RO EN
The cart is empty

BRASOV (Coresi): Consultare pentru construire pasaj hobanat de 55 milioane euro

In cursul zilei de azi, 10 iunie, incepand cu ora 15.00, pe platforma on-line Zoom, primarul Brasovului, Allen Coliban, reprezentantii Serviciului Investitii din primarie si proiectantul pasajului vor raspunde intrebarilor brasovenilor cu privire la solutia tehnica aleasa pentru a crea o noua cale de acces spre cartierul Tractorul, costuri, sursa de finantare. Totodata, reprezentantii Municipalitatii vor sa afle si care este opinia brasovenilor cu privire la construirea acestui pasaj, avand in vedere ca solutia tehnica propune ca descarcarea traficului sa se faca in bulevardul Garii, iar finantarea poate fi asigurata doar din bugetul local, acest proiect nefiind eligibil pentru obtinerea unei finantari nerambursabile. Cei interesati se pot inscrie la aceasta dezbatere pe portalul Municipalitatii, www.brasovcity.ro, sectiunea Dezbateri publice.
In acest moment, proiectul de construire a unui pasaj hobanat care sa faca legatura intre b-dul Garii, zona dintre Sala Sporturilor si terenurile de tenis, si cartierul Coresi Avantgarden, pe str. Tudor Arghezi, in apropierea intersectiei cu str. Camil Petrescu, este in faza aprobarii de catre Consiliului Local a studiului de fezabilitate si indicatori tehnico-economici.
Conform acestui studiu, valoarea acestei investitii este de 267.773.359,88 lei (TVA inclus), fonduri care trebuie asigurate din bugetul local, acest proiect nefiind eligibil pe nici o axa de finantare.
Descriere proiect „Lucrare de supratraversare alcatuita din pod hobanat peste liniile CF si rampe de acces cu frantura pentru ocolirea statiei de transformare si pasaj inferior pe B-dul Garii pentru sensul de circulatie str. Harmanului - cladirea Statiei CF Brasov Calatori“:
Racordarea pe B-dul Garii a rampelor pasajului de traversare a liniilor presupune desfasurarea circulatiei dupa cum urmeaza:
- accesul pe pasajul principal se face din intersectia giratorie a strazii Harmanului cu b-dul Garii.
- rampa de acces este dimensionata pentru 3 benzi de circulatie, 2 pe sensul de urcare spre pasaj si una pe sensul de coborare de pe pasaj.
- rampa de coborare de pe pasajul principal in directia intersectiei intre b-dul Garii si b-dul Victoriei este dimensionata pentru o singura banda de circulatie in sens unic.
- circulatia pe b-dul Garii pe sensul dinspre intersectia cu b-dul Victoriei spre intersectia cu strada Harmanului se va face pe 3 benzi adaptate lucrarilor proiectate prin afectarea partiala a parcarilor din fata imobilelor nr. 26 A pana la 38.
- pentru circulatia pe sensul dinspre strada Harmanului spre Gara Brasov, s-a proiectat un pasaj inferior ce subtraverseaza ambele rampe ale pasajului principal.
Din punct de vedere constructiv, obiectivul pentru traversarea liniilor de cale ferata este alcatuit din:
1. pasajul principal ce traverseaza liniile CF;
2. rampele de acces pe b-dul Garii, respectiv:
- pasaj inferior pentru sensul str. Harmanului - Gara CF;
- rampa de urcare / coborare din giratia strazii Harmanului;
- rampa de coborare spre giratia din fata garii Brasov.
- rampa de acces in cartier, inclusiv subtraversarea acesteia de strada Turnului.
Pasajul principal
Traverseaza fasciculele de linii cf printr-un pod hobanat, avand pilonul central amplasat pe fasia de teren dintre cele 2 grupuri de linii.
Podul hobanat, in lungimea totala de 220 m, are 4 deschideri, amplasate simetric fata de pilonul central. Deschiderile centrale au lungimile de 80m, iar cele marginale, cu rol de contragreutate, sunt de 30 m. Pilonul central este din beton armat, in forma literei ”A”, cu inaltimea totala de la nivelul terenului de aproximativ 47 m. Pilonul se incastreaza in 2 radiere din beton armat, fundate independent pe grupuri de coloane din beton armat. Radierele sunt amplasate la 40 m distanta intre ele, aceasta fiind si distanta la baza intre picioarele turnului .
Latimea totala a podului este de 26.50 m, alcatuita din:
- partea carosabila cu 4 benzi de circulatie, cate 2 pe sens, separate printr-un parapet rigid din beton armat;
- 2 fasii de cate 1.25 m + 0.60 m pentru amplasarea parapetelor marginale de siguranta si asigurarea spatiului liber pentru hobanele podului;
- 2 piste de ciclisti de cate 2 m latime, cate una pe fiecare parte a podului;
- 2 trotuare pietonale de 1.50 m latime;
- parapete pietonale si panouri marginale pentru protectia liniilor de cale ferata fata de riscul caderii unor obiecte de pe pasaj.
Pentru accesul pe pasaj al pietonilor, ciclistilor si in mod special al persoanelor cu dizabilitati au fost prevazute 2 ascensoare pe partea dreapta, in fata cladirii Postei si in apropierea intersectiei pasajului cu strada Turnului.
Pasaj inferior pe B-dul Garii, pe sensul str. Harmanului - Gara Brasov
Pentru circulatia pe Bulevardul Garii dinspre strada Harmanului spre Statia cf Brasov Calatori s-a prevazut amenajarea unui pasaj inferior ce va subtraversa rampele pasajului principal, avand lungimea totala de 507 m si 2 benzi de circultie delimitate de parapete de siguranta si trotuare de servicii pe ambele parti .
Pentru pasajul inferior, rampa de acces, cu lungimea de 227 m, se desprinde din intersectia giratorie a str. Harmanului cu B-dul Garii si respectiv str. A. Vlahuta, iar rampa de iesire are lungimea de 125 m si este traversata oblic de rampa spre gara a pasajului principal
Rampele din b-dul Garii:
Rampa str. Harmanului
Pentru accesul pe pasajul principal, din intersectia giratorie a strazii Harmanului cu B-dul Garii, s-a proiectat o rampa de acces pentru 3 benzi de circulatie, 2 in sensul de urcare si una pe sensul de coborare de pe pasaj.
Lungimea totala a rampei este de 243.95 m, pe care se face racordarea intre B-dul Garii, la cota 567.84 cu Pasajul Principal, la cota 571.51, cu o panta de 3 %.
Rampa spre Gara CF
Rampa asigura accesul de pe pasajul principal, pe B-dul Garii, inspre intersectia giratorie situata in fata cladirii de calatori. Lungimea rampei este de 243.95 m, cu o panta de 5 %, intre cota pasajului de 570.88 si nivelul strazii, la cota 560.95.
Rampa cartierului Tractorul - Coresi
Lungimea totala a rampei este de 346.60 m si asigura racordarea pasajului principal, de la cota 571.21, cu intersectia giratorie a strazilor Camil Petrescu - Tudor Arghezi, aflata la cota 557.27.
Circulatia pietonilor si biciclistilor
Pe ambele parti ale pasajului principal si a rampei spre cartier s-au prevazut piste de biciclisti de 2.00 m latime si trotuare pietonale de 1.50 m latime. Aceste amenajari au continuitate si se racordeaza in sectiuni similare ale strazii Camil Petrescu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter