RO EN
The cart is empty

GTC: Era spatiilor deschise in cladirile de birouri se apropie de sfarsit

Dezvoltatorul imobiliar GTC, activ in sase tari, a alocat un buget de peste 70.000 de euro pentru cele cinci proiecte pe care le detine in Bucuresti, in contextul masurilor dispuse de autoritati si de comun acord cu chiriasii, pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus. Investitiile vor continua pe termen mediu si lung si vor viza masuri suplimentare de siguranta si confort in cladiri. 
 
"Este posibil ca spatiile de birouri sa fie reconfigurate de catre chiriasi, astfel incat sa indeplineasca normele impuse de autoritati. Noi am facut deja schimbari in zonele comune ale cladirilor, pentru a asigura o minima distantare sociala. Pe viitor, vom implementa toate masurile generate de noul context post Covid. Acestea includ ajustari ale cailor de acces in cladiri, in asa fel incat sa asiguram fluxuri separate de intrare si iesire si un control mai strict al vizitatorilor si al curierilor, precum si cresterea cererii de locuri de parcare, pentru ca tot mai multi angajati vor prefera, cel putin in perioada imediat urmatoare, sa vina cu masinile personale la birou, in detrimentul mijloacelor de transport in comun. In prezent, este dificil sa estimam valoarea totala a investitiilor pe care le vom face in urmatoarele 18 luni, pentru adaptarea la noul context al spatiilor de birouri, atat cele din proiectele finalizate cat si cele din cladirile in curs de dezvoltare. Este posibil sa asistam si la o scadere a costurilor de constructie, in functie de evolutia pietei fortei de munca si a pretului materiilor prime", a sintetizat Bogdan Jigman, Director General al GTC Romania.
 
Reprezentantii GTC Romania considera ca, in ceea ce priveste configuratia proiectelor de cladiri de birouri care au fost deja demarate inainte de declansarea pandemiei, nu vor avea loc schimbari semnificative. "Majoritatea sunt cladiri de clasa A, ceea ce inseamna ca sunt proiectate sa aiba suprafata generoasa pentru spatiile de birouri, astfel ca viitorilor chiriasi nu le va fi dificil sa opteze pentru compartimentari diferite fata de ceea ce aveau planificat. Asadar, schimbarile vor interveni doar in modul in care companiile vor organiza spatiile pentru fiecare angajat in parte. De asemenea, cred ca acesta poate fi sfarsitul erei spatiilor deschise si reaparitia micilor birouri, poate nu individuale, ci pe departamente sau echipe", puncteaza Bogdan Jigman. 
 
GTC Romania estimeaza ca va exista o intarziere in ceea ce priveste datele de livrare pentru cladirile aflate in stadiu de dezvoltare, deoarece cererea pentru spatii de birouri se va modifica in urmatoarea perioada. Dezvoltatorii vor investi mai mult in implementarea prevederilor legislative si in asigurarea normelor suplimentare de igiena. 
"Este inca devreme pentru a putea prognoza cum se va schimba piata imobiliara, in special din punct de vedere al cererii. Un prim scenariu este ca nu vor exista scaderi semnificative, ci chiar o posibila crestere, deoarece distantarea sociala va genera o nevoie mai mare de spatiu. Desigur, al doilea scenariu presupune o diminuare a nevoii de birouri clasice. Mai multi analisti anticipeaza posibilitatea ca peste 20% dintre angajati sa munceasca in continuare de acasa, deoarece companiile au realizat ca aceasta este o optiune viabila si mai putin costisitoare din punctul de vedere al angajatorului. Oricum, pe termen scurt, estimez ca cererea nu va fi afectata major", a conchis Directorul General al GTC Romania. 
 
In prezent, GTC Romania are in proprietate si administreaza cinci cladiri de birouri, situate in Bucuresti: Turnurile City Gate, Cascade Office Building, Premium Plaza si Premium Point. Compania are in derulare constructia unui nou complex de birouri, City Rose Park, localizat pe Bulevardul Expozitiei, noul business hub din nordul Bucurestiului. 
Pe plan international, grupul GTC are in constructie cladiri in Budapesta, Belgrad, Sofia si Zagreb. La nivel de grup, profitul net al companiei s-a situat la 75 milioane euro, la sfarsitul lui 2019. Conform estimarilor preliminare, prima jumatate din 2020 este stabila din punct de vedere a principalilor indicatori financiari. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter