RO EN
The cart is empty

HOLCIM: Unul din 5 oameni tine cont de impactul materialelor asupra mediului

73% dintre persoanele care achizitioneaza materiale de constructii au o parere mai buna despre produsele care sunt certificate si etichetate ca fiind verzi, comparativ cu cele care nu au aceasta certificare. In acelasi timp, 86% dintre cumparatori sunt de acord cu introducerea, la nivelul pietei locale, a unei etichete obligatorii, care sa ateste cat de sustenabil este un produs din punct de vedere al impactului asupra mediului, arata datele unui sondaj online realizat de Grupul Holcim Romania, cel mai mare producator de materiale de constructii de pe piata locala. Studiul mai arata ca 1 din 5 respondenti tine cont de impactul produselor asupra mediului, in momentul in care alege sa cumpere o anumita marca sau un anume produs din industria constructiilor.
In urma angajamentului „Net-Zero”, asumat de Grupul Holcim la nivel international, prin care se urmareste accelerarea tranzitiei catre constructiile verzi, in aceasta primavara, compania a lansat pe piata ECONCEPT, noul model de business ce are la baza o gama variata de produse si solutii ECO. In acest context, Holcim Romania a realizat, in perioada martie-aprilie a acestui an, un sondaj online in randul a 200 de persoane din tara, cu scopul de a identifica perceptia cumparatorilor privind modul in care acestia isi aleg materialele de constructii, dar si perceptia lor asupra importantei introducerii unei etichete care sa certifice ca produsele sunt ecologice.
 
Criteriile dupa care consumatorii romani cumpara materiale de constructii si perceptia referitoare la produsele marcate ca fiind vezi
20% din participantii sondajului Holcim au precizat ca tin cont de impactul asupra mediului atunci cand aleg sa cumpere un anume brand sau un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii online efectuate, femeile acorda o mai mare importanta factorului ecologic decat barbatii. Totodata, s-a observat o deschidere mai mare a utilizatorilor de ciment si lianti privind factorul de mediu, comparativ cu utilizatorii altor tipuri de materiale de constructii.
Ca parte din ECONCEPT, Holcim a lansat si materialele de constructii cu Eticheta Verde – aceasta din urma fiind primul sistem de auto-evaluare transparenta a performantelor climatice privind produsele Holcim fabricate in Romania, ce indica procentul cu care sunt reduse emisiile de CO2 fata de valoarea de referinta la nivel Uniunii Europene si continutul de material reciclat folosit in procesul de fabricatie.
„Introducerea unei etichete obligatorii, care sa certifice sustenabilitatea produselor la nivelul sectorului materialelor de constructii, ar diferentia produsele existente pe piata, fiind un ajutor in procesul decizional de achizitie al cumparatorului. Din acest motiv, Holcim a lansat Eticheta Verde, sistem de auto-evaluare a performantei climatice a produselor sale, prin care sustinem tranzitia catre constructii sustenabile, in contextul urbanizarii si a schimbarilor climatice tot mai accentuate”, a declarat Edmund Piess, Director de Sustenabilitate al Holcim Romania.
Studiul desfasurat de companie a analizat si asocierile consumatorilor referitoare la identitatea vizuala si perceptia Etichetei Verzi a produselor Holcim. Astfel, cel mai des, consumatorii din Romania asociaza Eticheta Verde cu protectia mediului. 40% dintre respondenti au mentionat urmatoarele concepte cand au fost intrebati despre cum percep produsele Holcim clasificate cu Eticheta Verde: „ecologic”, „prietenos cu mediul”, „bun pentru mediu”, „protectia mediului”, „nivel redus de poluare” sau „nu este poluant”.
 
 
Cum inteleg romanii Eticheta Verde si de ce este necesara
Intrebati despre modul in care percep produsele Holcim care contin Eticheta Verde, 73% dintre participanti au declarat ca isi imbunatatesc parerea despre aceste produse in comparatie cu cele care nu au aceasta eticheta. Mai mult, 50% dintre consumatori au o parere mai buna despre produsele cu Eticheta Verde, iar 23% dintre acestia explica opinia favorabila prin prisma asocierii produsului cu grija pentru mediu.
Doar 6% dintre respondenti sunt reticenti referitor la ideea Etichetei Verzi, fie pentru ca nu considera ca un astfel de instrument le-ar influenta decizia de achizitie, fie ca nu au incredere in informatiile prezentate.
De asemenea, s-a observat ca acei consumatori care cumpara materiale de constructii in scop profesional sunt mult mai inclinati sa echivaleze afisarea Etichetei Verzi cu un produs bun, in general, dar si cu un produs bun pentru mediu, in mod specific.
In ceea ce priveste interesul romanilor pentru clasa climatica si pentru continutul de material reciclat utilizat in fabricarea produselor, datele extrase in urma studiului arata ca exista o relevanta importanta a celor doi indicatori atunci cand se ia decizia de cumparare. Astfel, pe o scala de la 1 la 10 s-a obtinut scorul mediu de 8,29 cand vine vorba de importanta clasei climatice si 8,04 in legatura cu importanta folosirii materialelor reciclate. Mai mult, relevanta perceputa creste odata cu varsta consumatorilor pentru ambii indicatori (clasa climatica si folosirea materialelor reciclate).
De altfel, procentul respondentilor care sustin ca Eticheta Verde nu le afecteaza parerea despre produs scade odata cu cresterea nivelului de constientizare a relevantei pe care clasa climatica si folosirea materialelor reciclate o au in luarea deciziei de achizitie.
Evaluand, pe o scala de la 1 la 10, aceasta necesitate a Etichetei Verzi, perceputa de catre consumatorii din Romania, in urma studiului s-a obtinut un scor mediu de 8,7, sustinut de procentul mare al celor care au alocat nota maxima – 10 (56,5%), fapt care duce la concluzia ca, la nivelul pietei materialelor de constructii, se constientizeaza necesitatea unei astfel de Etichete Verzi a produselor.
 
86% dintre cumparatori sunt de acord cu introducerea unei Etichete Verzi obligatorii
Obligativitatea unei astfel de etichete se dovedeste a fi in beneficiul cumparatorilor de materiale de constructii, respondentii la studiu fiind in proportie 86% de acord cu obligativitatea introducerii unei Etichete Verzi.
Totodata, rezultatele cercetarii Holcim arata o asociere mentala destul de puternica la nivelul consumatorilor intre Eticheta Verde Holcim si Eticheta Energetica Europeana - 68,5% dintre ei mentionand acest lucru (iar asocierea creste odata cu varsta si veniturile participantilor).
Asocierea celor doua etichete este considerata benefica la nivelul intregii piete, deoarece ar ajuta ca sistemele de evaluare si certificare a calitatii produselor sa poate fi identificate usor. Rezultatele studiului indica un acord din partea pietei (76%) referitor la nevoia unei similitudini intre Eticheta Verde si Eticheta Energetica Europeana. De altfel, principalul motiv de asociere a celor doua etichete il reprezinta tipul clasificarii (23,8%), tinand cont ca ambele etichete folosesc clasele climatice (16,7%), pe litere (7,1%). Acest aspect este de dorit, pentru ca poate ajuta consumatorii sa identifice usor ca un asemenea produs are o evaluare facuta, deci este, practic, certificat.
Totodata, un alt element mentionat de participantii la studiu consta in spectrul coloristic folosit, in special culoarea verde, care sta la baza asocierii celor doua etichete (25% dintre respondenti). Din acest punct de vedere, vorbim despre un sistem comun ce diferentiaza clasele pe culori, iar pe de alta parte, despre culoarea verde - deja asociata, la nivelul pietei, cu ideea de ecologie si de protectie a mediului.
 
Despre sondajul online realizat de Holcim
Sondajul online, realizat de Holcim, in perioada martie-aprilie 2021, a avut la baza o serie de interviuri online si un panel reprezentativ de consumatori din Romania. Profilul celor 200 de participanti chestionati a vizat populatia activa (ambele sexe – feminin si masculin), cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, din mediul urban, cumparator de materiale de constructii (end-user), persoane care au vizita un magazin/depozit de constructii/bricolaj in ultimele 12 luni ale anului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter