RO EN
The cart is empty

Maurer se orienteaza acum catre solutii sustenabile pentru dezvoltarile imobiliare

Maurer Imobiliare, companie ce a dezvoltat peste 10.000 de locuinte in zona central-vestica a Romaniei, continua constructiile in cadrul ansamblului rezidential Avantgarden3 Brasov, cu etapa a cincea, ce va include 17 blocuri cu un numar total de 1.350 de apartamente. In paralel, in contextul post-pandemic legat de necesitatea realizarii de locuinte multifunctionale, adaptate lucrului de acasa, dezvoltatorul a lansat conceptul RoomInnovation, ce va fi integrat tuturor locuintelor etapei a cincea din Avangarden3. Noile locuinte vor dispune, astfel, de un design modern si finisaje premium in apartamente si spatii comune, de o cladire pentru parcare cu 5 niveluri, precum si diverse amenajari exterioare, precum un parc, paduri urbane, alei pietonale, piste pentru biciclete, spatii de joaca si recreere. Proiectul Maurer Villas Brasov se extinde cu faza a doua, care va include 16 blocuri cu 330 de apartamente, plus spatii exterioare. In plus, planurile Maurer Imobiliare vor continua si in anii urmatori, pe harta proiectelor companiei urmand a fi adaugate orase precum Oradea, Timisoara, dar si din estul tarii, din zona Moldovei.
Interviu cu Calin Anghelus, CEO la Maurer Imobiliare. Absolvent al facultatii de Cibernetica si certificat in Hospitality Management (ODHM) la EHL, Lausanne, s-a alaturat echipei Maurer Imobiliare in aprilie 2019 in calitate de CFO dupa o experienta de 13 ani in industria hoteliera si management. Este CEO din 2022.
  
- Ce tendinta remarcati pe piata noilor dezvoltari imobiliare, in noul context geopolitic si avand in vedere provocarile din ultima perioada?
- Ultimii doi ani de ani de zile si-au pus amprenta asupra activitatii multor entitati publice sau private si jucatori importanti din diverse sectoare ale economiei au catalogat aceasta perioada ca fiind una "atipica", in care au fost nevoiti sa regandeasca strategii, sa reorganizeze planuri si, in general, sa se readapteze situatiei actuale. In sectorul imobiliar, pe fondul pandemiei, in primavara anului 2020 s-a inregistrat o scadere a cererii pentru locuinte, dar incepand cu luna iulie cererea pentru proprietati rezidentiale si-a revenit foarte rapid. Acest trend este demonstrat de cifrele care stau in spatele vanzarilor din cadrul celor 6 proiecte imobiliare dezvoltate de noi, Maurer Imobiliare, in diverse orase din Romania.
 
 
Daca media vanzarilor de apartamente la nivel de grup, in lunile de primavara ale anului 2020 a fost de 30 de apartamente, din luna iunie, vanzarile au crescut considerabil, iar media vanzarilor pana la finalul anului 2020 a fost restabilita la valoarea de 80 de apartamente/luna. Anul 2021 a continuat cu o crestere accentuata a vanzarilor, ajungandu-se la valoarea medie de 120 de apartamente/luna (cu perioade de varf in lunile februarie si august, in care numarul apartamentelor vandute a depasit pragul de 200, respectiv 250 de apartamente/luna). Totusi, in aceasta perioada post-pandemica, apare o noua amenintare care ar putea produce dezechilibre. Speculatiile arata ca razboiul din Ucraina ar putea afecta si piata imobiliara rezidentiala, atat din punct de vedere al consecintelor economice produse, cat si din prisma schimbarilor comportamentale la nivelul consumatorilor.
 
- Ce evolutie a avut activitatea companiei in primele noua luni din 2022 si ce provocari si oportunitati prevedeti pentru anul in curs?
- Situatia vanzarilor inregistrate in cadrul proiectelor noastre demonstreaza, totusi, ca piata imobiliara pare sa nu fie afectata absolut deloc. Am vandut, in primele noua luni din an, peste 700 de apartamente in cadrul proiectelor din tara, iar faptul ca toate aceste vanzari includ apartamente in faza de proiect denota ca oamenii nu au nicio reticenta in a investi in apartamente al caror termen de finalizare poate ajunge pana la decembrie 2024. Singura diferenta resimtita de catre noi a fost cu privire la modalitatea de plata pentru care au optat clientii. In anii precedenti, era dominant procentul persoanelor care optau pentru accesarea unui credit imobiliar (ipotecar sau Prima Casa) pentru achizitia unei locuinte, urmat de clientii care preferau plata integrala la semnare, pentru a beneficia de pret cu un discount aplicat. In ultimele doua luni, peste 85% din clientii care au achizitionat o locuinta in faza de proiect in Avantgarden3 si Maurer Villas au optat pentru plata in 3 transe a locuintei (30% la semnarea antecontractului, 30% cand constructia este "la rosu", iar diferenta de 40% in momentul receptionarii apartamentului).
 
 
- Care sunt planurile de investitii ale grupului, in acest moment?
- Proiectele noastre sunt in continua expansiune, asadar cererea pentru apartamente, aflata inca in crestere, va putea fi pusa fata in fata cu oferta rezidentiala. Faza a V-a din cadrul proiectului Avantgarden3, care a demarat cu blocul B90, se afla in plin proces de vanzare. Incepand cu luna aprilie am scos la vanzare cele peste 50 de apartamente din blocul B101, cu preturi incepand de la 59.100 de euro. Faza a V-a va totaliza, in final, peste 1.350 de apartamente in cele 17 blocuri. In afara de inovatia cu privire la multifunctionalitatea apartamentelor prin integrarea conceptului RoomInnovation, faza a V-a din Avantgarden3 se va bucura de multe alte elemente noi, care vor da valoare acestui produs: design modern si finisaje premium in apartamente si spatii comune, cladire cu 5 niveluri de parcari, precum si diverse amenajari exterioare care contribuie la starea de bine de ACASA - parc, paduri urbane, alei pietonale, piste pentru biciclete, spatii de joaca si recreere. Proiectul Maurer Villas se extinde cu faza a doua, care va totaliza 330 de apartamente si spatii exterioare, in cele 16 blocuri planificate. Suprafata medie a apartamentelor va fi de 60 de mp iar vanzarea acestora va debuta la mijlocul lunii aprilie. Evident, ne dorim sa ducem valorile brandului Maurer Imobiliare si in alte orase ale tarii si sa asezam pe harta extinderii noastre orase noi, precum: Oradea, Timisoara si chiar din estul tarii, din zona Moldovei.
 
- Cum faceti fata provocarilor actuale, in plan demografic, social, economic, energetic?
- In contextul tuturor acestor provocari, am venit cu un concept revolutionar de apartamente, care va schimba in profunzime modul in care percepem si intrebuintam spatiul locativ. In ziua de azi, pentru binele planetei, dezvoltarea durabila si sustenabila reprezinta o provocare a intregii societati. Prin urmare, intrebarea care a stat la baza conceptului inovator de apartamente RoomInnovation 4Generations a fost: "Cum ar putea domeniul de real estate sa contribuie la crearea unui impact pozitiv asupra generatiilor viitoare?". In primul rand, urmarim sa producem responsabil, ca ulterior sa consumam responsabil. Insa cheia din toata aceasta ecuatie este sa obtinem acest comportament responsabil fara sa ne fie afectata calitatea vietii.
 
 
- Care sunt pilonii care au stat la baza gandirii in constructia unui produs sustenabil?
- Am luat in calcul diverse aspecte pentru a obtine, in final, acest produs sustenabil. Practic, reusim sa producem si sa consumam responsabil prin: eficientizarea spatiilor de locuit (intr-un apartament "responsabil" folosesti 100% din suprafata lui), optimizarea modului de compartimentare a locuintelor (prin spatii deschise), reutilizarea resurselor (impartim spatiile dintr-un apartament mai mare intre generatii pentru a nu "irosi" spatiile care nu ne mai sunt utile), generarea de venituri pentru o "economie circulara" (un apartament poate aduce o sursa suplimentara de venit), economisirea resurselor energetice consumate (se consuma exact cat este nevoie) si reducerea gradului de poluare (constructii mai putine, santiere mai mici, grad de poluare redus). Prin idei inovatoare, fara de care ar fi imposibil sa vorbim despre mentinerea (chiar cresterea) calitatii vietii in conditiile unor optimizari in partea de productie, am reusit sa imbinam toate aceste aspecte si sa le integram in locuinte accesibile. Asa am dezvoltat conceptul de apartamente 4Generations (o exclusivitate la nivel national, poate chiar mondial), in care am integrat solutii si tehnologie inovatoare: Roominovations. Astfel, a rezultat conceptul Roominovations 4Generations. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter