RO EN
The cart is empty

CIEL: Automatizarea si digitalizarea preiau sarcini repetitive si sustin activitatea

Din studiile CIEL Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de software pentru antreprenori, a rezultat ca 45% dintre companiile romanesti au facut investitii in digitalizare in timpul pandemiei. In peste jumatate din cazuri (61,2%) sumele alocate automatizarii proceselor au fost de sub 1.000 de euro, in restul situatiilor sumele fiind cuprinse intre 1.000 si 3.000 de euro (27.2%) si peste 3.000 de euro (11.6%). Se observa o crestere, in conditiile in care ultimul raport DESI (Digital Economic and Society Index) comunicat de Comisia Europeana, in iunie 2020, plasa Romania pe locul 26 din cele 28 de state membre UE la capitolul digitalizare atat in sistemul public, cat si cel privat. Raportul sustinea totusi ca tara noastra are un potential urias la acest capitol, dar ca digitalizarea Romaniei trebuie sa inceapa cu informarea si educatia jucatorilor relevanti.
”Multi antreprenori romani au ramas cu senzatia ca trebuie sa faca credite la banca pentru a isi digitaliza afacerea, dar dotarea cu solutii software este foarte accesibila. Contrar preconceptiilor, investitiile in astfel de softuri nu sunt deloc scumpe. Pornesc de la 100 de euro pe an, iar antreprenorii castiga ore bune in plus pentru fiecare angajat. Daca iti oferi mai mult timp, prin delegarea unor sarcini repetitive, poti castiga libertatea de a identifica alte oportunitati pentru a-ti conduce afacerea spre succes. Viitorul apartine companiilor digitalizate, mai ales in contextul in care munca partiala de acasa devine o normalitate, iar pe piata si-au facut loc noi modele de busines”, declara Roxana Epure, Managing Partner CIEL Romania.
Automatizarea in soft este o functionalitate care da rezultate (lipsite de erori) mult mai rapid, in comparatie cu munca fizica. Cu toate acestea, o buna parte dintre antreprenorii romani se sperie cand aud termeni tehnici, precum sisteme ERP, softuri de gestiune, contabilitate, e-commerce, si asa mai departe. Astfel de produse software nu fac, insa, altceva decat sa usureze activitatea antreprenorilor, prin preluarea sarcinilor repetitive ale angajatilor, cum ar fi calculele de costuri, trimiterea de facturi si extrase bancare, generarea de rapoarte etc.
„Echiparea cu soft inseamna o economie de timp foarte mare pentru ca softul poate sa faca lucruri in locul tau sau al echipei tale. Industria software nu isi propune sa inlocuiasca forta de munca umana, ci sa rezolve o serie de probleme existente. Echipele operationale nu fac fata intotdeauna taskurilor zilnice, in timp ce clientii se plang de servicii precare.
Cand spunem digitalizare, vorbim despre facturi generate automat si trimise printr-un singur click, expedierea de oferte catre clienti, notificari de intarzieri ale platilor, actualizari ale stocurilor si bazelor de date si multe altele. Desigur, poti face toate aceste lucruri si de unul singur, dar daca stai si calculezi timpul de lucru alocat, automatizarea reprezinta un mare castig. Mai ales ca toata lumea se plange de lipsa de resurse umane”, spune Roxana Epure, Managing Partner CIEL Romania.
Automatizarile ii degreveaza pe antreprenori de sarcinile repetitive si le fluidizeaza activitatea. Concret, reduc timpul efectiv de munca, prin realizarea de operatiuni multiple intr-un timp mai scurt. Elimina greselile umane care pot afecta afacerea si ofera mai mult control si predictibilitate. Alte mari avantaje ale automatizarilor sunt reprezentate de reducerea nivelului de stres si cresterea productivitatii angajatilor pe alte segmente cheie si business development. De asemenea, si rata de retentie a clientilor este mai mare, in timp ce datele si rapoartele ii ajuta pe antreprenori sa ia decizii corecte si sigure.
CIEL Romania pune la dispozitia antreprenorilor romani peste 20 de softuri pentru digitalizarea business-urilor pe care le conduc. Cele mai populare produse sunt cele pentru firme medii - softuri de gestiune, e-commerce, productie si de contabilitate, dar si cele pentru firme mari - sisteme ERP, in multe cazuri customizate dupa nevoile specifice ale companiilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter