RO EN
The cart is empty

GPeC: Comertul online autohton va creste cu 15% in anul 2021, la 6,5 miliarde euro

Potrivit estimarilor GPeC impreuna cu principalii jucatori, comertul online romanesc va creste anul acesta cu aprox. 15% comparativ cu 2020, intregul sector ajungand astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vanzarile online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cat s-au inregistrat la finalul anului trecut.
Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care daca s-ar adauga si serviciile digitale sau plata facturilor la utilitati, aceasta ar ajunge la aprox. 8 miliarde de euro, conform estimarilor PayU.
Sectorul de e-commerce a inregistrat un avans de 2-3 ani in contextul pandemiei, iar aceasta evolutie a adus un numar foarte mare de romani care a comandat online pentru prima oara.
Un studiu realizat de Nielsen Norman Group la inceputul anului arata ca 20% dintre romani au comandat pentru prima data online dupa debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpara online au extins gama de produse cumparate prin internet cu cel putin o categorie noua.
Potrivit studiului “International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC, increderea romanilor in magazinele online a crescut semnificativ de la 32% in 2020 la 41% anul acesta, semn ca shopping-ul online devine o metoda uzuala de a face cumparaturi.
Gradul de incredere al romanilor in magazinele online este mult mai mare decat in tari vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croatia (23%), fapt care determina tot mai multe business-uri sa migreze catre online si pozitioneaza Romania drept tara de interes pentru companiile internationale care isi extind prezenta online in regiune.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce romanesc, comportamentul de consum online al romanilor, factorii care influenteaza decizia de cumparare, categoriile de produse trending, importanta livrarii rapide si a multiplelor optiuni de livrare etc. vor fi prezentate, in premiera, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, cel mai important eveniment de E-Commerce si Digital Marketing din regiune.
“Sectorul de e-commerce din Romania continua sa creasca, tot mai multi consumatori alegand convenienta asigurata de cumparaturile online. Nu suntem inca o piata matura tinand cont ca ponderea cumparaturilor online din total retail se situeaza in jurul a 10 procente, dar potentialul de crestere este urias. Ma bucur sa dezbatem toate aceste cifre si oportunitati in cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alaturi de invitati precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Canda (iSense Solutions)”, spune Andrei Radu (foto), CEO & Founder GPeC. “Peste 30 de speakeri internationali si romani vor fi prezenti la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie abordand cele mai importante subiecte in E-Commerce si Marketing Online pentru a avea un magazin online de succes”, adauga Andrei Radu.
Potrivit cercetarii iSense, produsele de bricolaj reprezinta categoria de produse cu cea mai mare crestere in comertul online din acest an, cu 20% peste anul trecut.
In ceea ce priveste metoda de plata pentru cumparaturile online, plata ramburs (cash la livrare) ramane, in continuare, metoda de plata preferata a romanilor, dar trend-ul este in scadere comparativ cu anii trecuti, doar 56% din cumparatorii online alegand aceasta metoda de plata comparativ cu peste 80% cat se inregistra in 2018.
GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: Tot ce e esential in E-Commerce si Digital Marketing
Pe langa radiografia actuala a pietei romanesti de comert electronic, in cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbatute cele mai importante subiecte dedicate celor care activeaza in E-Commerce si Marketing Online.
Evenimentul debuteaza cu 5 cursuri intensive care se vor desfasura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:
- Strategia de Marketing in Social Media
- Google Analytics
- Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads
- Sfaturi practice de User Experience si Optimizarea Conversiilor despre cum sa ai un magazin online de succes
- SEO - ghid practic pentru E-Commerce
Conferinta GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce 5 speakeri internationali de top:
- Joe Pulizzi (Autor si Expert in Content Marketing)
- Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)
- Karl Gilis (Expert in Optimizarea Ratei de Conversie)
- Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)
- Ton Wesseling (Expert in A/B Testing si Optimizarea Conversiilor)
Acestora li se vor alatura unii dintre cei mai cunoscuti experti din Digital-ul autohton intr-un eveniment-maraton de doua zile dedicat industriei E-Commerce si Digital Marketing.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter