RO EN
The cart is empty

CBRE: Portofoliul de proprietati administrate a crescut de sapte ori in ultimii 3 ani

In urma cu un an, compania CBRE, liderul global si national al pietei de consultanta imobiliara, a promovat un roman in functia de coordonator al diviziei de administrare a proprietatilor imobiliare pentru regiunea Europa Centrala si de Est (CEE). In doar un an, portofoliul administrat s-a extins cu 50% iar odata cu el a crescut si echipa, asa incat, la 39 de ani, Luiza Moraru coordoneaza o echipa de peste 600 de persoane, fiind singurul consultant imobiliar din Romania cu o functie de management la nivel regional.
Luiza Moraru are o experienta de peste 18 ani in piata de consultanta imobiliara, dintre care ultimii 11 ani in cadrul CBRE Romania, la care se adauga cinci ani in Eurisko, companie achizitionata anterior de CBRE. In rolul de Head of Property Management CEE, Luiza este responsabila cu administrarea si extinderea portofoliului de proprietati imobiliare din Romania, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria si Slovacia. In 2019, s-au adaugat cele 8 tari din SEE (Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Muntenegru, Serbia, Slovenia si Grecia), CBRE deschizand divizia de property management si pe aceste piete.
In ultimul an, portofoliul de proprietati administrat de CBRE a crescut cu 50%, depasind 6 mil. mp de spatii de birouri, centre comerciale si spatii industriale. Echipa de Property Management s-a extins, de asemenea, cu specialisti din domenii diferite, care aduc valoare adaugata pietei imobiliare, de la industria hoteliera si pana la experti in digital si tehnologie.
„Piata de property management continua sa creasca atat in Romania, cat si in regiune. Este o dezvoltare naturala, datorata serviciilor tot mai diversificate si personalizate, care pot ridica, pe termen mediu si lung, valoarea proprietatilor. Daca in acest moment, rata externalizarii servicilor de administrare este de 30-35% la nivelul regiunii, estimam ca, in cel mult trei ani, vom depasi pragul de 50%, pe pietele mature acest procent fiind de peste 80%”, a declarat Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE.
Personalizarea serviciilor de Property Management pentru o cladire de birouri sau un centru comercial includ alocarea unei echipe dedicate pentru proiect, Community Management - responsabil cu organizarea evenimentelor specifice in functie pozitionarea cladirii, de profilul chiriasilor si al angajatilor acestora, marketing senzorial, precum si integrarea tehnologiei in viata de zi cu zi a ocupantilor cladirii prin folosirea aplicatiilor mobile. Toate aceste servicii au rolul de a transforma mediul din interiorul si din exteriorul unei cladiri, asa incat utilizarea spatiilor, fie ca este vorba de a lucra intr-o cladire de birouri sau de a face cumparaturile intr-un centru comercial, sa devina o experienta cat mai placuta.
„Pe piata de birouri, decizia de relocare a companiilor este tot mai legata de ceea ce isi doresc angajatii iar biroul si comunitatea din jurul lui devin factori decisivi in atragerea si retentia talentelor. Prin urmare, serviciile care le pot face angajatilor viata mai usoara sunt extrem de importante. Este o reactie in lant: satisfactia angajatilor duce la loializarea lor, care atrage dupa sine loializarea chiriasilor, respectiv contracte de inchiriere pe perioade mai lungi, ceea ce se traduce prin cresterea valorii proprietatilor pentru clientii pe care ii reprezentam”, a explicat Luiza Moraru.
Acelasi lucru se intampla si in cazul centrelor comerciale, unde serviciile si crearea unei experiente au o influenta majora in decizia de a alege o anumita destinatie. In Europa Centrala si de Est, CBRE administreaza un portofoliu de 138 de proiecte de retail, cu o suprafata totala de aproximativ 2,2 milioane mp, similara cu suprafata totala administrata pe segmentul spatiilor de birouri (2,3 milioane mp). Sectorul de retail a fost dintotdeauna concentrat pe experienta consumatorului, iar pentru CBRE acest element nu s-a limitat la retail, intrucat experienta este un factor transformational in orice mediu.
„Cu ajutorul unei echipe puternice si avand deja in administrare un portofoliu considerabil de spatii de retail, am putut dezvolta intr-un mod unic serviciile de property management pentru cladirile de birouri. CBRE foloseste know-how-ul acumulat in managementul centrelor comerciale si il adapteaza nevoilor cladirilor de birouri. Este o transformare completa a modului in care ocupantii unei cladirii interactioneaza cu spatiul, din momentul in care se apropie de cladire si pot vedea online cate locuri de parcare mai sunt libere si pana cand pleaca de la birou si pot afla ce evenimente au loc la restaurantele sau puburile din zona”, a incheiat Luiza Moraru.
In Romania, departamentul de administrare de proprietati a fost infiintat la finele anului 2013. In ultimii trei ani, portofoliul administrat local a crescut de sapte ori, depasind 770.000 mp, printre care se numara centrele comerciale Sun Plaza Bucuresti, VIVO! Cluj, VIVO! Constanta si cladirile de birouri Timpuri Noi Square, Aviatorilor 8, Floreasca Business Park, Lakeview, Campus 6.1 sau Victoria Park.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter