RO EN
The cart is empty

STARTARIUM vrea sa sprijine 100.000 de antreprenori pentru a dezvolta start-up-uri

Startarium, cea mai complexa platforma pentru antreprenori din Romania, trece intr-o noua etapa de dezvoltare si contribuie la cresterea ecosistemului local de startup-uri. Dupa patru ani in care zeci de mii de utilizatori au validat nevoia de educatie antreprenoriala, plus un an pandemic care a accentuat exponential atat nevoile, cat si oportunitatile pentru startup-urile locale, Startarium apasa pedala de acceleratie si mareste miza: 100.000 de antreprenori existenti sau in curs de devenire vor beneficia de informatii si sprijin direct pentru a-si dezvolta startup-ul prin intermediul platformei initiate de Impact Hub Bucharest si ING Bank, dezvoltata si sustinuta de Zitec.
2021 vine cu o noua etapa pentru cea mai complexa platforma pentru antreprenori din Romania. Este o etapa de scalare a impactului in ecosistem pe care si l-a asumat ca misiune, impact accelerat incepand cu acest an prin dezvoltarea portofoliului de produse educationale, reorganizarea infrastructurii digitale si lansarea de noi instrumente practice si resurse pentru antreprenorii care incep un business sau care vor sa-si dezvolte afacerea.
„Ca orice produs-startup ambitios, unul co-fondat de Impact Hub Bucharest si ING Bank, Startarium si-a propus o misiune curajoasa, de a duce accesul la continutul de educatie si crestere antreprenoriala din Startarium la cu totul alt nivel, scalabil prin tehnologie, incluziv prin deschiderea larga si gratuita catre oricine vrea sa lanseze sau sa creasca un startup de succes in orice domeniu”, spune Adina Cretu, Director Programs & Entrepreneurial Growth Division Impact Hub Bucharest.
„In anul care a trecut, nu doar ca nu ne-am oprit din a oferi continut si resurse in aceasta zona definitorie pentru succes sau esec ulterior, cea a inceputului de drum in antreprenoriat, ci chiar am crescut cu 40% investitiile noastre si crestem accelerat si mai departe. Suntem mai pregatiti ca oricand sa continuam intr-un ritm si mai ambitios, <inarmati> acum cu si mai multe informatie si intuitie de la aproape 50.000 de utilizatori, sustinuti de o noua infrastructura de continut si tehnologie, cu noi parteneri si finantatori alaturi, inca ghidati in echipa Impact Hub de convingerea ca orice poveste de succes in antreprenoriat trebuie totusi sa porneasca de undeva. Din Startarium”, a adaugat ea.
Bilant: 5 ani in ecosistemul local pentru startup-uri si antreprenori
In cei 5 ani, peste 600.000 de antreprenori existenti sau in curs de devenire au vizitat platforma online, 5.000 de idei au fost formulate cu ajutorul instrumentelor din Laborator, evenimentele fizice si webinariile online au gazduit peste 6.000 de participanti, iar finantarile facilitate de Startarium au depasit in 2020 suma totala de 800.000 euro, doar prin instrumentele proprii ale platformei. Cele peste 500 de materiale utile, cursuri, articole, quiz-uri, videouri si interviuri au fost folosite in mod activ de peste 35.000 de utilizatori ai platformei, iar Startarium isi propune sa creasca acest numar in 2023 pana la 100.000 de utilizatori sustinuti prin instrumentele si continutul original.
”Sanatatea financiara a mediului de afaceri este in topul prioritatilor ING Bank Romania. Alaturi de Impact Hub, am reusit sa construim in timp un spatiu digital de incredere, unde antreprenorii au la dispozitie toate resursele necesare, de la idee la scalarea business-ului. In cei cinci ani, am sustinut proiectul si am contribuit la educarea, cresterea si sustinerea financiara a antreprenorilor aflati la inceput de drum. Ne bucuram sa vedem evolutia de la an la an a platformei si suntem alaturi de partenerii nostri si anul acesta, pentru a raspunde noilor nevoi aduse de contextul pandemiei”, a declarat Silvia Mihailescu, Director Marketing, Comunicare si CSR ING Bank Romania.
Etapa urmatoare: 4 noi piloni - Invata, Practica, Gaseste aliati si Obtine Finantare pe Startarium
Din experienta interactiunilor directe cu mii de antreprenori, precum si din analiza raspunsurilor a peste 800 de chestionare in care antreprenori romani si-au formulat nevoile, problemele si oportunitatile cu care se confrunta in mod tipic pe drumul de la idee la scalarea afacerii, Startarium incorporeaza in noua platforma mai multa interactivitate, atat digitala cat si umana. Majoritatea functionalitatilor existente inca de la lansare au fost rafinate si au fost construite de la zero noi beneficii, pentru a raspunde nevoilor descoperite.
64% dintre antreprenori au considerat primii pasi in business anevoiosi si lipsiti de claritate. Sectiunea „INVATA” raspunde mult mai structurat, are cursuri ghidate si noi formate de invatare interactiva.
Startarium lanseaza Cursurile Ghidate, un nou mod de a invata pe platforma. Dezvoltat impreuna cu mentori, specialisti si consultanti de business, „Startup Edu” este un e-curs in 8 module care ii ghideaza pe utilizatori, pas cu pas, prin etapele tipice ale unei afaceri. Creat ca un manual modern al disciplinei “antreprenoriat”, rolul sau este de a indeparta confuzia si teama de esec de la inceput de drum, prin mai multa predictibilitate asupra parcursului de la idee la scalare.
Alte doua noutati notabile sunt zona de invatare prin quiz-uri si cea de „Raspunsuri de la consultanti”, create pentru a intampina stiluri diferite de a invata, cu inclinatie spre interactivitate si gamification, din ce in ce mai prezente odata cu noua generatie de antreprenori ce intra pe piata.
Sub 25% din respondenti au participat la programe de incubare sau accelerare a afacerilor lor. Sectiunea „PRACTICA” deschide publicului instrumente esentiale pentru crestere sustinuta - gratuit, in limba romana.
Pe langa Business Model Canvas si modelul de campanie de crowdfunding deja existente, Startarium adauga o serie de instrumente esentiale pentru orice afacere, care pot fi descarcate si folosite mai departe cu mentori, investitori, echipa sau parteneri de business: model de Pitch Deck, cercetare de piata, Value Proposition Canvas, insotite de informatii despre cum sa le folosesti.
94% dintre cei care au beneficiat de mentorat l-au considerat valoros, 63% pun mentoratul in topul nevoilor de sprijin, iar 56% subliniaza oportunitatile generale de networking. Ca raspuns, Startarium extinde sectiunea existenta de mentorat prin „GASESTE ALIATI”, un nou pilon principal al platformei.
Pe langa posibilitatea de a aplica gratuit pentru mentorat de business, Startarium adauga un nou produs, Reteaua Startarium, care mapeaza peste 100 de profile de organizatii pentru antreprenori, consultanti si mentori de business cu care antreprenorii pot lucra in Romania.
63% dintre antreprenori au folosit doar fonduri personale pentru a-si finanta afacerea la inceput de drum. Sectiunea „FINANTARE” din Startarium se extinde spre informare si maparea lunara a oportunitatilor.
Atragerea de investitii este o prioritate pentru 36% din antreprenorii intervievati, a doua cea mai importanta dupa preocuparea pentru atragerea clientilor. Pe langa produsele proprii de finantare: crowdfunding, PitchDay sau programe precum Startarium Re:Build, Startarium adauga in platforma maparea recurenta a oportunitatilor de finantare si a programelor pentru startup-uri, sub forma unei sinteze lunare. In plus, sectiunea „Gaseste aliati” listeaza si finantatorii si fondurile de investitii pe care le poti accesa in Romania.
Cu sprijinul Zitec, noul partener tehnologic Startarium
Pentru dezvoltarea noii platforme digitale, Startarium a apelat la serviciile Zitec, lider pe piata de IT & digital marketing din Romania, specializat in dezvoltarea de solutii si servicii de transformare digitala. Colaborarea se extinde in afara zonei tehnice, expertiza Zitec fiind integrata printr-un parteneriat inclusiv in crearea de continut educational impreuna cu Startarium si implicarea directa a echipei ca mentori si consultanti pentru antreprenori.
„Ne bucuram sa fim partenerul tehnic al platformei Startarium, o platforma de succes si unica in Romania, iar impreuna cu echipa Startarium sa continuam dezvoltarea si optimizarea instrumentelor atat de necesare antreprenorilor aflati la inceput de drum. Echipa Zitec s-a implicat activ atat in zona de dezvoltare a noilor functionalitati ale platformei, optimizate pentru diferite tipuri de continut, dar si in crearea unui design user friendly si mai usor de parcurs. Mai mult, vom impartasi din experienta noastra catre comunitatea de antreprenori prin webinarii tematice sustinute de membrii echipei Zitec, sau chiar in cadrul programelor de mentorat unde ma voi implica personal in calitate de aliat al tinerilor antreprenori”, a spus Alexandru Lapusan, CEO si Co-Fondator Zitec.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter