RO EN
The cart is empty

EGIS: Obiectiv de dezvoltare regionala, dupa integrarea Italrom

Egis, companie de proiectare, inginerie si management de proiect prezent de aproape trei decenii in Romania, investeste in Europa de Est pentru dezvoltarea pietelor din Romania, Polonia si Ucraina si, odata cu achizitia Italrom, un obiectiv prioritar este de a dezvolta in Romania o echipa puternica de ingineri pentru proiecte care vor veni din Europa si chiar din toata lumea. Atingerea acestei tinte este misiunea lui Lorenzo Sabini, Directorul de Dezvoltare pentru Europa in cadrul Egis si fondator si actionar principal al Italrom. Managerul se concentreaza in special pe construirea de relatii cu constructorii pentru a extinde portofoliul Egis in contractele de proiectare si executie. Lorenzo este deja binecunoscut pe piata romaneasca si va continua sa isi extinda relatiile pe toate celelalte piete si tari din Europa in care opereaza Egis.
 
- La ce proiecte majore lucrati in aceasta perioada si ce servicii asigurati?
- Egis este una dintre cele mai mari companii de servicii de inginerie din intreaga lume. In 2022, grupul a ajuns, la nivel global, la o cifra de afaceri de aproape 1,5 miliarde euro si are in prezent 18.000 de angajati. Activitatile Egis din Romania nu fac exceptie de la valorile si principiile companiei de peste tot din lume. Ne concentram pe proiecte care necesita un nivel ridicat de competente ingineresti si know-how. In prezent, suntem implicati in multe proiecte de supervizare si studii de fezabilitate pentru importante tronsoane de drum si cale ferata, domenii in care Egis a lucrat mult in Romania, dar si in proiecte din domeniul energiei, apei si tratarii apei uzate.
In cursul anului trecut Egis a castigat mai multe contracte importante de supervizare lucrari din sectorul de drumuri, inclusiv pentru autostrada A3. De asemenea, a fost semnat un contract pentru supervizarea drumului expres Craiova-Pitesti. In primele 6 luni ale anului, Egis a semnat alte 6 contracte noi in Romania, in toate cele 4 domenii extrem de active pentru noi: drumuri, cai ferate, energie si apa. Dintre acestea, as mentiona aici: semnarea a doua loturi importante pentru supervizarea constructiei liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, semnarea contractului pentru extinderea retelelor de apa si apa uzata din Alba si un contract semnat recent pentru gestionarea modernizarii si imbunatatirii sistemului de termoficare din Bucuresti.
La nivel de proiecte importante, achizitia Italrom din acest an a insemnat ca am adaugat in portofoliul Egis si supervizarea podului suspendat de la Braila, o constructie impresionanta, a treia ca marime din Europa.
In prezent, Egis in Romania are peste 50 de proiecte in derulare, deci este o perioada aglomerata si solicitanta pentru inginerie in domeniul infrastructurii.
 
- Cum a evoluat activitatea companiei in primele 6 luni din 2023 si ce estimari aveti pentru 2023 si in perspectiva?
- Egis a inceput anul 2023 cu una dintre cele mai importante investitii din Romania pentru urmatorii ani - achizitia firmei de proiectare Italrom. Acest lucru a permis consolidarea echipei de proiectare nu numai pentru a face fata numeroaselor proiecte in derulare, ci si pentru extinderea pe piete noi, precum: constructiile civile, tuneluri, dar si contracte de proiectare si executie.
Personal, ma bucur ca Italrom a fost preluat de Egis, care este una dintre cele mai puternice firme de proiectare din lume. Prin achizitia Italrom, departamentul de proiectare al Egis in Romania se va dezvolta foarte mult, investitia Egis concertandu-se pe specializarea in contracte de tip design & build, o piata pe care echipa Italrom are experienta de peste 15 ani.
Chiar daca prin contractele castigate deja in prima parte a anului ne-am atins obiectivele pe intregul an in curs, pentru al doilea semestru al anului curent, ne asteptam la semnarea de noi contracte importate in toate domeniile noastre de interes. Un alt aspect, poate cel mai important in momentul de fata, in ceea ce priveste evolutia Egis in Romania, este investitia pe care Egis a realizat-o si continua sa o realizeze in dezvoltarea mediului de lucru si a conditiilor pentru angajati. Astfel, sediul central al Egis in Romania s-a mutat recent in Piata Victoriei, la American House, intr-un spatiu mare, modern si elegant, birourile Egis deja existente in tara au fost reamenajate si alte doua centre Egis au fost deschise in Cluj-Napoca si Alba Iulia. Prin aceste investitii, precum si prin dorinta de a mentine retributiile la niveluri competitive, ceea ce se doreste este stimularea inovatiei, cresterea resursei umane si cultivarea sentimentului de mandrie pentru munca importanta cu care oamenii contribuie la dezvoltarea infrastructurii atat de vitale pentru Romania.
 
 
 
- Ce impact are achizitia Italrom asupra afacerilor Egis Romania, la nivel de cifra de afaceri, numar de angajati si expertiza?
- Odata cu achizitia Italrom, echipa Egis in Romania s-a imbogatit atat numeric, cat si calitativ, cu aproape 40 de ingineri specializati in proiectare tehnica, de detaliu si documentatii conforme cu executia (verificare, analiza, planuri tehnice si management), precum si in asistenta tehnica, studii de fezabilitate si supervizarea lucrarilor, deservind atat sectorul public, cat si cel privat, pe pietele de infrastructura rutiera si feroviara din Romania si Polonia.
Italrom, fiind o companie care asigura servicii de inginerie pentru structuri terestre/subterane, tuneluri, tunelare si lucrari geotehnice, si care opereaza in domeniul lucrarilor mari de infrastructura si civile, activa in principal in Romania si Polonia, a adus in portofoliul Egis lucrari de referinta, precum podul suspendat de la Braila, liniile M4 si M5 ale metroului bucurestean, proiectarea liniilor feroviare Craiova-Caransebes, Curtici-Simeria si Predeal-Brasov, precum si a unui important tunel (care urmeaza sa fie construit cu un TBM cu diametrul de 15 metri) al drumului expres Rzeszow - Babica S-19 din Polonia. In Polonia, grupul Italrom este unul dintre cele mai specializate pentru proiectarea tunelurilor. In ultimii 5 ani, firma a proiectat 4 tuneluri, toate cu o lungime mai mare de un km si cu diferite tehnologii de excavatie.
Achizitia Italrom este o investitie prin care Egis si-a consolidat prezenta in Romania si in Polonia si a demarat procesul de dezvoltare a departamentului de design & build.
 
- Ce a presupus participarea Italrom la constructia Podului peste Dunare de la Braila?
- Podul de la Braila este cel mai mare pod suspendat din Romania si al treilea cel mai mare din Europa si reprezinta o realizare majora in dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania. Podul Braila este o constructie emblematica, impresionanta si monumentala, cu care ne mandrim. Specialistii Italrom au facut parte din echipa de supervizare a podului de la Braila, pentru care au depus efort sustinut si munca dedicata. As dori sa ii mentionez aici pe Giovanni Voiro, Responsabil structuri, Aniela Vasile, Inginer proiectant, Giani Pascu, Inginer Calitate, Gheorghe Mesea si Silviu Conciu, Inspectori Responsabili Drumuri si Poduri. Acestia sunt doar cativa din cei care au contribuit la supervizarea proiectarii si executiei acestui pod in cadrul echipei de supervizare a Italrom.
Podul de la Braila este exact genul de proiect in care Egis doreste sa se implice si reprezinta un element de forta pe care Egis este mandra ca l-a mostenit de la Italrom.
 
 
- Care sunt principalele provocari cu care va confruntati in aceasta perioada?
- In ceea ce priveste scutirile fiscale, Guvernul nu are prea multe posibilitati de a evita revenirea la un regim fiscal standard. Piata nu poate fi sustinuta intotdeauna de reduceri fiscale; in plus, aceasta situatie a contribuit atat la cresterea necontrolata a salariilor, cat si la stimularea profesionistilor sa treaca prea repede de la o companie la alta. Cu toate acestea, orice modificare a impozitului trebuie facuta cu atentie si cu suficient timp inainte, astfel incat companiile sa se poata pregati. Planificarea bugetului are de obicei loc cu un an in avans, asa ca trebuie sa stim despre fluctuatiile fiscale prin notificare prealabila tot cam cu un an in avans. Nu se poate face o modificare in ultimul moment si sa se astepte ca apoi companiile sa gaseasca in mod magic niste bani de rezerva pentru a plati pentru aceasta. Romania este deja printre tarile mai putin profitabile in ceea ce priveste activitatile Egis (profitabilitatea in 2022 a fost in jur de jumatate din media grupului), iar aceasta situatie trebuie sa se schimbe.
In ceea ce priveste deficitul de personal cu care se confrunta intreaga piata de constructii, Egis face eforturi pentru integrarea profesionistilor romani in echipe cu alti colegi europeni. In acest context, obiectivul este de a incerca sa dezvoltam Egis in Romania ca o companie cu un profil tehnic inalt, in care inginerii europeni cu experiente diferite sa poata impartasi proiecte si know-how.
 
- Cum evolueaza activitatea Egis la nivel international? Care sunt cele mai mari proiecte globale la care participati?
- La nivel international, Egis a incheiat recent un acord pentru achizitionarea McIntosh Perry, o firma renumita de servicii de inginerie din America de Nord, cu sediul in Toronto, specializata in infrastructura publica, cladiri si energie. McIntosh Perry este o companie cu peste 70 de ani de experienta in inginerie care s-a impus pe pietele din Canada si SUA. Aceasta achizitie, la finalizare, va marca o etapa majora in extinderea Egis in America de Nord si va consolida pozitia grupului pe piata de inginerie din lume. In prezent, Egis desfasoara operatiuni in 120 de tari si are 18.000 de angajati, iar cifra de afaceri globala a ajuns, la finele anului 2022, la 1,48 miliarde euro. Atunci cand volumul de munca este mare, cu siguranta ca principala preocupare devine resursa umana. Din fericire, Egis, fiind o companie globala, cu resurse diverse de peste tot din lume, o solutie mereu la indemana va fi utilizarea expertizei globale pentru derularea cu succes a oricarui proiect.
Pe plan local, ne dorim sa devoltam echipa cu experti care sa devina un bun de pret pentru Egis la nivel global. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter