RO EN
The cart is empty

VALORIA: 84% dintre firme comunica in social media despre propriile proiecte CSR

Valoria impreuna cu CSRMedia.ro au lansat a opta editie a studiului Dinamica si Perspectiva Domeniului CSR din Romania. Rezultatul parteneriatului dintre cele doua organizatii, studiul este o analiza comparativa a evolutiei conceptului de responsabilitate sociala corporativa si se adreseaza specialistilor de CSR, dar mai ales managerilor si directorilor executivi care isi doresc sa inteleaga evolutia acestui domeniu.
Rezultatele editiei curente indica o fireasca cautare a modalitatilor de raspuns a echipelor de CSR la provocarile aduse de anul 2020. Implicarea in comunitate, sprijinul acordat domeniului de sanatate si orientarea spre beneficiarii finali sunt ariile de focus subliniate de aceasta analiza.
In 2020, 79% dintre companiile respondente, fata de 62% anul trecut, definesc responsabilitatea sociala ca strategie sustenabila de business. Rezultatele cercetarii de anul acesta consemneaza cresteri semnificative si la implicarea in comunitate (+9pp), filantropie (+9pp), managementul responsabil al lantului de furnizori (+8pp). Singura scadere, de altfel marginala, este la etica in afaceri (-1pp).
Anul acesta 52% dintre companii, fata de 40% in anul 2019, spun ca se implica in CSR deoarece aceasta le aduce recunoastere si vizibilitate. Pe de alta parte, desi sunt mai putine companii care spun ca se implica in CSR deoarece faciliteaza dezvoltarea brandului de angajator (-7pp), sunt mai multe cele care spun ca valoarea financiara a companiei creste (+6pp), precum si cele care spun ca face parte din strategia lor de sustenabilitate (+1pp).
Raspunsurile la aceasta editie arata ca procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR locala scade cu -13pp. Cresterea cea mai mare o au, si in 2020, companiile care spun ca au primit strategia de CSR de la firma-mama, acest mecanism fiind, de altfel, principalul mod de proliferare a domeniului de CSR in Romania. 48% dintre companiile respondente, fata de 41% anul trecut, spun ca au o strategie de CSR primita de la grup / firma-mama pe care o implementeaza.
Procentajul companiilor care spun ca nu au un proces intern/extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie in domeniul CSR dar lucreaza la asta este in crestere cu +9pp. Acest rezultat denota in continuare o maturizare a abordarii domeniului CSR de catre companii.
Per total, fata de anul trecut, numarul companiilor care urmaresc impactul CSR creste cu +4pp. Raportarea in conformitate cu standardele internationale inregistreaza o scadere de -13pp, cea dupa sisteme de evaluare proprii creste cu +1pp, iar cea bazata pe evaluari oferite de parteneri scade cu -2pp. 44% dintre companiile respondente, comparativ cu 26% in anul anterior, spun ca folosesc sisteme de evaluare proprii pentru a urmari impactul activitatilor de CSR.
Peste 94% dintre companiile respondente colaboreaza cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR si anul acesta. Este de remarcat cresterea cu +3pp a celor care au o colaborare cu autoritatile centrale/locale, dar mai ales cresterea de +4pp a firmelor respondente care colaboreaza cu institutii de invatamant. 39% dintre companii in anul 2020, fata de 26% in 2019, colaboreaza cu institutii care ofera servicii medicale si de ingrijire pentru implementarea proiectelor de CSR.
Bugetele de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, sunt mai putine cu -4pp in 2020 fata de 2019, dar nu sunt singurele care scad. Vedem o scadere cu -15pp a companiilor care spun ca bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10-20%, si o scadere de -10pp a celor care sunt mai mari cu 5-10% in acest an. 41% dintre companiile respondente, fata de 24% anterior, spun ca bugetul de CSR a stagnat in anul 2020.
84% dintre companii comunica despre proiectele lor de CSR in social media (stagnare), 73% prin comunicate de presa (-11pp fata de 2019), iar 81% prin website-ul companiei (+15pp).
In afara de patru sectoare cu crestere - sanatate, sport, antreprenoriat si educatie - toate celelalte au scazut sau au stagnat in 2019. Cresterea de +13pp din sectorul de sanatate il aduce acum pe acesta pe locul al doilea, iar educatia (+1pp) ramane lider. Sectorul social (-4pp) trece pe locul al treilea, iar mediul (-5pp) coboara pe locul al patrulea. 73% dintre companii in 2019, fata de 55% anterior (+13pp), au vizat domeniul sanatatii pentru interventie si sprijin si numai 18% vs. 44% (+4pp) antreprenoriatul.
La cele opt editii ale studiului echipa Valoria au raspuns pozitiv invitatiei de a sprijini realizarea acestui studiu de referinta in domeniul CSR. Prin implicarea in astfel de proiecte Valoria isi demonstreaza misiunea de a transforma potentialul oamenilor in valoare, iar aceasta implicare are la baza valorile companiei: competenta, inovatie, pasiune, incredere.
Prin serviciile de consultanta, training, executive coaching si studii de piata, Valoria sprijina performanta si excelenta in mediul de business. Echipa de experti a companiei este alcatuita din profesori universitari si specialisti cu peste 20 de ani de experienta in business, iar mixul echilibrat dintre cercetarea fundamentala si experienta practica face diferenta.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter