Visual Fan S.A., companie listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul ALW si detinatoarea brandului Allview, a inregistrat cresterea cu 19,12% a cifrei de afaceri la nivel de grup, atingand 134 milioane de lei (circa 27 milioane de euro), respectiv cu 48% a profitului, pana la 7,03 milioane de lei (1,4 milioane de euro), arata raportul cu rezultatele preliminarii (neauditate) pentru anul 2023. Fata de 2022, profitul net al grupului a sporit cu 2,2 milioane de lei.
Grupul companiei Visual Fan este format din: Visual Fan (Allview) – 100%, Visual EV Distribution - 95%, Intervision Trading (AKAI) - 61% si Headlight Solutions – (12%). Principala companie din grup, Visual Fan (Allview) a generat o cifra de afaceri de aproximativ 108 milioane lei si un profit net de 4.3 milioane lei, reprezentand un procent de 4.01% din cifra de afaceri, cu o crestere semnificativa fata de anul 2022.
Anul trecut a marcat progrese semnificative in proiectele companiei si o diversificare continua a activitatilor pe noi segmente de piata, in linie cu strategia „Green by Allview", in special a diviziei Solar Energy. In segmentul de televizoare si telefoane, Visual Fan a inregistrat o usoara crestere a cifrei de afaceri si a profitabilitatii in comparatie cu anul 2022, cu toate ca in acest an piata electronicelor, atat la nivel local, cat si international, a inregistrat o tendinta de scadere in ceea ce priveste volumul cererii, a marjei de profitabilitate si a puterii de cumparare a clientilor finali.
Principalele evenimente din anul 2023 care au marcat parcursul companiei Visual Fan:
IT&C:
- Divizia de telefoane a lansat cu succes smartphone-uri noi in gamele deja consacrate Soul si Viper, iar asistentul vocal AVI a primit un update considerabil prin integrarea ChatGPT.
- Divizia de televizoare a introdus tehnologia Mini LED in portofoliul sau, consolidandu-si prezenta pe piata.
Strategia Green by Allview:
- Solar Energy Industrial: Realizarile din 2023 au depasit asteptarile, proiectele de tip Full EPC (Engineering, Procurement, and Construction) finalizate depasind obiectivul initial al companiei de a implementa centrale fotovoltaice cu o capacitate totala de 20 MW.
- Solar Energy Rezidential: Visual Fan este instalator autorizat in programul AFM Casa Verde 2023.
- Visual EV: Lansarea noii divizii Allview Auto si lansarea primului model din gama, CityZEN, vehicul 100% electric accesibil, care poate fi condus incepand de la varsta de 16 ani.
- ERA: Lansarea aplicatiei Allview Era HoReCa a oferit solutii inovatoare pentru industria HoReCa.
"Rezultatele obtinute in 2023 reflecta angajamentul nostru fata de inovatie, sustenabilitate si performanta. Vom continua pe aceasta traiectorie ascendenta si in 2024, dezvoltandu-ne portofoliul de produse si servicii, contribuind la modelarea unui viitor mai curat si eficient energetic", a declarat Lucian Florentin Peticila, CEO al Visual Fan S.A.
Pentru anul 2024, Visual Fan si-a fixat obiective ambitioase, menite sa consolideze pozitia in industrie:
- Dezvoltarea continua a portofoliului de device-uri smart ramane o prioritate, iar lansarea smartphone-ului Soul X20 reprezinta doar inceputul unei serii de inovatii pregatite pentru acest an in care compania sarbatoreste implinirea a 20 de ani de la inregistrarea brandului Allview.
- Compania va dezvolta divizia Solar Energy si isi propune atingerea unui portofoliu de proiecte Full EPC de peste 80 MW.
- Compania este hotarata sa isi extinda noua linie de business, Allview Auto, lansand cel putin inca doua modele electrice in 2024, adaptate diverselor nevoi ale clientilor sai.
- Visual Fan a demarat anul cu o miscare strategica prin achizitionarea unui nou pachet de actiuni in cadrul companiei Intervision Trading, atingand astfel un total de 70% din pachetul de actiuni al distribuitorului exclusiv al brandului Akai pe pietele din Romania, Europa Centrala si de Est.