand o camera de comert doreste sa devina jucator intr-o piata concurentiala, regulile competitiei oneste devin aplicabile si trebuie respectate in mod corect si de catre aceasta, nu doar de ceilalti jucatori din piata, spun reprezentantii NEPI Rockcastle referitor la modul in care Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) doreste sa se lanseze pe piata dezvoltarilor imobiliare prin proiectul de aproape 3 miliarde euro de la Romexpo.
"NEPI Rockcastle este de acord cu principiul conform caruia activitatile de interes public ale camerelor de comert pot fi sustinute de stat, dar asta ar trebui sa se intample in mod echitabil, in conformitate cu - si limitativ la scopurile pentru care camerele de comert au fost infiintate si functioneaza - principiile consacrate de legislatia nationala si europeana. Cand o camera de comert doreste sa devina jucator intr-o piata concurentiala, regulile competitiei oneste devin aplicabile si trebuie respectate in mod corect si de catre aceasta, nu doar de ceilalti jucatori din piata", au subliniat reprezentantii NEPI Rockcastle.
Dezvoltatorul considera neadevarate informatiile incluse in comunicatul de presa emis de CCIR pe 22 martie 2021 si respinge acuzatiile pe care i le-a adus organizatia, catalogandu-le drept false.
Redam, in continuare, raspunsul integral emis de NEPI Rockcastle:
 
"Fata de unele neadevaruri flagrante cuprinse in comunicatul de presa al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) din 22.03.2021, NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor in domeniul imobiliar din Romania, respinge acuzatiile false care i-au fost aduse de catre CCIR si ofera urmatoarele argumente si dovezi concrete:
 
Prin comunicarea sa publica pe acest subiect, NEPI Rockcastle urmareste doar sa se asigure ca interesul public superior este servit prin ascultarea tuturor punctelor de vedere relevante si prin raportarea la adevaruri si fapte concrete si verificabile. Acest principiu nu s-a respectat, de exemplu, atunci cand Legea pentru modificarea si completarea legii Camerelor de comert din Romania nr. 335/2007 a fost adoptata de Camera Deputatilor (camera decizionala) intr-o maniera netransparenta, fara nicio dezbatere la care sa fi fost invitate partile care au solicitat acest lucru si fara consultarea institutiilor publice care ar fi trebuit consultate, potrivit legislatiei nationale si europene privind ajutorul de stat.
 
CCIR sustine in mod eronat ca valoarea estimata a «platformelor betonate, cladirilor, halelor etc.» - amplasate doar pe o mica parte din terenul total - este de «300 milioane euro (mult peste pretul pietei in ceea ce priveste valoarea terenului)». In realitate, din documentele oficiale publice depuse de Romexpo SA (societate detinuta de CCIR prin care sunt exercitate drepturile asupra acestor imobile) la Ministerul Finantelor, reiese clar ca valoarea tuturor activelor imobilizate ale Romexpo SA nu ajunge nici macar la 50 milioane euro (mai exact, conform bilantului depus pe anul 2019, este in suma totala de 232.611.826 RON).
 
Totodata, CCIR incearca sa acrediteze ideea eronata ca dreptul de folosinta gratuita primit de la Guvernul Romaniei prin H.G. nr. 1709/2004 si H.G. nr 2127/2004 nu ar putea fi revocat tot unilateral de catre Guvern pentru ca «instanta suprema a consfintit dreptul CCIR de utilizare gratuita a acestor terenuri pentru 49 de ani» prin Decizia nr. 3522/2013 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie (I.C.C.J.) - Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal. In realitate, acea decizie a ICCJ nu a consfintit dreptul de folosinta al CCIR, ci doar a confirmat anumite vicii de forma ale H.G. nr. 501/2010 referitoare la denumirea CCIR, prin care Guvernul a dorit sa retraga CCIR dreptul de folosinta gratuita asupra terenurilor in discutie.
 
Este de remarcat si ca, desi CCIR a confirmat in numeroase comunicari anterioare publice ca se afla in asociere cu un anumit dezvoltator imobiliar, ales fara licitatie, in prezent CCIR afirma public, in comunicatul emis la 22.03.2021, ca «la data prezentei nu exista niciun contract semnat intre CCIR si alti dezvoltatori imobiliari». Aceasta afirmatie este in contradictie flagranta inclusiv cu afirmatia de pe site-ul oficial al CCIR despre proiectul denumit Noul Romexpo, (www.noulromexpo.ro), potrivit caruia proiectul este o initiativa a CCIR, «dezvoltata de Iulius si Atterbury Europe», iar «Camera de Comert si Industrie a Romaniei si Romexpo au semnat un acord de parteneriat cu investitorii privind dezvoltarea Complexului Expozitional Romexpo». Aceste contradictii intre pozitiile publice succesive ale CCIR sunt, cu siguranta, relevante nu numai pentru opinia publica, ci si pentru autoritati.
 
Semnalam, in acelasi timp, ca in niciun alt stat membru al Uniunii Europene nu s-au acordat masuri de sprijin de catre statele respective catre camerele de comert din tarile respective in forma in care se incearca in Romania, prin proceduri care sa fi incalcat legislatia nationala si cea europeana privind ajutorul de stat, fapt ce ar fi atras sanctiuni din partea autoritatilor europene.
 
NEPI Rockcastle este de acord cu principiul conform caruia activitatile de interes public ale camerelor de comert pot fi sustinute de stat, dar asta ar trebui sa se intample in mod echitabil, in conformitate cu - si limitativ la scopurile pentru care camerele de comert au fost infiintate si functioneaza - principiile consacrate de legislatia nationala si europeana. Cand o camera de comert doreste sa devina jucator intr-o piata concurentiala, regulile competitiei oneste devin aplicabile si trebuie respectate in mod corect si de catre aceasta, nu doar de ceilalti jucatori din piata".
***
NEPI Rockcastle este principalul grup de investitii si dezvoltare imobiliara din Europa Centrala si de Est, fiind prezent in Romania, Polonia, Slovacia, Croatia, Bulgaria, Ungaria, Republica Ceha, Serbia si Lituania.
Din portofoliul NEPI Rockcastle din Romania fac parte Mega Mall, Promenada Mall Bucuresti, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Vulcan Value Centre Bucuresti, Iris Titan Shopping Center Bucuresti, Shopping City Timisoara, City Park Mall din Constanta, Ploiesti Shopping City, Braila Mall, Shopping City Galati, Shopping City Targu Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Deva, Shopping City Piatra Neamt, Shopping City Satu Mare, Shopping City Ramnicu Valcea, Shopping City Buzau si Shopping City Targu Mures.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter