RO EN
The cart is empty

GRAPHIC Studio lucreaza la proiecte importante, aflate in etapa de autorizare

Graphic Studio si Graphic Industrial, doua companii de arhitectura si proiectare de constructii si instalatii fondate de arh. Remus Harsan, lucreaza la proiectul pentru "Facultatea de Chimie Aplicata si Stiinta Materialelor, Facultatea de Inginerie Medicala, Facultatea de Inginerie Aerospatiala, Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor" din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti (UPB). Proiectul este autorizat si se lucreaza la elaborarea documentatiei pentru licitatie. In plus, arhitectii mai au in lucru proiecte rezidentiale si un centru turistic la Bran. Activitatea biroului s-a mentinut constanta in primele zece luni din 2022, iar perspectivele pentru 2023 sunt incerte, avand in vedere contextul actual dificil si previziunile macroeconomice nefavorabile.
Cu o experienta de peste 24 de ani, Graphic Studio elaboreaza proiecte al caror concept se bazeaza pe context si functie, neavand un stil predeterminat. Cei patru arhitecti principali ai biroului - Remus Harsan, Dragos Perju, Nemes Karoly si Crina Popescu - pun accentul pe un design durabil si sunt dedicati in promovarea si implementarea de solutii ecologice pentru proiecte. Scopul lor final declarat este de atinge excelenta in proiectare. Arhitectii de la Graphic Studio, in colaborare cu Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" (UAUIM), din Bucuresti, au participat la elaborarea proiectului Arenei Nationale din Capitala.
Interviu cu dr. arh. Remus Harsan, arhitect fondator al Graphic Studio si Graphic Industrial, profesor asociat la UAUIM Bucuresti, membru OAR si UAR si specialist cu o experienta profesionala de 26 de ani de arhitectura si proiectare.
 
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce ne puteti spune despre acestea?
- Graphic Industrial are in aceasta perioada in derulare mai multe proiecte, dintre care unul major, in colaborare cu UAUIM, pentru realizarea noii cladiri in care sa functioneze "Facultatea de Chimie Aplicata si Stiinta Materialelor, Facultatea de Inginerie Medicala, Facultatea de Inginerie Aerospatiala, Facultatea de Antreprenoriat, Ingineria si Managementul Afacerilor", in cadrul UPB. Proiectul este autorizat si acum lucram la documentatia pentru licitatie.
De asemenea, elaboram conceptele arhitecturale pentru un imobil S+P+3E pe str. Sapunari si pentru o cladire S+P+2E, ambele fiind autorizate in Bucuresti. In curs de avizare avem proiectul pentru constructia unui centru turistic la Simon, Bran, o casa de vacanta la Sinaia, un imobil de locuinte colective P+3E in Voluntari, precum si proiectele de consolidare si supraetajare a doua cladiri, in Bucuresti. Avem si in etapa de elaborare a conceptului un imobil de birouri S+P+3E, tot in Capitala.
 
 
- Cum a evoluat activitatea biroului in primele noua luni din 2022 si ce estimari aveti pentru ultima parte a anului si in perspectiva (2023-2024)?
- Activitatea biroului a fost constanta in aceste 10 luni care au trecut din 2022, dar nu sunt clare evolutiile viitoare. Proiectele sunt diferite ca scara si program, dar au in comun o desfasurare in timp destul de mare, amplificata uneori de birocratie. La nivel general, cred ca urmeaza o perioada de stagnare in constructii si, probabil, vor urma noi scumpiri atat la materiale, cat si la manopera. Unii clienti intampina dificultati in finalizarea proiectelor - de natura financiara de cele mai multe ori - altii sunt foarte precauti si amana demararea santierelor.
 
- Cum lucrati in cadrul biroului, din punct de vedere tehnologic? Ati adoptat noile instrumente digitale?
- Momentan, traversam o perioada de asteptare, fara investitii importante in acest domeniu. Un proiect bun nu are nevoie de foarte multe instrumente: la nivel de concept, hartia si creionul sunt poate cele mai potrivite - in orice caz, pentru mine sunt suficiente. Desigur, urmeaza o faza in care folosim computerul. Tehnologia a evoluat foarte mult si asta a simplificat raporturile intre proiectanti, constructori si clienti: ma refer la usurinta de a transfera imagini, documente, schite etc. - mergand pana la detalii pentru santier - prin diverse aplicatii (telefon, tableta, laptop).
 
 
- Ce planuri aveti pentru dezvoltarea biroului, in perioada care urmeaza?
- Cel mai important lucru il reprezinta finalizarea proiectelor deja incepute, autorizarea proiectelor care se afla in stadiu de avizare, urmarirea santierelor in curs si demararea unor noi lucrari pe baza proiectelor "inghetate". Desigur, speram sa apara si alte proiecte noi si interesante. In ansamblu, cum am mai spus, nu cred ca sunt perspective bune pe termen scurt, avand in vedere actuala criza energetica, dar, ca de obicei, dupa perioade de stagnare sau regres, urmeaza intotdeauna o redresare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter