RO EN
The cart is empty

REVEAL: 55% dintre romani, ingrijorati de efectele negative ale emisiilor de carbon

Emisiile globale de CO2 au atins un nivel record in 2021, dupa o usoara regresie inregistrata la inceputul pandemiei. In acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national pentru a intelege perceptiile romanilor despre sustenabilitatea in constructii si prioritatile acestora pentru viitor.
- 55% dintre romani sunt ingrijorati de efectele negative ale emisiilor de carbon
- 70% dintre cei mai tineri respondenti (18-24 de ani) spun ca ar avea incredere sa construiasca o casa cu cel mai sustenabil material de zidarie
- peste jumatate dintre specialistii ce lucreaza in domeniul constructiilor (53%) declara ca sunt preocupati de emisiile de carbon din aceasta arie de activitate
Datele oficiale ne prezinta o situatie ingrijoratoare cauzata de emiterea necontrolata a emisiilor de carbon in atmosfera, pe fondul deja alarmant al manifestarii efectelor negative ale schimbarilor climatice asupra planetei si, implicit, a oamenilor.
 
Amprenta de carbon - ce este?
Amprenta de carbon reprezinta emisiile totale de gaze cu efect de sera ce sunt eliberate in atmosfera ca rezultat al diverselor activitati economice si umane intreprinse zi de zi. Aceasta genereaza binecunoscutul fenomen de incalzire globala si este masurata in tone de emisii de CO2.
Emisiile de carbon din domeniul energiei si proceselor industriale au atins pragul de 36.3 miliarde de tone in 2021, dupa ce, in 2020, au fost inregistrate valori in usoara scadere datorita pandemiei, de 34.2 miliarde de tone.
 
Nivelul de ingrijorare si de constientizare asupra efectelor negative ale practicilor nonsustenabile din constructii este ridicat
Rezultatele studiului au relevat ca romanii sunt preocupati intr-o masura ridicata de problemele din domeniul constructiilor care afecteaza calitatea vietii si a mediului inconjurator. 55% dintre acestia sunt ingrijorati de efectele negative ale emisiilor de carbon, 61% de volumul de materiale nereciclabile utilizate, iar 69% de eliminarea deseurilor din constructii in locuri neadecvate.
 
Interesul crescut al tinerilor de a proteja mediul se reflecta si influenteaza decisiv alegerile de zi cu zi
8 din 10 tineri considera ca inovatia / modernitatea ii ajuta sa protejeze mediul inconjurator. Astfel ca, asteptarea acestora din partea companiilor producatoare de materiale de zidarie este sa vina in intampinarea consumatorilor cu solutii moderne si produse prietenoase cu mediul.
1 din 2 romani ar avea incredere sa construiasca o casa cu materialul de zidarie cu cea mai mica amprenta de carbon, indeosebi tinerii sub 44 ani
Tot pentru cei mai tineri dintre respondenti, se observa cea mai mare inclinatie spre alegerea materialelor sustenabile - 70% declara ca ar avea incredere sa construiasca cu cel mai sustenabil material de zidarie.
57% dintre respondentii care in prezent locuiesc in case/blocuri care au ca material principal de zidarie BCA-ul considera intr-o mai mare pondere ca ar avea multa si foarte multa incredere sa construiasca o casa cu aceeasi amprenta scazuta de carbon.
 
Grija fata de mediu este o prioritate si pentru specialistii in constructii
83% dintre specialistii din domeniul constructiilor sunt de parere ca produsele care ajuta mediul inconjurator trebuie promovate cu prioritate.
In prezent, peste jumatate dintre specialistii participanti la studiu (53%) declara ca sunt preocupati de emisiile de carbon din domeniul constructiilor in mare masura, 37% declara ca au o atitudine neutra si doar 11% declara ca nu-i preocupa deloc acest subiect.
Pentru 77% dintre acestia este important ca materialele de zidarie utilizate sa contribuie la reducerea emisiilor de carbon, acest aspect reprezentand un criteriu de alegere a materialelor de zidarie, mai ales in randul celor care aleg sa foloseasca BCA in proiectele lor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter