RO EN
The cart is empty

UNITED: Nivelul inovatiei in imobiliare este inca modest, dar exista potential

Piata imobiliara are nevoie de cresterea accelerata a nivelului de inovatie, in special in contextul dezvoltarii din ultimii ani - aceasta este concluzia primelor intalniri din cadrul seriei de evenimente derulate sub titulatura "Power Table de Inovatie in Imobiliare". Exista potential de inovatie in Romania, in general, si in imobiliare, in special, dar nivelul actual este inca modest, intrucat exista pe piata proiecte imobiliare inovatoare, dar nu foarte multe. La aceste evenimente au participat top manageri si proprietari din cadrul celor mai importante companii locale si internationale: CTP, CBRE, JLL, Imoteca, West Group Arhitecture, Sotheby’s, Forte Partners, Bondoc si Asociatii, Kinstellar, Portland Trust, Immochan, NEPI, Sentient si United.Marketing Partner. Primele intalniri au avut loc in lunile august si octombrie 2017, urmand ca ele sa se repete lunar.

Inovatia reprezinta o provocare in imobiliare
Toate companiile imobiliare au provocari atunci cand vine vorba de inovatie. Printre acestea se afla obstacolele legislative, multitudinea de tehnologii de toate felurile care face selectia foarte dificila, rezistenta la inovare si schimbare din sistem (inclusiv la nivel de autoritati) si capacitatea clientilor de a absorbi si a plati inovatia, precum si introducerea de noi solutii pentru a face cladirile vechi mai eficiente.
In acelasi timp, factorii industriei sunt cu totii implicati in diverse proiecte de inovare de diverse tipuri, de la construirea de proiecte si certificarea verde (BREEAM, LEED), la introducerea REIT-urilor, promovarea noilor tehnologii de constructie, automatizare (inclusiv a serviciilor), si procese interne (inclusiv de comunicare), pana la parteneriatele cu autoritatile (de exemplu cele responsabile cu managementul incendiilor) sau la modificarile modelului de afaceri in sine.
 
Cristian David, director al diviziei de imobiliare a Sotheby’s, cea mai mare casa de licitatii din lume, a impartasit din experienta sa in real estate-ul din SUA, in special din punctul de vedere al inovatiei. Astfel, in SUA principalele tendinte sunt legate de tehnologie (de exemplu perspectiva ca amazon.com sa vanda inclusiv real estate, in special rezidential), de centrarea pe client si nevoile sale actuale dar si latente si de Smart Buildings si Internetul Lucrurilor.
Florin Furdui, Country Manager al Portland Trust, a prezentat sistemul de pompe geotermale instalat la Floreasca Park si Oregon Park, una dintre cele mai remarcate inovatii ale ultimilor ani. Cateva dintre principalele idei: standardul LEED nu este suficient pentru a face cladirile de birouri eficiente din punct de vedere energetic; a fost necesar un volum mare de activitate pentru selectarea tehnologiei potrivite, atat de catre echipa interna cat si de consultanti; estimarile privind economia de energie au fost confirmate in timpul functionarii efective a sistemului; este o provocare in sine absorbtia tehnologiei de catre piata chiriasilor, precum si de catre piata investitorilor.
Dan Cirstea, Managing Partner, United, a prezentat "Matricea Inovarii" al lui Greg Satell, un model care defineste patru tipuri de inovatii: de la inovatiile de tip "descoperire" sau "sustinute", pana la "cercetarea de baza" si "disruptive". Matricea se bazeaza pe doua ipoteze: cat de bine este definita problema si cat de bine este definit domeniul.

Nevoile generale ale pietei imobiliare din Romania
In cadrul seriei de evenimente, au fost identificate si cateva dintre nevoile generale ale pietei: de la nevoia de reglementare, de crestere a lichiditatii pietei, a unor date statistice relevante si exacte si a unor instrumente noi, de tipul "new home owner warranty insurance", pana la nevoia crearii unei asociatii reprezentative la nivelul intregii industrii.
Principalele concluzii ale discutiilor sunt ca inovatia cere un nivel de resurse semnificativ si are nevoie de marketing pentru educarea pietei si pentru crearea perceptiei valorii sale. Totodata, managementul inovarii trebuie promovat in industrie ca subiect distinct. Este nevoie de efortul concertat al tuturor factorilor de pe aceasta piata pentru crearea unui mediu inovator.
"Un efect al acestei serii de intalniri speram sa fie aparitia pe fiecare segment de piata, in urmatorii cinci ani, a macar unui proiect de renume continental sau chiar mondial: atat pe segmentul industrial unde avem CTP, care construieste in partea de vest a Bucurestiului cel mai mare parc logistic si industrial din Europa Centrala si de Est, cat si pe segmentul de birouri, retail, chiar si hotelier si leisure. Ne dorim de exemplu ca Therme Bucuresti sa nu ramana un proiect «unicorn» in industrie, ci sa aiba ecouri pe intregul segment. Asadar, consideram ca sunt necesare proiecte care sa duca la crearea unui ecosistem care sa favorizeze inovatia”, a declarat Dan Cirstea.
***
Initiativa de a organiza aceste evenimente a pornit de la experienta companiei United.Marketing Partner, prima agentie de marketing si comunicare din Romania care a dezvoltat o divizie specializata in real estate si a colaborat, de-a lungul timpului, cu numeroase nume importante de pe acest segment. Problemele identificate pe piata de real estate in ultimii ani, precum si concluziile raportului Uniunii Europene din iunie 2017, care plasau Romania la finalul clasamentului in ceea ce priveste nivelul de inovatie, au stat la baza initierii acestor evenimente, care se vor desfasura lunar pentru o perioada nedeterminata.
Urmatorul eveniment din seria meselor rotunde va fi organizat in a doua parte a lunii noiembrie 2017.
United este o agentie de marketing full-service independenta, prezenta pe piata de marketing din anul 2000, ce are printre clienti companiile Aedificia Carpati, Anchor Grup, Bucuresti Mall, CTP, Hercesa, Immofinanz, Maritimo Shoping Center, P3 Logistic Parks, Plaza Romania, Portland Trust, Sonae Sierra etc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter