RO EN
The cart is empty

SKANSKA: Noi standarde de siguranta pentru reintoarcerea angajatilor la birou

Skanska a stabilit o serie de reglementari si si-a adaptat spatiile de birouri din Europa Centrala si de Est, pentru a le permite angajatilor sa revina la birou in conditii de siguranta. Schimbarile includ noi protocoale privind siguranta si igiena, reorganizarea spatiilor de lucru, dar si folosirea tehnologiilor integrate deja in cladiri. 
In sectorul spatiilor de birouri primele masuri de preventie au fost luate inca de la aparitia pandemiei in regiune, iar acum, odata cu revenirea la birou, modul de lucru este adaptat la noua normalitate. Divizia de dezvoltare comerciala a Skanska din CEE a implementat o serie de masuri, dezvoltate in cooperare cu experti externi, pentru fiecare cladire din regiune, aflata in portofoliul sau. Liderul de pe piata de birouri opereaza in zece orase din patru tari: Cehia, Ungaria, Romania si Polonia. 
 
Dupa aproape doua luni de lucrat de acasa, angajatii Skanska se intorc treptat la birourile lor, in baza unui program stabilit anterior si cu respectarea masurilor de siguranta necesare. Pentru a mentine regulile de distantare sociala, doar jumatate din totalul fortei de munca se va afla la birou, aceste schimburi fiind gestionate prin programul Shifts al Microsoft. Angajatii sunt informati rapid si direct prin canale de comunicare dedicate, precum un website de Intranet lansat special pentru astfel de actualizari.
Masurile de siguranta includ statii de lucru dedicate si zone separate pentru persoanele din birouri, reducerea numarului de personae in spatiile comune si salile de conferinte, camere dedicate numai pentru intalniri cu clientii externi si aplicarea reglementarilor nationale ale tarilor din regiune privind echipamentele de protectie. Pentru a le oferi angajatilor orientari clare si informatii cu privire la noul mod de organizare, in birourile Skanska sunt afisate mesaje vizuale, special concepute pentru a ajuta la respectarea politicilor de distantare sociala. Acestea includ afise si marcaje pe podea cu recomandari pentru fiecare zona sau camera din birou si reguli generale care trebuie urmate.
 
"Lucrul de la distanta a fost un test la nivel global, iar acum ne indreptam atentia catre adaptarea spatiilor de birouri la noua realitate. Am colaborat foarte bine si in aceasta perioada de distantare sociala iar santierul nostru din Campus 6 a ramas deschis, activitatea continuand in conditii de maxima siguranta pentru toti cei aproximativ 500 de oameni. Odata cu revenirea la birou ne-am reorganizat spatiile de lucru pentru a raspunde nevoilor actuale si am stabilit noi standarde de siguranta in cladirile din portofoliu, nu doar in Romania, ci si la nivel regional, astfel incat chiriasii nostri sa beneficieze de cele mai bune conditii. Siguranta si sanatatea angajatilor, clientilor, partenerilor si comunitatilor noastre reprezinta prioritatea principala a Skanska si corespunde uneia dintre valorile noastre fundamentale, Grija pentru viata", a declarat Aurelia Luca, Vicepresedinte Executiv Operatiuni Skanska Romania.
 
Primele masuri in contextul Covid-19 au fost implementate de Skanska la aparitia pandemiei in regiune, in martie. Acolo unde a fost posibil, angajatii Skanska au lucrat de la distanta, de la biroul de acasa. Adaptarea la acest mod de lucru s-a realizat rapid, datorita unui program flexibil si a regulilor clare in ceea ce priveste lucrul de la distanta, care existau deja in cadrul companiei. Un rol central l-a avut utilizarea instrumentelor digitale, care faciliteaza foarte mult intalnirile virtuale si activitatile zilnice.
De asemenea, compania a introdus un sistem de schimburi si masuri suplimentare de control pe santiere si a suplimentat normele de igiena. Aceasta abordare, care implica ambele divizii Skanska, a permis companiei sa continue sa lucreze la proiectele sale, in ciuda provocarilor provocate de pandemie. 
 
Cladiri adaptate la noua normalitate 
In urma actiunilor derulate in propriile spatii de birouri, Skanska impartaseste cu clientii si chiriasii din cladirile sale cunostintele acumulate si noile standarde de siguranta. Acesta este un exemplu de cooperare intre proprietar, administratorii de cladiri si chiriasi, care este atat de important in contextul revenirii la birou. In plus, in baza datelor obtinute in urma acestor colaborari, Skanska va putea contribui prin programele sale la regandirea modului de proiectare a spatiilor de birouri moderne pentru a preintampina eventualele riscuri pandemice viitoare. 
 
In Bucuresti, noi masuri au fost luate in Equilibrium, cladirea de birouri situata la intrarea in cel mai dezvoltat si mai dinamic centru de business din Capitala, zona Floreasca - Barbu Vacarescu. Aici, angajatii care ajung in zona de acces sunt scanati automat de catre un sistem care functioneaza cu ajutorul unor camere cu termoviziune. Cand o persoana are temperatura corporala egala sau mai mare de 37,3 grade, ea este oprita automat. 
De asemenea, au fost activate si alte facilitati oferite, precum inregistrarea la receptie fara contact uman, doar prin simpla folosire a tabletei deja instalata. Iar pentru curieri a fost special amenajata o zona in exteriorul cladirii, unde sunt si spatii de depozitare, de tip easy box, astfel incat coletele sa poate fi preluate sau predate in siguranta, in afara spatiilor interioare.
 
In plus, in completarea activitatilor cuprinzatoare de dezinfectie, au fost instalate dispensere cu solutie dezinfectanta la intrari si in spatiile comune, au fost montate covoare dezinfectante la principala intrare in cladire si in zona lifturilor si nu in ultimul rand au fost aplicate folii nanoseptice pe suprafetele cel mai des atinse, precum manerele usilor.
"In urmatoarea perioada vom acorda si mai multa importanta problemelor de siguranta, calitatii mediului de lucru si masurilor sanitare pentru asigurarea dezinfectarii continue a spatiilor din cladire. Ceea ce ne dorim este sa mentinem un mediu de lucru cat mai sigur pentru clienti, vizitatori, partneri etc. Astfel, pe langa faptul ca am luat masuri pentru protectia angajatilor nostri, ne sprijinim si chiriasii sa faca acelasi lucru. Suntem in contact cu toti partenerii, inclusiv cu experti, epidemiologisti, pentru a lua in continuare cele mai bune masuri. Ca o concluzie, este important sa tinem cont de toate masurile deoarece vrem sa avem certitudinea ca angajatii si toti cei din jurul nostru vor ramane sanatosi in timp ce asigura continuitatea business-ului", a spus Anne-Marie Diaconu, Leasing & Asset Director Skanska Property Romania. 
Adaptarea cladirilor de birouri livrate de Skanska in regiune, la noile cerinte sanitare, a fost un proces simplu datorita modului de proiectare al acestora si totodata a solutiilor inovatoare implementate. 
***
Skanska este una dintre cele mai importante companii de dezvoltare si constructii din Europa. In afara tarilor nordice, compania deruleaza activitati in constructia de cladiri si constructii civile in Polonia, Cehia, Slovacia si Regatul Unit. Skanska dezvolta proprietati comerciale pe anumite piete de locuinte din Polonia, Republica Ceha, Romania si Ungaria, iar dezvoltarea in domeniul rezidential este activa in Polonia, Republica Ceha si in Marea Britanie folosind conceptul BoKlok. In 2019, Skanska a avut vanzari de 33 miliarde SEK si aproximativ 11.700 de angajati in operatiunile sale europene in afara tarilor nordice. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter