Consiliul Concurentei a demarat o analiza pentru a identifica posibile bariere in calea digitalizarii care afecteaza libera concurenta a intreprinderilor mici si mijlocii (IMM).
"Scopul nostru este sa imbunatatim mediul de afaceri prin stimularea concurentei si, in acelasi timp sa ne aliniem la strategiile Comisiei Europene si ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica. In acest sens, vom colabora cu toti actorii interesati de imbunatatirile generate de transformarea digitala si care isi doresc businessuri reziliente in fata provocarilor”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Astfel, autoritatea de concurenta va identifica barierele care impiedica digitalizarea IMMurilor si, implicit, afecteaza cresterea competitivitatii acestora in raport cu marile companii, in contextul in care IMM-urile concentreaza jumatate din valoarea adaugata a Romaniei, angajand, totodata, doua treimi din forta de munca romaneasca.
La finalul analizei, Consiliul Concurentei va emite recomandari privind eficientizarea procesului de digitalizare a IMM-urilor pentru a contribui atat la dezvoltarea afacerilor, cat si la diminuarea riscului eliminarii de pe piata a acelora care nu se adapteaza la conditiile digitale din prezent, avand in vedere ca IMM-urile din Romania se plaseaza sub media celor europene la acest capitol.
De asemenea, autoritatea poate propune masuri in vederea remedierii, atenuarii si prevenirii oricaror efecte negative asupra concurentei si, implicit, asupra consumatorilor, iar in cazul in care descopera incalcari ale legii, initiaza procedurile necesare pentru a le sanctiona.