RO EN
The cart is empty

PWC: Afacerile de familie din Romania continua sa creasca peste media pietei

Majoritatea afacerilor de familie din Romania (82%) si-au crescut vanzarile in ultimul an financiar, nivel in crestere de la 55% in 2021, an inca afectat de pandemie, si peste procentul de 71% inregistrat la nivel global, potrivit sondajului Global Family Business Survey, realizat de PwC. Mai mult, peste doua treimi dintre afacerile de familie din Romania au avut o crestere de doua cifre. Doar 3% au raportat scadere fata de 8% la nivel global.
In acelasi timp, obiectivele de crestere sunt ambitioase si pentru urmatorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din Romania se asteapta sa creasca rapid si agresiv, fata de 14% la nivel global.
”Afacerile de familie din Romania isi dovedesc agilitatea si capacitatea de a creste chiar si intr-un context dificil, cu crize multiple si incertitudini. In conditiile in care economia Romaniei a crescut in comparatie cu anii precedenti si este mai mare decat la nivel global, prioritatile companiilor romanesti in urmatorii doi ani sunt diferite de cele la nivel global. Pentru companiile locale conteaza cresterea loialitatii clientilor si introducerea de noi produse si servicii, ambele peste media globala, pentru care prioritatile sunt sa-si protejeze activitatea de baza, sa acopere costurile si sa supravietuiasca incertitudinilor macroeconomice”, a declarat Dinu Bumbacea, Country Managing Partner PwC Romania.
Protejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei si crearea de dividende pentru membrii familiei sunt obiectivele personale cheie pe termen lung in Romania. In acelasi timp, nivelul de incredere intre membrii familiei este in general considerat ridicat, iar 74% dintre respondenti afirma ca exista o aliniere a familiei cu privire la directia companiei (fata de 59% la nivel global).
Totusi, desi cresterea si profitul sunt considerate esentiale, majoritatea sunt de acord ca profitul nu ar trebui facut in detrimentul clientilor sau al angajatilor.
Afacerile de familie din Romania se considera mai avansate decat cele globale intr-o serie de domenii, inclusiv in ceea ce priveste capacitatea lor de a se adapta / de a lua decizii rapid, de a avea sisteme de control al calitatii si sisteme de colectare a feedback-ului clientilor. Astfel, 55% dintre afacerile de familie din Romania considera ca au capacitati digitale solide, fata de doar 42% la nivel global, iar
88% spun ca au capacitatea de a schimba cursul in scurt timp datorita lichiditatilor companiei, peste media globala de 58%.
 
Aspectele legate de ESG si de diversitate nu reprezinta un domeniu de interes in prezent
La fel ca in cazul afacerilor de familie din intreaga lume, majoritatea respondentilor din Romania recunosc ca aspectele legate de ESG si de diversitate nu reprezinta un domeniu de interes actual. Majoritatea se angajeaza intr-o forma sau alta de activitati de responsabilitate sociala, in principal prin actiuni pentru comunitatea locala sau forme traditionale de filantropie.
Doar 30% si, respectiv, 36% dintre intreprinderile de familie din Romania au o persoana sau o echipa responsabila pentru diversitate si incluziune si ESG.
Majoritatea intreprinderilor de familie din Romania isi stabilesc obiective si tinte pentru satisfactia clientilor si crestere, dar doar o minoritate le stabileste pentru diversitate si incluziune si impact social.
In cadrul sondajul Global Family Business Survey au fost intervievate 2.043 de interviuri cu afaceri de familie din 82 de tari la nivel mondial, printre care si Romania. Scopul sondajului este de a intelege ceea ce gandesc reprezentantii afacerilor de familie cu privire la problemele actuale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter