RO EN
The cart is empty

REVEAL: Numai 28% dintre romani incearca sa consume cat mai sustenabil

Reveal Marketing Research, in colaborare cu Kaufland Romania, UniCredit Bank si Valorem, a realizat cea de-a doua editie a barometrului anual despre comportamentele si asteptarile consumatorilor referitoare la sustenabilitate, urmarind modul in care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfasurat in septembrie 2022.

Pe fondul evenimentelor socio-economice din ultimul an preocuparea romanilor pentru sustenabilitate este in scadere
Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arata ca in 2023, 36% dintre respondenti considera sustenabilitatea o tema importanta pentru romani, procentul diminuandu-se cu 27% comparativ cu 2022. Scaderea amplorii preocuparii pentru sustenabilitate poate fi explicata prin prisma faptului ca problemele economice sau sociale din ultimul an au acaparat atentia in detrimentul chestiunilor legate de sustenabilitate.
Chiar daca in prezent nivelul de cunoastere si constientizare a importantei sustenabilitatii este unul ridicat, 85% dintre romani declarand ca este un subiect de interes la care se gandesc, acestia manifesta mai degraba o atitudine pasiva daca ne referim la actiuni care sa sustina cauza. Astfel ca, 48% dintre romani declara ca se implica ocazional in activitati sustenabile, cel mai frecvent comportament fiind colectarea selectiva a deseurilor, in timp ce doar 15% declara ca se implica activ in diferite activitati sustenabile, maturii fara partener diferentiindu-se ca fiind principalii sustinatori ai cauzei (20%).

7 din 10 romani considera ca investitiile in inovatii tehnologice vor aduce solutii pentru problemele de sustenabilitate din societate si vor contura un viitor mai bun
Printre cele mai importante probleme de sustenabilitate mentionate de respondenti se numara poluarea aerului, defrisarea padurilor, poluarea din deseuri, calitatea alimentelor produse pe scara larga sau incalzirea globala. Romanii considera ca pentru a diminua aceste amenintari si a obtine schimbari semnificative sunt necesare eforturi coordonate din partea companiilor (75%), indivizilor (74%) si a guvernelor (71%).
Este important de subliniat ca inovatiile tehnologice cresc in popularitate ca metoda ce poate aduce schimbari in problemele de sustenabilitate, acestea inregistrand o crestere semnificativa, de la 63% in 2022, la 69% in 2023. Daca ne raportam la nivelul de incredere in inovatiile tehnologice, acesta este la randul sau unul foarte ridicat, 72% dintre respondenti declarand ca acestea au capacitatea de a aduce solutii semnificative pentru problemele actuale de sustenabilitate.
Masurand nivelul de sustenabilitate in diferite domenii de activitate, industria IT este perceputa de romani ca a treia cea mai sustenabila industrie (25%), dupa industria energetica (34%) si industria alimentara si a bauturilor (27%).

 
In teorie consumatorii sunt din ce in ce mai constienti de nevoia de a salva resursele planetei, in practica 28% dintre romani incearca sa consume cat mai sustenabil posibil
In general, romanii manifesta o disponibilitate redusa de a consuma sustenabil, mai mult de jumatate dintre romani (57%) declarand ca se gandesc din cand in cand la sustenabilitate, dar fara sa fi luat in calcul pana acum sa consume sustenabil. Pe de alta parte, pentru 28% dintre romani comportamentul sustenabil reprezinta o preocupare constanta, acestia incercand sa consume cat mai sustenabil posibil, in special femeile (35% vs. 20% barbati), seniorii pensionari (43%) si familiile moderne (37%).
Indreptandu-ne atentia catre cele mai importante caracteristici in alegerea unui produs, observam ca principalii factori care influenteaza deciziile de cumparare sunt pretul accesibil (84%), atentia acordata ingredientelor naturale (81%), fabricarea intr-un mod responsabil (74%), producerea fara afectarea mediului inconjurator (73%) si proximitatea (73%). Ca tendinta generala, toate caracteristicile au crescut in importanta cu cel putin 5% in comparatie cu anul precedent.
 
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research
”In prezent, asistam la fenomenul de neimplicare activa daca ne referim la subiectul sustenabilitatii in randul romanilor. Este de necontestat faptul ca nivelul de constientizare a nevoii de a proteja resursele planetei este in crestere. Consumatorii sustin sustenabilitatea, dar nu sunt suficient de implicati activ si in consecinta, nu isi schimba comportamentul in viata de zi cu zi.
Aceasta discrepanta poate fi explicata de evenimentele socio-economice din ultima perioada, spre exemplu instabilitatea economica sau preocupari legate de locul de munca,  ce ii determina pe romani sa isi concentreze atentia pe necesitatile imediate, in detrimentul preocuparilor pe termen lung, precum sustenabilitatea.”
 
Romanii isi doresc mai multa implicare din partea companiilor in initiative sustenabile, indeosebi prin incurajarea reciclarii
In ceea ce priveste actiunile companiilor care au cel mai mare potential sa determine un comportament de consum (mai) responsabil in randul cetatenilor, se numara incurajarea reciclarii (19%), educarea populatiei prin promovarea sustenabilitatii (11%) sau utilizarea ambalajelor/ materialelor ecologice (10%).
Importanta acordata reciclarii este una ridicata in randul romanilor, 63% fiind de parere ca reciclarea tuturor materialelor care pot fi reciclate este cea mai urgenta problema de sustenabilitate care trebuie rezolvata in urmatorii 5 ani.
Mai mult decat atat, 57% dintre romani considera ca in maximum 5 ani companiile ar trebui taxate in functie de amprenta de carbon pe care o emit, astfel incat acestea sa devina mai active in incercarea de a reduce poluarea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter