RO EN
The cart is empty

FLOREA GRUP: Business de 137 milioane de lei si 600 de angajati, la 25 de ani

Anul acesta, Florea Grup implineste 25 de ani. Un sfert de secol de cand s-au pus bazele afacerii care a ajuns astazi una dintre cele mai importante companii din Romania.
De la doi oameni, Florea Grup a crescut la peste 600 de angajati. De la o mica afacere de familie, compania este astazi o adevarata poveste de succes, un business care a ajuns la 137 milioane de lei. Prin produsele si serviciile sale, Florea Grup a raspuns nevoilor a mii de clienti din intreaga tara. Ceea ce a stat la baza acestei dezvoltari a fost pasiunea. Pentru ca doar astfel ambitiile de dezvoltare sunt din ce in ce mai marete, iar energia si tenacitatea pentru a le indeplini sunt prezente la fiecare pas. Dar mai presus de toate, pasiunea este ce prin care poti sa castigi sansa de a demonstra ca esti un partener de incredere. Iar cei 25 de ani au fost impliniti gratie parteneriatelor solide, atat cu angajatii companiei, cat si cu clientii si furnizorii din fiecare domeniu de activitate.
Intr-un mediu economic cu multe bariere si nenumarate incertitudini, a lansa o afacere este o provocare, dar a o mentine profitabila atatia ani este o adevarata realizare. Acesti 25 de ani sunt asadar mai mult decat o ascensiune economica, sunt o metamorfoza nemaipomenita de la un vis, la o companie de top, care cauta excelenta in tot ceea ce face.
 
Momente importante din istoria firmei
Cei 25 de ani au strans multe momente care merita mentionate. Unele au impact din punct de vedere economic, altele au fost evenimente care au intarit echipa sau au consolidat procesele de lucru. Cele mai importante dintre ele sunt rezumate mai jos.
1996 - Infiintare Florea Grup
Spiritul antreprenorial al celor doi frati, Marcel si David, a fost mostenit din familie. Era asadar o chestiune de timp pana cand a fost randul lor sa puna bazele unei mici afaceri, iar asta s-a intamplat in anul 1996, in Alba Iulia. Pentru doi tineri de sub 25 de ani, a parut o idee ambitioasa, dar munca si perseverenta i-au adus unde sunt astazi.
1997 - Prima statie de carburanti Florea Oil
La iesirea din Alba Iulia, in localitatea Santimbru, a fost locatia primei statii de carburanti Florea Oil. Astazi, reteaua Florea Oil numara 10 de statii de carburanti, pe tot teritoriul judetului Alba, mai exact in Alba Iulia, Blaj, Ocna Mures, Aiud, Campeni, Santimbru, Mihalt, Zlatna si Sard. Statiile sunt prezente inclusiv in zone rurale, ceea ce aduce un ajutor important agriculturii si turismului din zona.
1998 - Cifra de afaceri atinge un milion de euro
Cu un trend ascendent inca de la infiintare, Florea Grup atinge cifra de afaceri de un milion de euro in doar doi ani de la debut. Pe langa activitatea de distributie a carburantilor, compania desfasoara si proiecte in domeniul constructiilor, acesta ajungand sa fie domeniul de baza pentru anii care vor urma.
2003 - Infiintare Florea Taxi
Anul 2003 inseamna o noua etapa in dezvoltarea companiei, care incepe sa opereze si in domeniul transportului de persoane. Florea Taxi urmeaza sa fie una dintre cele mai inovative companii de taxi din Alba Iulia, fiind prima care lanseaza o aplicatie pentru mobil, iar mai tarziu adaugand in flota sa masini hibride, care reduc amprenta de dioxid de carbon cu pana la 90% fata de un autoturism care functioneaza cu combustibili fosili.
2006 - Prima statie de betoane in Alba Iulia
Statia de betoane de la Alba Iulia este integrata intr-un complex de productie a materialelor de constructii de unde se pot livra, pe langa toate sortimentele standardizate de betoane, sape si mortare, mixturi asfaltice si agregate minerale naturale si concasate, sortate si spalate. Anii care au urmat au adus cu ei inaugurarea unor noi statii in judetele invecinate: Cluj, Sibiu si Hunedoara. Pentru a oferi servicii complete clientilor, statiile sunt completate de divizia de autobetoniere de transport si flota de pompe pentru beton.
2008 - Inaugurare Hotel Astoria Alba Iulia
Stil, rafinament, lux, eleganta, servicii prompte, discrete si de calitate - asa se poate descrie in cateva cuvinte hotelul Astoria Alba Iulia. Asezat intr-o zona linistita, locatia a devenit cunoscuta pentru spatiile verzi generoase care inconjoara cladirea, pentru terasa linistita si, nu in ultimul rand, pentru restaurantul si ballroom-ul care poate gazdui evenimente de pana la 350 de persoane. Acccesul este extrem de facil direct din DN1.
2011 - Inaugurare fabrica de asfalt
Activitatea in constructii a fost sustinuta de investitia intr-o fabrica moderna pentru prepararea si productia de mixturi asfaltice. Calitatea acestor materiale respecta normele nationale si europene, fiind folosite ca materii prime atat pentru lucrarile proprii ale companiei, cat si pentru terti. O statie de preparat emulsie bituminoasa cu productivitate de 6 to/ora completeaza fabrica de mixturi asfaltice si produce emulsii bituminoase acide si bazice, asigurand astfel si posibilitatea aplicarii tehnologiilor la rece in constructia, intretinerea si repararea drumurilor.
2013 - Compania ajunge la 500 angajati
Odata cu dezvoltarea domeniilor de activitate, compania a crescut si numeric. Pragul de 500 de angajati a fost atins in 2013, anii ce au urmat aducand chiar si mai multi oameni in colectivul Florea Grup. Iar daca ar fi sa se aleaga un singur element care a asigurat parcursul celor 25 de ani de activitate, cu siguranta s-ar alege pasiunea acestor oameni, indiferent de domeniul de activitate in care lucreaza. De la casieri si agenti de curatenie, la directori si manageri de top, fiecare si-a adus aportul in a face din Florea Grup compania care este astazi.
2014 - Cariera de piatra Almas
Cariera de piatra din Muntii Apuseni asigura controlul integral al fluxului de productie, incepand cu etapa de extragere a pietrei. Acest lucru da oportunitatea unui proces de fabricatie controlat, cu produse finite de cea mai buna calitate.
2015 - Deschidere Hotel Transilvania
Dupa un proces de reabilitare care a durat 2 ani, Hotel Transilvania si-a redeschis portile ca o locatie de lux in centrul municipiului Alba Iulia. Remarcandu-se prin confortul oferit de camerele moderne, dar si prin calitatea serviciilor si a produselor de restaurant, Hotel Transilvania a fost laureat la Gala Top Hotel Awards din 2016 si 2018 ca unul dintre cele mai bune hoteluri independente de 4* din Romania si a ocupat prima pozitie in cadrul ETravel Awards din 2017.
2017 - Inaugurare Florea Pavaje
Pe data de 5 iunie 2017, compania lanseaza divizia de prefabricate de beton, sub numele de Florea Pavaje, in urma unei investitii de 10 milioane de Euro. Acest lucru a transformat Florea Grup intr-una dintre putinele firme de constructii din Romania care isi produce principalele materii prime ce intra in componenta drumurilor, lucru care ii permite sa garanteze calitatea lucrarilor si respectarea termenelor.
2018 - Deschidere Astoria Pool Park
La aniversarea a 10 ani de la inaugurarea Hotelului Astoria, complexul devine si mai atractiv prin cel mai nou si modern parc acvatic din Alba Iulia. De la arhitectura piscinei pana la sistemele de filtrare folosite, toate au fost gandite pentru a oferi clientilor un spatiu de relaxare sigur si atractiv. Piscina, cu suprafata de 336 mp, are apa incalzita. Cea mai asteptata surpriza au fost cele doua tobogane, unul de viteza, de 20 metri, iar altul care serpuieste pe o lungime de 60 metri. Astoria Pool Park ofera si posibilitatea practicarii sporturilor in aer liber, gazduind competitiii nationale de volei pe plaja.
2020 - Extindere la nivel national printr-o noua unitate de productie de prefabricate
Inaugurarea fabricii Petra Pavaje de la Ploiesti a insemnat extinderea la nivel national a companiei. In cadrul fabricii a fost inaugurat, de asemenea, un Show Room de peste 5.500 mp, cel mai mare de acest gen din tara. Zona va oferi solutii estetice si practice pentru amenajarile exterioare, clientilor fiindu-le mult mai usor sa interactioneze vizual si tactil cu produsele. Show Room-ul va fi deschis non-stop in scopul vizitarii. In paralel cu investitia de peste 10 milioane de Euro in noua fabrica din Ploiesti, compania a alocat resurse si campaniei de rebranding, produsele fiind comercializate acum sub numele de „Petra Pavaje”. Noul brand vine in sprijinul obiectivului de extindere la nivel national, cu o imagine proaspata care se aliniaza filosofiei companiei.
 
Florea Grup pentru comunitate
Dincolo de ce inseamna acesti 25 de ani pentru companie, este bine sa ne uitam la ce inseamna ei pentru comunitate. Sunt peste 600 de locuri de munca oferite, pe intreg teritoriul tarii. Este o afacere cu capital romanesc, in care produsele au la baza materii prime achizitionate de la furnizori autohtoni, incurajand astfel economia locala. Cu o piata de desfacere nationala si o cifra de afaceri care o pozitioneaza in randul marilor intreprinderi, Florea Grup este unul dintre principalii contribuabili la bugetele locale si de stat.
Investitiile in domeniul utilajelor de constructie si in specializarea personalului au creat drumul pentru implicarea in dezvoltarea infrastructurii din Romania, inclusiv a celor mai noi autostrazi. Au fost desfasurate proiecte de responsabilitate sociala in domeniul social, educativ si sportiv, cu sute de beneficiari directi si indirecti.
Compania sustine mai multe ONG-uri si organizeaza doua competitii sportive anual: Cupa Florea Grup la Tenis de Camp si Florea Grup Beach Volleyball Tournament. Echipa Florea Grup este prezenta la Euro Business Cup, cel mai important eveniment de minifotbal destinat companiilor, si sustine competitii de ciclism si alergare. In fiecare an, Florea Grup este partener in organizarea Openului International de Sah al Romaniei, o competitie care creste cu fiecare editie. Pentru a sustine educatia, s-a dezvoltat un program de internship pentru studenti si elevi de liceu, de care beneficiaza zeci de tineri anual.
Nu in ultimul rand, acest sfert de secol inseamna o asumare continua a datoriei pe care o avem pentru mediu. Florea Grup a fost prima companie din Transilvania care a adus automobile hibride pentru serviciile de taxi, a investit in surse de energie regenerabila pentru noile constructii si a implementat practici responsabile pentru minimizarea amprentei de carbon.
 
Planuri pentru viitor
Dezvoltarea companiei a fost una organica, in care fiecare etapa a venit sa completeze o afacere deja consolidata. Chiar daca planurile de dezvoltare au fost intens analizate, de cele mai multe ori au existat factori neasteptati, iar situatia din ultimul an este cel mai concludent exemplu in acest sens. Deciziile de dezvoltare au fost chibzuite si indraznete in acelasi timp.
Stabilitatea companiei a fost intotdeauna un factor important in momentul unei noi investitii. Dar poate si mai important a fost know how-ul, adica expertiza in domeniu. Iar acest atu ofera un avantaj competitiv incontestabil, data fiind experienta de 25 de ani pe care Florea Grup a dobandit-o. Dar cel mai important factor care asigura dezvoltarea este echipa care sta in spatele unui brand: pasiunea pe care ei o pun in munca si sinergia care se creaza intre membrii ei.
Toate acestea creaza premisele unei cresteri durabile, pe care Florea Grup si-a propus-o pentru urmatorii ani. Principala directie de dezvoltare va ramane sectorul constructiilor, atat prin lucrarile de infrastructura, cat si prin divizia de prefabricate de beton. Compania este una care deserveste intreaga tara, asadar obiectivul este intarirea pozitiei de jucator national in piata constructiilor. Investitiile perioadei urmatoare se vor concentra pe dezvoltarea segmentului de prefabricate de beton. Fabricile Petra Pavaje functioneaza ca huburi deschise de inovatie in aceasta industrie. Sprijiniti de partenerii nostri internationali, cautam mereu solutii pentru a raspunde cat mai bine cerintelor pietei. Am investit in tehnologii noi pe piata pentru a obtine culori si texturi care ne diferentiaza in randul producatorilor de pavaje. Splitarea, antichizarea sau impermeabilizarea suprafetelor sunt doar cateva dintre imbunatatirile aduse liniilor noastre de productie. Detinem la fiecare unitate de productie laboratoare proprii unde testam constant materiile prime si produsele, pentru a le asigura calitate sporita.
Florea Grup multumeste tuturor angajatilor, clientilor si partenerilor care au fost alaturi in acest sfert de secol si pentru ca ati oferit oportunitatea de a demonstra ca impreuna se pot face proiecte de succes! Fie ca anii ce vor urma sa aduca in continuare o colaborare cat mai prospera!
***
Fondata in anul 1996, societatea reprezinta un model de reusita in afaceri pentru investitorii autohtoni. Pornind de la comercializarea carburantilor auto printr-o retea proprie de benzinarii care a devenit reprezentativa in judet, Florea Grup a abordat in scurt timp si sfera productiei de materiale pentru constructii.
Politica investitiilor masive in acest domeniu a continuat prin construirea a patru fabrici care produc betoane in Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu si Deva, pe baza celor mai performante tehnologii ,devenind astfel lider zonal in domeniu.
Ca urmare a finalizarii in anul 2011 a unui proiect in valoare de peste doua milioane de euro societatea a pus in functiune o moderna statie de producere a mixturilor asfaltice in Alba Iulia .
Florea Grup este, de asemenea, un important operator pe piata transportului de persoane in municipiul Alba Iulia, gratie modernului parc de taximetre de care dispune iar recent a devenit un punct de referinta in domeniul serviciilor hoteliere prin modernul complex Hotel ASTORIA – Sintimbru (DN 1, km 387) si Hotelul Transilvania – Alba Iulia. Acesta din urma a parcurs un proces complet de renovare pentru a putea oferi clientilor sai servicii de 4 stele.
Cel mai nou domeniu al companiei il reprezinta brandul Petra Pavaje, cu fabricile de productie a prefabricatelor din beton.
Un interviu cu planurile companiei privind activitatea din sectorul de constructii poate fi lecturat aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter