RO EN
The cart is empty

PLANRADAR: Adaptare flexibila, pe baza feedback-ului de la parteneri

PlanRadar promoveaza servicii de digitalizare in proiecte de constructii si imobiliare folosite de peste 120.000 de profesionisti din industrie, in mai mult de 65 de tari la nivel global. Printre clientii companiei se numara firme de top din domeniul constructiilor, imobiliare si facility management. Societarea a continuat expansiunea businessului implicit la intrarea pe piata din Romania, in 2021, reusind sa semneze, inca de la inceput, contracte cu companii cunoscute, precum Bog’Art, PrimeKapital, Porr, Strabag, Alesonor, Brisk Group si Workspace Studio. In prezent, PlanRadar dispune de o baza solida de clienti locali si internationali cu activitate pe piata din Romania care folosesc platforma sa, cu care lucreaza indeaproape si deruleaza o serie de proiecte importante, de la executie pana la mentenanta cladirilor.
 
- Ce evolutie au avut, in medie, preturile din sectorul de IT in 2022 si cum estimati ca vor evolua acestea in perioada urmatoare?
- Cloud computingul, ceea ce ofera PlanRadar, este o componenta de mare succes in ultima vreme, fiind utilizata de multe companii sau institutii ale statului in tari mai dezvoltate. Ne putem astepta la o uriasa tranzitie catre tehnologia cloud in nenumarate industrii, afaceri sau organizatii din intreaga lume. Multe companii prefera sa lucreze cu aplicatii si sisteme in cloud datorita stocarii si mentenantei mai facile, dar si pentru ca faciliteaza munca de la distanta. Preturile pentru cloud computing sunt in linie cu evolutia celor din alte industrii, insa putem spune ca nu vom inregistra cresteri spectaculoase in viitorul apropiat. Cu alte cuvinte, solutia de Software as a Service (SaaS) de la PlanRadar nu va avea un pret diferit, iar investitiile realizate constant ne asigura o predictibilitate care ne ajuta atat pe noi, cat si pe parteneri.
 
- Care sunt tendintele ce caracterizeaza piata de software pentru constructii din Romania si cum primeste piata noile tehnologii?
- Trendurile din domeniul dezvoltarii de solutii software au cunoscut dintotdeauna schimbari rapide, insa pandemia si evolutia rapida a tehnologiei au accelerat acest proces la un nivel fara precedent, inclusiv in domeniul constructiilor. In prezent, companiile se straduiesc sa faca fata atat efectelor economice negative cauzate de cresterea inflatiei, respectiv majorarea preturilor la energie si gaz, cat si digitalizarii accelerate si implementarii solutiilor informatice. Pe masura ce transformarea digitala cuprinde toate sectoarele economiei, dezvoltarea IT devine un catalizator pentru multe organizatii, daca nu chiar un imperativ strategic. Romania se bucura de una dintre cele mai mari viteze de internet din Europa, dar, din pacate, evolutia valorii indicelui economiei si societatii digitale (DESI) a stagnat in ultimii ani, conform raportului din 2022 pentru tara noastra.  Daca ne referim strict la sectorul constructiilor, in ultimii ani, in Romania, piata s-a schimbat major. Atat realizarea de noi locuinte, spatii de birouri, cat si renovarea locuintelor vechi si a cladirilor utilitare (centre comerciale, birouri, cladiri industriale, centre de afaceri) au inregistrat o crestere puternica. Cladirile inteligente si sistemele de automatizare implicite au devenit cele mai importante subiecte din domeniu. Aceasta inseamna ca o schimbare semnificativa a ritmului de pregatire a Romaniei in ceea ce priveste competentele digitale este esentiala pentru ca UE sa atinga obiectivul deceniului digital privind competentele digitale de baza.
 
- Cum functioneaza aplicatia PlanRadar pentru constructii si care sunt principalele beneficii ale acesteia?
- PlanRadar este o solutie SaaS, care opereaza si gestioneaza in cloud atat documentatia de constructie, cat si urmarirea tuturor proceselor in proiectele imobiliare. Utilizatorul platformei incarca planurile proiectului si poate semnala defecte observate pe santier sau poate introduce sarcini direct prin intermediul smartphone-ului sau tabletei pe plan si apoi le poate comunica sau delega catre membrii echipei de proiect (colegi din echipa, furnizori, parteneri etc.). Tehnologia, bazata pe mobil sau tableta, conecteaza biroul cu santierul si aduce claritate privind sarcinile zilnice pentru toti membrii echipei, performantele si asteptarile, stadiul resurselor si evolutia in timp real a proiectului. Intregul flux de comunicare si de lucru este documentat in cloud, unde poate fi urmarit sau descarcat pentru monitorizare, revizuire, raportare. Aplicatia este disponibila inclusiv in limba romana. Inainte poate ca era mai dificil in accesarea acestui domeniu, dar fenomenul digitalizarii a luat amploare in ultimii ani intrucat fara indeplinirea conditiei respective este greu sa ramai competitiv. Daca ne uitam la piata constructiilor din Europa, inclusiv in ariile conexe, cresterea preturilor la materiile prime, lipsa fortei de munca corespunzator calificate si nevoia de adaptare la cerintele de sustenabilitate in executarea proiectelor au adus industria intr-un moment-cheie, plin de provocari. Automatizarea operatiunilor se face prin digitalizare, solutiile prop-tech ajutand companiile sa echilibreze deficitul mai sus mentionat in favoarea lor, ca business, dar mai ales in favoarea beneficiarilor. Ne bucuram ca in peste 1.000 de santiere din Romania este utilizat PanRadar, la mai putin de un an de la lansarea sa pe piata locala.
 
- Ce investitii/obiective aveti in vedere in 2022-2023 si in perspectiva?
- Anul 2022 a fost deja interesant pentru noi din acest punct de vedere. Am lansat PlanRadar Connect - o functionalitate care va imbunatati conexiunea solutiilor tehnologice, permitand utilizatorilor PlanRadar sincronizarea cu alte aplicatii, fara a fi nevoie de codificare complexa. Imbunatatirile vor oferi o mai mare flexibilitate bazei de clienti PlanRadar, imbinand software-ul si procesele de lucru existente cu functionalitatea premiata a platformei, contribuind astfel la economisirea timpului, la imbunatatirea fluxului de lucru si a acuratetei si evitand, in acelasi timp, silozurile de date care dauneaza performantei. In urma cu cateva luni am introdus un nou instrument de planificare a santierului, conceput pentru a usura provocarile legate de constructii si intretinere, oferind o supraveghere mai clara a sarcinilor si ajutand la respectarea termenelor limita convenite. Astfel, prin intermediul "Gantt View", se pot vizualiza de la distanta si aprecia fazele - cheie ale unui proiect. Combinand interfata prietenoasa cu un afisaj usor de vizualizat, aceasta le permite utilizatorilor sa creeze programe de proiect dupa un model Gantt standard, universal recunoscut. Pe partea de business, am inregistrat cresteri de 300%, ne-am dublat echipa locala si intentionam sa crestem numarul de clienti, cel de specialisti in echipa locala si sa introducem noi caracteristici in aplicatie, conform feedback-ului primit de la utilizatori.
 
- Cu ce dificultati va confruntati in activitatea curenta? Ati observat o scadere a initiativelor si proiectelor de digitalizare a companiilor, in contextul inflationist actual? 
- Suntem prezenti in peste 60 de tari, iar dinamica afacerii noastre de la infiintare pana in prezent este cea mai relevanta validare a solutiei tehnologice pe care o propunem. Mergand mai departe, atragerea cu succes a rundei de investitii de la inceputul anului, de 69 de milioane USD, confirma ca nu doar clientii, ci si fondurile de investitii vad potentialul pe care inca il avem de exploatat si, implicit, de oferit. Daca ne referim strict la piata din Romania, ne-am confruntat cu scumpirea materiilor prime, inflatia, reducerea fortei de munca si cu criza guvernamentala in ceea ce priveste abordarea situatiei Covid-19. Tocmai de aceea a aparut aceasta nevoie de crestere a productivitatii in timpul etapei de constructie, al carei raspuns l-am identificat prin digitalizare.  Pandemia a accelerat digitalizarea sectoarelor de constructii si imobiliare, motiv pentru care vedem un interes crescut din partea competitorilor din domeniu pentru adoptarea solutiilor inovatoare, care le permit eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor. Ne asteptam sa devenim si pe plan national liderul categoriei, precum si instrumentul de referinta pentru arhitecti, ingineri, constructori si companii de management al instalatiilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter