RO EN
The cart is empty

PWC: Este nevoie de produse si servicii noi pentru recuperarea economica

Aproape 60% dintre directorii financiari sunt preocupati de posibilitatea aparitiei unui nou val al pandemiei, dar in egala masura isi fac planuri pentru refacerea sau imbunatatirea fluxurilor de venituri afectate de criza, arata cea mai recenta editie a sondajului global PwC Covid-19 CFO Pulse. Astfel, 63% dintre ei au in vedere produse si servicii noi sau imbunatatite pentru ameliorarea veniturilor si subliniaza rolul principal al inovatiei in acest proces. 48% intentioneaza sa schimbe strategia de preturi, fie prin scumpiri, ieftiniri sau noi conditii de plata si 36% sa exploreze strategii alternative de distributie, cum ar fi trecerea la vanzare sau livrare virtuala a serviciilor. 
"Majoritatea companiilor au depasit etapa de raspuns imediat la criza, au inteles ca virusul va ramane o amenintare pentru o lunga perioada si au inceput sa isi adapteze strategiile la noile conditii de piata ca sa obtina o recuperare financiara cat mai rapida. Pentru a genera venituri in contextul schimbat de criza, companiile au nevoie de servicii si produse care sa raspunda noilor realitati. Prin urmare, creativitatea si inovatia vor fi factori determinanti in cursa pentru relansarea activitatilor economice", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.

Principalele concluzii ale sondajului
Principala preocupare pentru majoritatea (60%) directorilor financiari vizeaza efectele unei crize economice globale si posibila aparitie a unui nou val de infectari. 
Mai mult de jumatate (53%) se asteapta la o scadere a veniturilor si / sau a profiturilor de pana la 25% ca urmare a crizei. Pentru a reface fluxurile de venituri, 63% planifica modificari ale ofertei de produse sau servicii.
Companiile adopta noi moduri de lucru, 52% raportand ca intentioneaza sa faca din munca la distanta o optiune permanenta pentru rolurile care o permit, iar 52% vor sa imbunatateasca experienta de lucru la distanta.
 
Alte constatari importante
Directorii financiari s-au aratat mai putin ingrijorati de intreruperile lanturilor de aprovizionare (17%) si de capacitatea de a gestiona eficient munca la distanta (16%), in conditiile in care majoritatea companiilor au depasit cu succes aceste aspecte.
Astfel, daca in urma cu doua luni, aproape jumatate (45%) dintre directorii financiari estimau reducerea productivitatii din cauza lipsei capacitatilor de lucru la distanta, conform actualului sondaj, doar 26% anticipeaza pierdere de productivitate in luna urmatoare.
In prezent, doar 4% dintre directorii financiari afirma ca este inca dificil de evaluat impactul crizei. In aceste conditii, 81% dintre ei continua sa se concentreze pe reducerea costurilor ca principala masura de atenuare a efectelor crizei, iar mai mult de jumatate (56%) au in vedere amanarea sau anularea investitiilor planificate. Investitiile Capex reprezinta cea mai probabila sursa de amanare sau reducere a cheltuielilor,  arata  82% dintre directorii financiari, in vreme ce 47% vor reduce cheltuielile operationale, iar 40% costurile cu forta de munca.
***
Cea de-a cincea editie a sondajului Global Covid-19 CFO Pulse  a fost publicata in data de 15 iunie si a fost realizata in prima saptamana a lunii iunie in randul a 989 de directori financiari din 23 de tari si teritorii: Africa Centrala si de Sud, Brazilia, Caraibe, China/Hong Kong, Cipru, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Japonia, Lituania, Malaezia, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Portugalia, Singapore, Suedia, Thailanda, Turcia, SUA si Vietnam.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter