RO EN
The cart is empty

ARMO: Romania inregistreaza aproape 50% din vanzarile online din Europa de Est

Valoarea comertul electronic european s-a ridicat la 718 miliarde euro in 2021, iar Romania inregistreaza aproape jumatate din vanzarile online din Europa de Est, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, informeaza Agerpres.
Cu o crestere de 13% la nivel european in 2021, pana la 718 miliarde euro, comertul electronic a demonstrat ca a devenit si mai ferm ancorat in economie si societate, dupa ce in perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru multi oameni principala sursa de aprovizionare, se arata in Raportul 2022 privind comertul electronic european publicat de Ecommerce Europe si EuroCommerce.
In Romania, cifra de afaceri a comertului electronic a fost estimata la 6,2 miliarde euro in 2021, in crestere cu 11% fata de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat sa urce cu 13%, pana la 7 miliarde euro. Astfel, vanzarile realizate in Romania au reprezentat anul trecut aproape jumatate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde euro.
„Raportul Ecommerce Europe reprezinta o confirmare a faptului ca Romania este un hub al comertului electronic in regiune. Sectorul comertului electronic din tara noastra insumeaza aproape jumatate din intreaga cifra de afaceri a comertului electronic din Europa de Est, estimata la 14 miliarde euro. Prin solutiile pe care le-a adus in vietile oamenilor in ultimii doi ani, comertul electronic si-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura solutie accesibila pentru cumparaturi, in timpul restrictiilor,” a declarat Florinel Chis, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, membra a Ecommerce Europe.
 
Comertul electronic contribuie la economisire
Potrivit acestuia, in aceste zile marcate de majorari ale preturilor la combustibili si inflatie crescuta, comertul electronic vine din nou cu o serie de servicii care ii ajuta pe oameni sa economiseasca bani si sa navigheze mai usor acest context incert.
„In ultimii doi ani, retailerii au castigat multa experienta in digitalizare. Aceasta accelerare a fost impinsa semnificativ de contextul pandemic, timp in care comertul electronic si retailul au jucat un rol esential. Aceste evolutii sunt reflectate in acest raport. In 2022, Europa a devenit, din pacate, scena unui conflict major. Desi inca greu de evaluat, razboiul din Ucraina va avea consecinte majore asupra economiei europene, precum si asupra pietelor de comert electronic. Multi dintre membrii nostri au raportat deja scaderi ale puterii de cumparare si ale increderii consumatorilor, in principal din cauza preturilor ridicate la energie, inflatiei si incertitudinii cu privire la viitor. Facem apel la statele membre ale UE si factorii de decizie politica sa sprijine economia si cetatenii Europei in aceste vremuri dificile, continuand in acelasi timp sa lucreze pentru un cadru legislativ pregatit pentru viitor, potrivit pentru retailul omnichannel”, a declarat Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe.
Ecommerce Europe este vocea sectorului european de comert electronic si reprezinta, prin intermediul asociatiilor sale nationale, peste 150.000 de companii care vand bunuri si servicii online consumatorilor din Europa. Ecommerce Europe actioneaza la nivel european pentru a ajuta legiuitorii sa creeze un cadru mai bun pentru comerciantii online, astfel incat vanzarile acestora sa poata creste in continuare.
 
Cea mai puternica regiune pentru comertul electronic
Europa de Vest este, de departe, cea mai puternica regiune in ceea ce priveste vanzarile realizate prin intermediul comertului electronic B2C, detinand 63% din totalul inregistrat in 2021. Europa de Sud urmeaza pe locul doi, cu doar 16% din totalul vanzarilor, in timp ce Europa Centrala si Europa de Nord vin pe al treilea si al patrulea (10% si, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.
In cifre absolute, in Europa de Vest valoarea vanzarilor in online s-a ridicat la 450 de miliarde euro in 2021, in timp ce in Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde euro, iar Europa Centrala la 70 miliarde euro. Europa de Nord a fost chiar in urma Europei Centrale, cu 67 de miliarde euro, urmata de Europa de Est, cu vanzari care s-au ridicat la 14 miliarde euro.
Alte constatari arata ca, in 2021, 73% din populatia online a Europei a cumparat online, in scadere usoara, cu 1% fata de 2020. Potrivit unor asociatii nationale de comert electronic citate in raport, scaderea este mai mica decat era de asteptat, iar pe unele piete cumparaturile online au continuat sa creasca. Pentru prima data, Europa de Nord a inregistrat cea mai mare pondere de cumparatori online, de 86% dintre utilizatorii de internet in 2021. Europa de Nord este urmata de Europa de Vest cu 84% si Europa Centrala cu 75%.
In Europa de Est, 46% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online in 2021. In Romania, acest procent s-a ridicat la 44%.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter