RO EN
The cart is empty

VITALIS: Managementul de proiect, rol decisiv in calitatea constructiilor

Compania Vitalis Consulting este implicata in administrarea unor proiecte de mare anvergura, oferind servicii complexe de consultanta in domenii precum managementul de proiect si al costurilor, coordonarea proiectelor, servicii de sanatate si securitate in munca (SSM), dirigentie de santier, monitorizare a proiectelor, diligenta tehnica cu privire la achizitia de proprietati, management fit-out (amenajari si finisaje interioare) si certificare energetica. In continuare, Florin Popa, administrator si CEO al companiei puncteaza cateva elemente importante legate de situatia curenta pe piata de profil.
 
- Nominalizati proiectele majore pe care le gestionati in perioada curenta.
- Cele mai importante lucrari in care suntem implicati actualmente sunt: mall-ul Colosseum, renovarea Magazinului Bucuresti, restaurarea Tunelului Secret - Castelul Bran (finalizat), precum si constructia unui hotel Ibis in zona Stirbei Voda. In cazul centrului comercial Colosseum Retail Park, de exemplu, compania noastra a fost desemnata sa asigure servicii de management de proiect, inclusiv proiectare si coordonare, monitorizarea proiectului si elaborarea procedurilor de licitatie. Parcarii deja existente i se vor adauga 750 de locuri odata cu construirea acestui mall, iar suprafata va fi extinsa cu 16.500 mp. Pe segmentul office, colaboram cu Hagag Development Europe, parte a Hagag Group. Acesta este un investitor important pe partea de dezvoltare, management si marketing, axat pe zona de rezidential si comercial in tara noastra. Cu Hagag am inceput colaborarea pentru doua cladiri aflate pe Calea Victoriei si un teren de peste trei hectare, amplasat langa padurea Pipera, prestand servicii de management de proiect si de cost, dirigentie de santier si coordonare SSM. Alti dezvoltatori cu care colaboram in mod curent sunt City Point, One Development, Auchan, Immofinanz, Nepi, Casa Noastra, Accor Hotels.
 
- Cum a evoluat compania in acest an, din perspectiva financiara?
- In primele noua luni din 2018, cresterea a fost de 18% - 20%, avansul fiind atat din punct de vedere cantitativ, cat si al calitatii proiectelor in care suntem implicati, implementand noi procese si metodologii pentru livrarea serviciilor catre client, in conformitate cu cele mai exigente standarde profesionale. Cand vorbim despre estimari sau despre evolutia in sine a companiei Vitalis, ne raportam doar la anul in curs, iar in aceste conditii prognozam pentru 2019 o crestere de 10%.
 
- Care sunt principalele diferente dintre proiectele realizate in perioada de boom imobiliar si cele executate dupa finalizarea crizei economice?
- Comparand cele doua perioade, constatam ca exista mai degraba diferente de mentalitate, mediu de afaceri si strategii. Inainte de 2009, efervescenta pietei a determinat un ritm rapid al investitiilor si luarea unor masuri minime de siguranta, ceea ce nu s-a mai intamplat ulterior. Astfel, dupa recesiune, proiectele au avut o pornire mai lenta, s-a acordat mai mult timp etapelor premergatoare constructiei propriu-zise si au fost luate in serios analizele de risc, ceea ce a determinat pe de o parte, o alta „filozofie” a investitiilor, iar pe alta, o selectie mai riguroasa a „actorilor” de pe acesta piata. Din punct de vedere al proceselor de management si al relatiilor interdisciplinare, schimbarile nu au fost majore, dar s-a cristalizat rolul unui bun manager de proiect in economia intregului proces.
 
- Care sunt principalele argumente pe baza carora obtineti contracte?
- Experienta anterioara a companiei, certificarile de care dispunem, precum si calitatea reprezinta pilonii pe care se fundamenteaza obtinerea unor contracte sigure si pe termen lung. Exista clienti care revin la Vitalis pentru proiecte noi, dar si clienti care ne solicita serviciile pe baza recomandarilor facute de partenerii care au fost multumiti de colaborarea cu firma noastra.
De asemenea, cred ca multe firme apeleaza la noi pentru ca le putem oferi consultanta incepand din prima faza a proiectului si terminand cu receptia finala - referindu-ma aici la consultanta pentru achizitia unui teren/cladire (TDD), servicii in perioada de preconstructie (coordonarea procesului de proiectare, stabilirea bugetelor, organizarea licitatiilor cu furnizorii de materiale si antreprenorii), servicii in perioada de constructie propriu-zisa (P&CM - project and cost management, DS - dirigentie de santier si SSM - Sanatate si Securitate in Munca).
 
- Enumerati principalele probleme cu care va confruntati in activitatea curenta.
- In cadrul unui proiect exista intotdeauna dificultati sau, mai bine zis, situatii mai putin placute, ce ar putea impiedica suficient de mult activitatea curenta a intregii echipe si ar periclita derularea proiectului. Cateva dintre acestea sunt reprezentate de lipsa fortei de munca sau, uneori, fluctuatia continua de personal, la care se adauga volatilitatea preturilor la materiale. Asadar, o provocare curenta este tocmai atragerea si, totodata, asigurarea fidelitatii personalului, in conditiile in care companiile multinationale castiga tot mai mult teren in aceasta directie. De regula, pentru a diminua aspectele negative mentionate anterior, se incearca oferta unui mediu de lucru atractiv pentru angajati, constand in facilitati si resurse necesare pentru orice tip de companie sau de business.
 
- Cum credeti ca va evolua piata investitiilor pe termen scurt si mediu?
- In ultima perioada, aportul sectorului arhitectural s-a imbunatatit vizibil. Vorbim aici despre consolidarea birourilor de arhitectura, care castiga tot mai mult teren si sunt din ce in ce mai solicitate, mai ales pentru ca stiu sa se remarce prin calitatea serviciilor de proiectare oferite. Sectorul rezidential este, la randul sau, divizat in doua subsectiuni - locuinte individuale si colective - cu o dinamica distincta, insa consideram ca activitatea va inregistra, pana la finele anului in curs, o crestere a volumului. In ceea ce priveste segmentul comercial si de retail, aici se va inregistra o crestere masiva, sustinuta de nivelul ridicat de achizitii ale acestui tip de spatii. De asemenea, nu sunt de neglijat nici cladirile de birouri, pentru care cererea este, in continuare, stabila. Sectorul rezidential are, din pacate, perspective de scadere. In general insa adaptarea la noul mediu de piata si depasirea crizei economice vor da, intr-un fel sau altul, un caracter dinamic pietei imobiliare locale, pana in anul 2020. Investitiile si, in general, domeniul imobiliar se vor inscrie, astfel, pe un trend, firesc dupa atatea evenimente nesigure care au fost generate de recesiune.
 
- Ce obiective de dezvoltare ati stabilit pentru perioada urmatoare?
- Pe termen scurt si mediu, intentionam sa mentinem directia actuala de dezvoltare si, in paralel cu acest proces, sa continuam dezvoltarea si perfectionarea echipei proprii, care constituie, alaturi de partenerii nostri, cel mai important activ al companiei. Pe termen lung, ne propunem sa ramanem unul dintre competitorii majori ai pietei locale de profil, iar daca vor fi oportunitati, sa extindem chiar zona geografica de acoperire a serviciilor oferite de Vitalis Consulting.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter