In cadrul conferintei denumite „Office market in Romania: bright future or long struggle”, care face parte din campania „The truth behind the façade” derulata de firma de consultanta, planificare si management in sectorul imobiliar, Immpuls, au fost aduse in discutie subiecte precum: cresterea dinamismului tranzactiilor pe piata, strategii pentru detinatorii actuali de cladiri de birouri care sa-i ajute sa faca fata competitiei exercitate de noii investitori, perspectivele de adaptare si dezvoltare a noilor imobile de birouri sau sporirea cerintelor chiriasilor. Acestea au fost structurate in doua sesiuni, denumite generic „Bucharest: apocalypse yesterday” si „The future of office buildings”. De asemenea, in cadrul prelegerilor au fost prezentate rezultatele unui studiu realizat de institutul de cercetare GFK Romania, la solicitarea Immpuls, care a fost realizat in 15 cladiri de birouri de clasa A din Capitala, pe un esantion de 600 de persoane care lucreaza in cadrul acestora. In opinia respondentilor, cea mai mare importanta o detine lumina naturala (95%) si mentinerea temperaturii si umiditatii aerului (94%), precum si pozitia cladirii (in raport cu zona, infrastructura si transportul public). Referindu-se la situatia actuala a cladirilor de birouri, reprezentantul Immpuls, Tudor Popp, Managing Partner in cadrul companiei, a subliniat faptul ca „multe cladiri sunt construite potrivit unor concepte care nu pun valoare pe lumina naturala si calitatea spatiului. Birourile de tip «open space», inghesuite, lipsite de lumina si galagioase, sunt foarte frecvente in Bucuresti. Desi exista studii care dovedesc ca lumina naturala, izolarea fonica si calitatea aerului au un aport semnificativ in performanta angajatilor, atat dezvoltatorii, cat si chiriasii ignora deseori aceste aspecte. Tendinta pe piata de birouri este ca firmele sa se mute in spatii mai bune, cladirile modeste ramanand neocupate si existand mici sanse sa identifice potentiali chiriasi. Proprietarii acestor imobile trebuie sa aiba curajul sa investeasca si sa ridice standardele la pretentiile tot mai mari ale viitorilor chiriasi. Din pacate, numeroase cladiri care vor fi livrate pe piata in viitorul apropiat sunt proiectate inainte de criza si se incadreaza inca in standarde ce pot fi considerate primitive”. Majoritatea respondentilor sondajului realizat de GFK (respectiv 71% dintre acestia) a declarat ca productivitatea muncii este afectata in mare si foarte mare masura de calitatea spatiului. Reprezentantii Immpuls au precizat faptul ca masura care are cel mai important impact asupra sporirii productivitatii muncii este reducerea nivelului de zgomot, care poate duce la o imbunatatire a parametrilor de eficienta de pana la 27% (pentru sarcini complexe) si de 38% (pentru activitati simple). De asemenea, sporirea calitatii aerului interior conduce la o crestere a productivitatii cu pana la 20%, iar imbunatatirea luminii naturale poate determina o sporire de pana la 5%. Aceste imbunatatiri pot avea un efect foarte important asupra sanatatii angajatilor, Organizatia Internationala a Sanatatii stabilind inca din anul 1984 ca toate conditiile necorespunzatoare din noile cladiri de birouri pot avea ca efect aparitia unor probleme de sanatate, denumite generic sub forma de SBS (Sick Building Syndrome). Informatii suplimentare, la www.immpuls.ro
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.