RO EN
The cart is empty

Deloitte: Eforturile de conformare la reglementarile din pandemie au sufocat firmele

Anul 2020 a adus, pe langa provocarile de natura medicala si economica, numeroase reglementari care au adaugat complexitate mediului legislativ autohton, cu impact puternic asupra costurilor de conformare ale companiilor. In Romania, anul trecut, doar de la declansarea pandemiei, au fost emise peste 230 de acte normative cu implicatii asupra mediului de afaceri, iar implementarea acestora a presupus un efort semnificativ. Pentru multe intreprinderi, mici dar si mari, masurile luate de autoritati pentru a contribui la stoparea raspandirii virusului au presupus, printre altele, schimbarea locului de desfasurare a activitatii pentru angajati, scaderea veniturilor, aplicarea unor facilitati sau chiar reorganizari interne.
In aceste conditii, departamentele financiare si de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriase pentru implementarea rapida a noilor reglementari si navigarea prin multitudinea de aspecte aparute in practica. O solutie pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializati, pentru serviciile din zona administrativa.
Un pas in aceasta directie ar putea consta in externalizarea functiei contabile, fiscale si de calcul salarial. Aceasta oportunitate, la care multe intreprinderi au ezitat sa apeleze anterior, a iesit tot mai puternic in evidenta in ultima perioada, odata cu schimbarile aparute in peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus in prim plan multe dintre beneficiile imediate si pe termen lung ale externalizarii acestor functii.
Degrevarea resurselor interne de sarcina administrativa si directionarea catre alte activitati. Modul in care cele mai multe companii au reusit sa se redreseze dupa primul soc al pandemiei a demonstrat ca multi angajati nu trebuie sa se afle tot timpul fizic la birou pentru a lucra eficient. Schimbarea locatiei din care se munceste are insa multiple implicatii, dar acestea pot fi abordate eficient in cazul externalizarii functiei contabile, fiscale si de calcul salarial, avand in vedere ca ceasta operatiune presupune implicarea unor experti in domeniu, bine pregatiti si cu experienta bogata, cu atat mai benefica in perioade de criza si incertitudine. In acest fel, compania isi aloca mai bine resursele catre zone care produc mai multa valoare in activitatea de baza.
Securitate si eficienta in gestionarea virtuala a fortei de munca. Cu multi angajati care lucreaza de acasa, pentru un viitor previzibil, companiile sunt nevoite sa implementeze rapid solutii care sa le ajute sa se adapteze cel mai bine la noile circumstante. In aceasta era virtuala, migrarea de la un sistem clasic de contabilitate catre unul in cloud (care poate fi accesat din orice locatie doar cu o conexiune la Internet) sau de la un pontaj pe hartie la o evidenta online a prezentei angajatilor la munca permite directorilor executivi si angajatilor sa aiba acces securizat, de la distanta, la toate datele necesare gestionarii resursei umane.
Cunostinte si expertiza de calitate. Apeland la expertii in contabilitate, fiscalitate si salarizare, o companie poate sa obtina informatii financiare si fiscale relevante, dar si sprijinul necesar sa aplice pentru diferite facilitati si subventii disponibile si sa inteleaga numeroasele modificari legislative care au fost adoptate in contextul pandemiei si nu numai. A lucra cu o echipa de specialisti in aceste domenii permite conducerii companiei, in cele din urma, sa se concentreze asupra operatiunilor esentiale pentru succesul afacerii.
Acces la tehnologie scalabila. In aceasta perioada, mai mult ca oricand, antreprenorii sau directorii executivi sunt supusi presiunii de a obtine rapid informatii si de a intreprinde actiuni strategice clare pentru a spori performanta companiei. Iar sistemele de contabilitate integrate (ERP) si platformele online de resurse umane si salarizare, care sunt interconectate cu platformele de raportare, pot furniza date si rapoarte in timp real, astfel incat sa se poata lua cele mai bune decizii financiare in timp record.
In concluzie, pentru ca antreprenorii si directorii executivi se confrunta cu asteptari tot mai mari din partea autoritatilor in ceea ce priveste transparenta financiara si conformarea fiscala, pentru multi dintre ei decizia de externalizare a functiei contabile, fiscale si de calcul salarial este un pas inainte catre digitalizare, eficienta si degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabila pe termen lung.
 
Material de opinie de Maria Butcu, Director Solutii de Servicii Externalizate, Deloitte Romania

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter