RO EN
The cart is empty

BLUE Projects: Afaceri anuale de 5,5 milioane euro si noi proiecte majore contractate

Blue Projects, companie ce ofera servicii de proiectare si consultanta in sectorul constructiilor, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro in Romania, in crestere cu 12% fata de nivelul din anul anterior. Proiectele noi securizate au vizat cu precadere sectorul industrial, dar si pe cel de retail, in contextul in care cererea de pe piata a crescut pe aceste segmente. In ceea ce priveste activitatea din primele cinci luni ale acestui an, Roxana Lyons, design manager in cadrul companiei, spune ca, in contextul actual marcat de inflatie si incertitudine, a observat "o crestere mai timida a cererii de proiecte pe piata, comparativ cu anii trecuti, in aceeasi perioada a anului". In prezent, printre proiectele majore la care lucreaza specialistii Blue Projects se afla ansamblul rezidential Skylight din Bucuresti, ce va avea circa 300.000 mp, proiectul de birouri @Expo, dar si alte lucrari de referinta precum magazinul Ikea din Timisoara sau hale industriale pentru companii majore, precum Star Foods, Pepsico, Hella, Villar.
Fondat in Romania in urma cu 15 ani, grupul Blue Projects este acum activ in 25 de tari din Europa, Asia, Africa si America si are, in total, 14 birouri in 12 tari si peste 250 de angajati. La nivel national, compania detine birouri in Bucuresti si in Cluj-Napoca.
Interviu cu Roxana Lyons, Country Lead Design Romania la Blue Projects si manager cu o experienta profesionala de 20 de ani in domeniul de proiectare si constructii.
 
- Ce proiecte aveti in lucru si in ce stadiu de implementare sunt acestea?
- Pe sectorul comercial, avem in lucru proiectul Skylight Residential, in Bucuresti - circa 300.000 mp aflati in stadiul de autorizare si complexul de birouri @Expo, tot in Capitala, cu o suprafata de 85.000 mp si aflat in executie, cu termen de finalizare anul acesta. Pe sectorul industrial, avem in lucru proiecte cu Star Foods, Pepsico, Hella si Villar in Romania - toate fiind in faza de autorizare, executie cu termen de finalizare anul acesta sau receptie cu autoritatile. La nivel global, avem in lucru proiecte cu Ab Inbev, Honeywell, P&G, Tipiak, in stadii diverse de proiectare sau executie. Pe sectorul de retail, avem in lucru proiecte cu Ikea (Timisoara si Pallady), Leroy Merlin, Lidl, toate in stadiul de executie cu finalizare anul acesta sau prima jumatate a anului viitor.
 
 
- Cum a evoluat activitatea biroului in 2021 si ce estimari aveti pentru 2022 si in perspectiva?
- In ciuda unui an 2021 incercat de pandemie, constructiile au continuat iar Blue Projects a inregistrat o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro, cu o crestere de aproximativ 12% fata de anul precedent. Proiectele noi securizate au vizat cu precadere sectorul industrial, dar si de retail. Din pricina Covid-19, a trebuit sa inchidem temporar o parte din birourile noastre si sa ne continuam munca de acasa. Am observat ca foarte multe task-uri pot fi facute la fel de bine de acasa sau chiar mai eficient. Aceasta perioada de crestere ne ajuta sa ne optimizam spatiul de lucru si sa devenim mai eficienti. Practicam o utilizare flexibila a lucrului la distanta, tinand cont de tendintele la locul de munca din intreaga lume, cerintele statutare actuale si post-Covid si nevoile de afaceri.
 
- Cum vedeti evolutia activitatii din domeniul de proiectare si constructii la inceputul anului 2022?
- Din cauza pandemiei si a situatiei globale actuale, am observat o crestere mai timida a cererii de proiecte pe piata, comparativ cu anii trecuti, in aceeasi perioada a anului. In prezent ne bazam pe o buna colaborare cu clientii vechi, ce isi dezvolta locatiile in continuare si, de asemenea, pe noii clienti cu care am avut sansa sa lucram in ultimii ani. Sunt, totodata, cateva proiecte noi si de extindere mari anuntate in Romania de catre companii multinationale, la care Blue Projects a fost deja selectata pentru servicii de EPCM sau se afla inca in procedura de ofertare.
 
 
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele pandemiei legate de cresterea preturilor din domeniul constructiilor?
- Efectele cele mai puternice eu fost simtite in anul 2020 spre mijlocul anului 2021, cand cateva proiecte au fost anulate sau amanate. Anul acesta, insa, a inceput in forta, cu reluarea multor proiecte care erau on hold, asa incat in prezent avem o incarcare apreciabila cu proiecte active sau ce vor incepe in viitorul apropiat. In continuare, cautam sa ne marim echipa cu colegi noi, pentru a ne putea asigura o gestiune eficienta a contractelor.
 
- Ce tendinte remarcati in arhitectura si design in aceasta perioada?
- Pe sectorul comercial, tendinta este aceea de a eficientiza spatiul folosit si a tehnologiza din ce in ce mai mult cladirile de birouri, in asa fel incat conceptele de work-sharing si workplace of the future sa vina in intampinarea modului de lucru colaborativ, cu rezerva posibilitatii lucrului de acasa temporar. Piata de locuinte este inca in ascendenta, iar confortul oferit este tot mai mult un deziderat al dezvoltatorilor din tara. Pe segmentul industrial, zona de vest a tarii este intr-o dezvoltare continua, multi dintre producatorii globali in special din industria de automotive, constructii si farma avand proiecte in fezabilitate sau in derulare. Nici logistica nu a suferit mari blocaje, existand predominant pe aceeasi zona, numeroase proiecte de succes in derulare.
 
- Ce impact credeti ca vor avea digitalizarea si noile tehnologii pe piata de constructii?
- Cu siguranta, digitalizarea are un impact pozitiv si va deveni indispensabila pe piata de constructii si, in general, a fortei de munca. O trasatura caracteristica a unitatilor industriale, dar nu numai, este coordonarea disciplinelor de constructie -Arhitectura, Structura, Instalatii -, impreuna cu tehnologia de productie si ambalare. In mod uzual, avem proiecte ce se itereaza ca si modele BIM, ceea ce a ajutat proiectele noastra sa evite complicatiile enorme asociate cu asamblarea instalatiilor si echipamentelor - de la faza de proiectare, in executie si mai departe, in partea de facility management (pentru clientii ce dispun de o platforma de acest gen). Digitalizarea este esentiala pentru cadrul impus de piata actuala de constructii si proiectare.
Compania noastra investeste in mod curent in softuri si upgrade-uri ale softurilor pe care le folosim, intrucat eficienta si acuratetea proiectelor noastre este unul dintre atributele principale ale calitatii ce asigura constanta comenzilor din partea clientilor nostri.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter