RO EN
The cart is empty

MAZARS: Peste 70% din liderii de business asteapta cresteri ale afacerilor in 2021

Aproximativ 58% dintre directorii executivi la nivel global se asteptau la venituri mai mari in 2020 decat in 2019 si aproape trei sferturi (71%) estimeaza o crestere in 2021. Tendintele economice si tehnologice vor influenta, cel mai probabil, afacerile in urmatorii 3-5 ani, iar companiile sunt increzatoare in capacitatea lor de raspuns. Trecerea la investitii pe termen lung sugereaza ca intreprinderile se pregatesc de resetare, conform concluziilor studiului “Mazars 2020 C-suite barometer”, un raport cuprinzator al perspectivelor directorilor de companii pentru anul 2021, bazat pe opiniile a peste 500 de lideri C-suite din intreaga lume.
"Barometrul C-suite al Mazars, ce contine opiniile directorilor executivi la nivel global in a doua jumatate a anului 2020, isi propune sa ofere informatii care sa ajute companiile si partile interesate sa inteleaga mai bine acest moment istoric. Am studiat ce au facut companiile in aceasta perioada, modul in care pandemia le-a afectat viziunea asupra prioritatilor pe termen scurt si lung, ce intentioneaza sa faca in continuare, transformarile pe care le asteapta si multe altele. Aceasta criza ne-a afectat pe toti si este incurajator sa observam ca mai multe companii au avut rezultate pozitive in ceea ce priveste veniturile din anul 2020 si ca majoritatea se asteapta sa vada o crestere in 2021", a mentionat Hervé Hélias, CEO and Chairman, Mazars Group.
 
Perspective surprinzator de optimiste
Sondajul a constatat ca intreprinderile sunt, in general, optimiste cu privire la viitor. In ciuda mediului dificil, majoritatea (58%) se asteptau sa incheie 2020 cu venituri mai mari decat in 2019. In ceea ce priveste perspectivele pentru 2021, directorii au fost si mai optimisti: 71% se asteapta la venituri mai mari decat in 2020.
Acest lucru nu inseamna ca au fost ignorate efectele negative: impactul crizei Covid-19 este evident la 35% dintre acestia, care au declarat ca veniturile lor vor fi mai mici decat in 2019. Se remarca, de asemenea, o perspectiva negativa la cei 40 de respondenti suplimentari din sondajul privind T4, mai multi directori aratandu-se preocupati de faptul ca veniturile lor vor scadea in 2021 fata de anul anterior.
Respondentii din America Latina sunt cei mai optimisti: 91% spun ca au o perspectiva de crestere in 2021, cu mult peste media globala de 71%.
Privind spre viitor, liderii companiilor estimeaza ca tendintele economice si tehnologice vor avea cel mai mare impact asupra afacerii lor. Vestea buna este ca sunt increzatori in capacitatea lor de a gestiona aceste tendinte: in special, 90% dintre companii se simt pregatite sa raspunda tendintelor tehnologice.
"Am observat ca transformarea tehnologica este perceputa ca fiind relativ probabil sa aiba loc in toate regiunile, inclusiv in Romania. Asa cum arata si studiul, in Europa de Est, liderii companiilor sunt de parere ca o transformare a politicii de conformitate este esentiala si 53% dintre acestia se asteapta ca afacerea lor sa initieze o astfel de schimbare in urmatorii trei pana la cinci ani. In plus, comunitatea de afaceri din Romania a dovedit ca este perfect echipata pentru acest tip de transformare in viitorul apropiat", a mentionat Dino Ebneter (foto), Country Managing Partner, Mazars Romania.
 
Ce se intampla cu riscurile climatice?
In ciuda importantei tot mai mari pe care schimbarile climatice o capata pe agenda media si a autoritatilor de reglementare, precum si in opinia publica, numai 20% dintre respondentii la nivel global au declarat ca se asteapta ca aceasta tendinta sa aiba cel mai mare impact asupra afacerii lor: este ultima prioritate de pe lista. Aceasta cifra este usor mai ridicata in randul intreprinderilor din Europa de Vest (25%), schimbarile climatice ocupand un loc superior pe agenda directorilor executivi din zona respectiva, dar este mai mica de 20% in America Latina, Africa, EE/CSI si SUA.
Riscul climatic este, de asemenea, tendinta pe care liderii se simt cel mai putin capabili sa o gestioneze: aproximativ 28% au spus ca nu sunt increzatori in capacitatea lor de a raspunde acestei tendinte (fata de 10% in cazul tendintelor in tehnologie/ inovatie).
"Asteptarile privind guvernanta, etica si responsabilitatea sociala sau schimbarile climatice sunt o reflectie asupra a ceea ce este de obicei subsumat in ceea ce numim ESG - Guvernanta de mediu, sociala si corporativa. Cred ca exista o intelegere comuna asupra faptului ca obiectivele ESG vor avea impact asupra afacerilor din toate industriile, desi in diferite grade. Consider ca semnificatia ESG va creste in timp", a mentionat Rudi Lang, Partener, Mazars.
 
Se asteapta transformari semnificative la nivelul companiilor in urmatorii 3-5 ani
In urmatorii 3-5 ani, directorii se asteapta sa initieze o mare varietate de transformari la nivelul afacerilor pe care le conduc, inclusiv transformari tehnologice (50%), transformari legate de imbunatatirea performantei (47%) si dezvoltarea de noi servicii, piete si modele de afaceri (46 %). Transformarea culturala a fost considerata cea mai putin probabila schimbare pentru organizatii (40%).
 
Pregatirea pentru resetare: trecerea la investitii pe termen lung
Raportul pune in discutie, de asemenea, daca o anumita activitate duce la un impact mai mare pe termen scurt (pana la un an) sau pe termen lung (un an sau mai mult). Activitati precum oportunitatile de crestere externa, strategia corporativa si cercetarea si dezvoltarea/ inovarea au fost considerate activitati pe termen lung, in timp ce altele precum reducerea numarului de angajati, abordarea problemelor imediate de finantare si gestionarea furnizorilor au fost trecute in categoria investitiilor pe termen scurt. Opiniile au variat substantial in functie de marimea companiei, localizare, industrie si functie. De exemplu, pentru directorii companiilor auto, de productie si de servicii financiare, sustenabilitatea este una dintre activitatile cu bataie lunga, in vreme ce directorii din sectorul tehnologiei si telecomunicatiilor o considera o activitate care isi manifesta impactul pe termen relativ scurt.
In general, directorii intentioneaza sa se orienteze catre strategii de investitii pe termen lung (de peste un an), in special in companiile conduse de femei. Acest lucru este valabil pentru toate regiunile, cu exceptia Africii, in special a Africii de Sud, care se asteapta sa se concentreze mai mult pe activitati pe termen scurt, cum ar fi probleme de finantare imediata si reducerea/eficienta costurilor, si mai putin asupra unor activitati pe termen lung, cum ar fi recrutarea de noi talente si strategia corporativa.
"Am initiat aceasta cercetare, deoarece este crucial pentru noi, ca firma de servicii profesionale, sa fim atenti la ce se intampla pe piata si sa ne ascultam clientii. Am fost impresionat de optimismul pentru anul urmator, care arata ca investitiile in rezilienta nu sunt niciodata o risipa si ca acest lucru ar trebui sa fie o prioritare pe agenda oricarei companii", a mentionat Mark Kennedy, Partener, Mazars.
***
Mazars este un parteneriat international, ce ofera servicii integrate de audit si consultanta contabila, fiscala, financiara si juridica. Operand in peste 90 de tari si teritorii din intreaga lume, grupul se bazeaza pe expertiza a 42.000 de profesionisti, din care 26.000 in parteneriatul integrat Mazars si 16.000 prin Mazars North America Alliance, pentru a asista clienti de toate dimensiunile, in fiecare etapa a dezvoltarii lor.
In Romania, Mazars are o experienta de peste 25 de ani in audit, servicii de consultanta fiscala, financiara, contabila, HR si salarizare. Echipa locala cuprinde 7 parteneri si 230 de profesionisti.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter