RO EN
The cart is empty

24 REAL: 50% dintre spatiile de birouri tranzactionate sunt de pana la 1000 mp

Aproximativ 50% din totalul spatiilor de birouri tranzactionate in primele 9 luni au fost proiecte cu suprafete cuprinse intre 300 - 1.000 mp, arata datele agentiei de consultanta imobiliara 24REAL, specializata in servicii de inchirieri pentru suprafete de pana in 1.000 mp.
In primele 9 luni ale anului s-au tranzactionat peste 300.000 mp, iar pana la finalul lui 2019 se estimeaza ca volumul de tranzactii pe piata de birouri va depasi 400.000 mp.
„Toate solicitarile pentru spatii de birouri sunt cereri pentru afaceri in dezvoltare, iar companiile cauta suprafete mai mari in special datorita extinderii echipelor. Vorbim atat despre start-up-uri, cat si despre companii straine care intra pe plan local si incep activitatea cu un birou in Bucuresti. Chiriasii de dimensiune medie cauta cladiri de clasa superioara usor accesibile, dar si flexibilitate in ceea ce priveste modificarea suprafetelor inchiriate in intervalul perioadei medii de inchiriere, de 3-4 ani. Intrucat apar modificari importante ale business-ului de la un an la altul, acestea se uita cu atentie la posibilitatile viitoare de extindere in cladirile in care se muta. O alta caracteristica a pietei proiectelor de sub 500 mp este reprezentata de locatia birourilor, clientii cautand spatii de lucru in zone cat mai centrale si apropriate de principalele mijloace de transport in comun”, a declarat Constantin Capraru, managing partner 24REAL.
Companiile mici si mijlocii isi muta birourile o data la doi ani si jumatate
Nevoia unui spatiu de lucru mai mare, optimizarea locatiei, o imagine mai buna a companiei prin pozitionare si accesibilitate, precum si dotari mai noi pentru angajati sunt principalele motive pentru care companiile mici si mijlocii apeleaza la relocarea birourilor.
„IMM-urile sunt nevoite sa isi reloce spatiul pentru birouri, in medie, o data la circa doi ani si jumatate. Exista o recurenta a mutarilor deoarece apar tot timpul nevoi lucrative, reprezentate fie prin necesitatea unui spatiu mai generos, mai modern sau cu o locatie centrala ori aflata in proximitatea unor puncte de interes, cum ar fi accesul la metrou sau o parcare subterana cu mai multe locuri. Pentru un IMM, spatiul de lucru este al doilea ca importanta dupa angajati, iar costul de inchiriere este unul foarte important, acesta, in medie, putand ajunge pana la 10-12% din cifra de afaceri, iar importanta sa si a modului in care este desfasurata activitatea il face mai atractiv pentru angajati si pentru retentia acestora, resursa umana fiind cel mai important factor in ecuatia unui business”, a adaugat Constantin Capraru.
Un alt element cheie de care tin cont tot mai multi chiriasi este legat de noile livrari de birouri clasa superioara din ultimii ani, de calitatea constructiei si a dotarilor de ultima generatie.
„Ne asteptam ca de anul viitor sa se puna o presiune suplimentara in procesul de negociere pe cladirile mai vechi, astfel incat clientii vor avea tendinta de a-si reloca activitatea in cladirile noi, cu preturi similare sau sa negocieze mai mult chiriile in cladirile in care se afla. Totodata, avantajele noilor cladiri vor crea asteptari mai mari din partea clientilor, care vor dori sa beneficieze, in aceeasi plaja de costuri, de dotari de ultima generatie ale spatiului de lucru”, a precizat Constantin Capraru.
24REAL, crestere de 25% a volumelor tranzactionate in 2019
Echipa de brokeri 24REAL a intermediat in primele 9 luni tranzactii de peste 11.000 mp si estimeaza ca pana la finalul acestui an va ajunge la 18.000 mp.
„Purtam negocieri avansate pentru inca cel putin 7.000 mp spatii de birouri, toate proiectele in care suntem implicati vizand spatii de lucru cu suprafete solicitate de peste 500 mp. In 2019 ne vom consolida pozitia din piata si mizam pe o crestere a volumelor tranzactionate de 25% fata de anul trecut”, a mai punctat Constantin Capraru.
Cea mai mare tranzactie in care 24REAL a fost implicata in 2019 a fost reprezentata de vanzarea unei cladiri de birouri de 1.500 mp.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter